Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minns ni att jag fick matkuponger av ett företag som jag mejlade och berömde deras mat? Dagens bästa är att jag använde en sådan kupong till en färdigrätt bestående av pasta med skaldjur och den var riktigt god. Inte riktigt lika smarrig som den jag mejlade om, men nästan.

Hälsade på min tantpolare och blev bjuden på ett glas rosé som avnjöts på hennes soliga balkong.

Bokat en resa till Paris i oktober.

Min gudson fyller ett år idag, ska på kalas ikväll.

Det regnar och blåser rejält här... jag och kissarna har intagit/tagit på oss fleecen som är tillgänglig och jag har eldat första brasorna för säsongen :love: vi har det väldigt mysigt kan jag säga :)

Fast det nästan lite FÖR varmt, jag var väl lite överentusiastisk för SÅ kallt är det ju inte :o

Det regnar och blåser rejält här... jag och kissarna har intagit/tagit på oss fleecen som är tillgänglig och jag har eldat första brasorna för säsongen :love: vi har det väldigt mysigt kan jag säga :)

Fast det nästan lite FÖR varmt, jag var väl lite överentusiastisk för SÅ kallt är det ju inte :o
Å vad mysigt det lät.. Det luktar ju så gott också.

Gårdagens bästa var en jättetrevlig eftermiddag och kväll med fint sällskap.

Dagens bästa var rolig ridtur med laddad häst, som väntade och höll sig i skinnet trots att hon helst av allt bara ville springa fort fort fooooooort.... :D

Dagens bästa är lite larvig.. Jag har bloggat på samma ställe i sju år men fick för ett tag sen för mig att byta. Nya stället var bättre på många sätt och vis men jag fick "hemlängtan" och bestämde mig för att fortsätta med min gamla blogg.
Jag skrev ett inlägg på den gamla bloggen att jag blir kvar och fick en jättefin kommentar på det av en pensionär som inte är hästintresserad men brukar läsa min blogg ändå. Kommentaren gjorde att jag kände mig uppskattad, jag blev jätte glad och det är min dagens bästa!

Känns som att detta kommer bli en riktigt trevlig vecka ändå.

1. Har överlevt ebolan (eller nåt liknande sjukdomstillstånd)

2. Inlett ett spännande samarbete med en ny designer

3. Champagnefrukost på Bukowskis och flera andra trevliga events på agendan

4. Stor fest i min excentriska grannes paradvåning. Människan har liksom 400 kvm fyllt med uniformer, antika möbler...och ett namngivet skelett? Dessa fester brukar sällan bli.... ointressanta :D

5. Hösten! Det är höst! Man kan ha stickade tröjor på sig, tända ljus och dricka rödvin!

Dagens positiva måste bli detta:

Kommer ut från porten och stöter ihop med en pappa och hans lilla dotter. "Kom nu vi måste skynda oss till dagis" säger han jäktat. Ungen verkar inte så peppad.
"Kom nu, snart är alla på dagis utom vi", försöker pappan.
Ungen tittar då på mig och pekar..
"Nä inte den där tanten, hon ska på maskerad".
Joråsåatt...?

:laugh::D:up:

Efter en period av massivt arbetstryck och lite för många bollar att hålla i luften på alla håll och kanter, så bör den värsta puckeln ha passerat i och med idag. För denna gång åtminstone.

Så efter att ha tillbringat en hemresa sovande och utmattad på tåget, var dagens tveklöst bästa denna kväll, bestående av först en lugn, fin, härlig ridtur på drygt en timme i skymningen och mörkret. Och sedan ett lavendeldoftande skumbad i ett nystädat badrum, med tända värmeljus och bra musik som perfekta komplement.

Skulle jag vara mer avslappnad än efter en så'n här kväll, så skulle jag vara död. (Och då skulle det ju inte vara dagens bästa!) Och nu återstår endast dagens avslutande bästa: att bara unna sig att krypa ner under täcket, och välförtjänt få sova riktigt tidigt, och ganska länge. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 864
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 733
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar