Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa är den här underbara tråden för den får mig att fundera varje dag över vad som kan vara "dagens bästa" och det är nog nyttigt tror jag. :)
Du är nog inte ensam om att behöva fundera lite över det. Det är så skönt att varje dag innehåller just dagens bästa, hur stort eller litet det än må vara! :)

Dagens bästa för mig är att ha gott om tid! Slutade jobbet vid lunch, nu har jag precis bakat knäckebröd och ska snart till stallet.
Jag ogillar att behöva stressa, som jag oftast gör, så det är skönt med en lugn dag!

Du är nog inte ensam om att behöva fundera lite över det. Det är så skönt att varje dag innehåller just dagens bästa, hur stort eller litet det än må vara! :)

Dagens bästa för mig är att ha gott om tid! Slutade jobbet vid lunch, nu har jag precis bakat knäckebröd och ska snart till stallet.
Jag ogillar att behöva stressa, som jag oftast gör, så det är skönt med en lugn dag!
Eller hur? Det spelar ingen roll hur dålig dagen har varit för något måste ju alltid vara dagens bästa!
Vissa dagar när livet inte är på topp så är det så skönt att kunna läsa andras "dagens bästa" och glädjas lite åt dem.

Solen skiner, det är fredag och min skadade häst verkar *pepparpeppar* vara på bättringsvägen. Mitt dagen bästa är mitt strålande humör!

Dagens bästa, som egentligen var torsdagens bästa men jag har inte läst tidningen på ett par dagar, är civilkuraget som två ungdomar och en tvåbarnspappa uppvisade när de tacklade omkull och brottade ner en äldre man som gett sig på en elvaårig flicka och medmänskligheten som den tredje ungdomen visade när han tröstade flickan ända tills polisen kom. Det dröjde 40 (!) minuter innan polisen kom, så det var en del fasthållande och tröstande som fick göras.

Fina, fina människor!

http://na.se/nyheter/orebro/1.2652611--all-min-koncentration-gick-till-att-trosta-henne-

http://na.se/nyheter/orebro/1.2653537-na-tv-sa-stoppade-han-overfallet-mot-den-unga-flickan

Dagens bästa, som egentligen var torsdagens bästa men jag har inte läst tidningen på ett par dagar, är civilkuraget som två ungdomar och en tvåbarnspappa uppvisade när de tacklade omkull och brottade ner en äldre man som gett sig på en elvaårig flicka och medmänskligheten som den tredje ungdomen visade när han tröstade flickan ända tills polisen kom. Det dröjde 40 (!) minuter innan polisen kom, så det var en del fasthållande och tröstande som fick göras.

Fina, fina människor!

http://na.se/nyheter/orebro/1.2652611--all-min-koncentration-gick-till-att-trosta-henne-

http://na.se/nyheter/orebro/1.2653537-na-tv-sa-stoppade-han-overfallet-mot-den-unga-flickan

Ja, det där är verkligen kontrasterna i den värld vi lever i.

Dagens bästa: Börjat rensa dotterns garderob och förrådet. Har skjutit upp det några år och haft dåligt samvete för att jag inte fått ändan ur vagnen.

Ska skicka det till nyanlända asylsökande och det känns väldigt gott i hjärtat att kunna bidra.

Gårdagens bästa är bokmässan, underbara nya och gamla vänner (vinkvink @Killaloe och @Lillelorden), Fredrik Backman och alla skratt med mina vänner som jag träffar alldeles för sällan.

Dagens bästa är återigen Fredrik Backman och det faktum att jag blivit omnämnd på bloggen och hans underbara fantastiska Britt-Marie var här. Konduktören på tåget frågade omtänksamt hur det var med mig när tårarna rann när jag läste.

Gårdagens bästa är bokmässan, underbara nya och gamla vänner (vinkvink @Killaloe och @Lillelorden), Fredrik Backman och alla skratt med mina vänner som jag träffar alldeles för sällan.

Dagens bästa är återigen Fredrik Backman och det faktum att jag blivit omnämnd på bloggen och hans underbara fantastiska Britt-Marie var här. Konduktören på tåget frågade omtänksamt hur det var med mig när tårarna rann när jag läste.

Nu är det ditt fel att jag lagt nästan 200kr på en bok :eek: :love:

Dagens bästa är det vackra vädret! Det näst bästa är att jag trodde att jag jobbade på fredag men hade sett fel i schemat och insåg för en stund sedan att jag är ledig fredag, lördag och söndag. Långhelg!

Helgens bäst var att lösdriften äntligen blev färdigt och två av våra hästar har flyttat in!

Besök av en sedan länge saknad vän.
jag gillar folk som kommer någon timma och bara umgås utan krav, en slät kopp kaffe duger bra .
sedan jag blev sjuk så orkar jag tyvärr inte med mer långvariga besök....men korta,glada älskar jag :)

Två dagens bästa!
Det första är att jag fick mail med erbjudande om att titta på en lägenhet jag anmält intresse för. Jag har bestämt att om jag inte hittar nytt jobb i Linköping under hösten börjar jag plugga till våren, för nu måste jag flytta känner jag. Så lägenhet från årsskiftet kommer behövas!
Det andra dagens bästa är telefonsamtalet i eftermiddags om jag kan vara intresserad av en ekonomitjänst på ett stort företag i Östergötland. Och det är jag såklart! Om rekryteraren tycker att jag passar för tjänsten efter att hon träffat företaget imorgon får jag veta det snabbt.

Om allt vill sig väl och drömmar slår in så har jag snart både jobb och lägenhet!

Besök av en sedan länge saknad vän.
jag gillar folk som kommer någon timma och bara umgås utan krav, en slät kopp kaffe duger bra .
sedan jag blev sjuk så orkar jag tyvärr inte med mer långvariga besök....men korta,glada älskar jag :)
Det behöver sällan vara så stora grejer, en fika tycker jag funkar jättebra och mycket enklare också att hinna klämma in!

Två dagens bästa!
Det första är att jag fick mail med erbjudande om att titta på en lägenhet jag anmält intresse för. Jag har bestämt att om jag inte hittar nytt jobb i Linköping under hösten börjar jag plugga till våren, för nu måste jag flytta känner jag. Så lägenhet från årsskiftet kommer behövas!
Det andra dagens bästa är telefonsamtalet i eftermiddags om jag kan vara intresserad av en ekonomitjänst på ett stort företag i Östergötland. Och det är jag såklart! Om rekryteraren tycker att jag passar för tjänsten efter att hon träffat företaget imorgon får jag veta det snabbt.

Om allt vill sig väl och drömmar slår in så har jag snart både jobb och lägenhet!
Å, håller tummarna för dig @tigerflicka !!

Mitt gårdagen bästa var att min lille son kommer infarande genom ytterdörren med andan i halsen när jag står och lagar mat. "Blommor till mamma" flämtar han och ger mig två små mini violliknande blommor. :love:
Sen ut igen för han "måste hjälpa M (sambon) med ridbanefix! :)
Så gulligt..

Dagens bästa - Sitter på ögonmottagningen med nyheterna att det bli en operation på höger öga och att ur diabetes synpunkt ser allt väldigt lugnt och stabilt ut. Jäj

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 869
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 026
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 733
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar