Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick 5l blåbär av svärmor. Behöver bara rensas och in i frysen. Laddar upp med inhemska bär (jordgubbar,hallon,blåbär,svarta vinbär,röda vinbär och krusbär) till vintern:bump:

Jag har tillbringat hela dagen på vift med goda vänner och vi avslutade med att gå på opera.

Väl hemma gjorde jag nyss en svampmacka med smörstekt nejlikbroskskivling :d

tillbringa dagen i stallet med lille häst, framsteg efter framsteg, bryr sig inte ett dugg om linor eller sånt som ligger och skramlar bakom honom när det åskar :) så stolt och glad över denna häst och ägaren. tänk att man skulle hitta en ny bästis som är dubbelt så gammal som en själv

Dagens bästa, blev uppringd av transportarbetaren och är tydligen en av två vinnare i deras bildtävling, blev intervjuad och kommer bli publicerad i tidningen om 2 veckor.
omfg.gif

Dagens bästa är att jag lyckats planera tors-fredagens kanottur med hund och övernattning på två dagar då hunden, meteorologiskt sett, verkligen behöver få vara vattendjur.

Så underställen och gummistövlarna är borttagna från packningen, till förmån för badhandduk och skärmmössa.
Dagens bästa är insikten att jag lyckades pricka in årets sommar till 100% under tvådagarspaddlingen i början på juli.

Dagens bästa, har haft 3 kanonfina veckors semester. Prickade verkligen in semestern i år, verkar även lovande att den sista veckan ska bli fin också, men jag skulle inte ha något emot lite regn nu. :p

Idag blev jag tvungen att tillrättavisa en kund som inte följde våra regler. Han fann sig inte i detta utan blev sur och argumenterade emot mig, inför de andra kunderna. Tråkigt, men det är sånt som händer.
Ca 1 timme senare knackar det på dörren och in kommer samme man som ber om ursäkt för sitt beteende, sa att han hade tänkt igenom det när han kom hem och ångrade vad han sagt. Jag blev jätteglad över hans ursäkt plus att han bemödade sig med att komma tillbaka och det talade jag om för honom. Det hela slutade med att vi gav varandra en kram och det mina vänner, var dagens bästa!

Gårdagens bästa var en fin kvällspromenad med mina två lånevargar :love:

Dagens bästa var en myskväll med föräldrarna och min storebror som var på besök från Skåne :)

Dagens bästa är att det gick superlätt att klippa klorna på valpen (som annars inte ligger still) med hjälp av en tub mjukost :)

Jag var iväg med två kassar med förpackningar till återvinningen. Så skönt! :up: Har haft 5-6 proppfulla kassar stående i min lilla lägenhet. Nu är det nog 1-2 halvfulla bara. :up:

Dagens bästa har inte börjat än så får väl nämna det bästa med gårdagen.
Hade gjort en att-göra-lista eftersom jag är expert på att skjuta upp tråkiga saker (diska, tvätta osv) jag skrev upp diska, rida, klippa gräset, sy upp byxor och tvätta. Jag gjorde klart 4 av dom igår och den 5:e (sy upp byxor) ska jag göra klart idag och eventuellt en till. SÅ känner mig nöjd att jag tog mig i kragen och utförde det där som är jobbigt och tråkigt. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.