Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är en helt horribel situation. Deras yngsta dotter träffade inte honom de sista veckorna pga att hennes egen dotter är allvarligt sjuk, och kan nu naturligtvis inte träffa sin mamma heller. De har genomgått så mycket tragedi i familjen de senaste åren, hjärtat gör så ont för deras skull, så man hoppas det är nog nuÅh, din stackars moster! Jag beklagar alla anhörigas sorg förstås, men att sitta i hemisolering när en just förlorat sin livspartner måste vara hemskt.
Håller alla tummar!
https://www.aftonbladet.se/tv/a/309713/sa-har-donald-trump-hanterat-coronakrisen
Visserligen handlar det om donald trump men jag tycker att grafiken i videon visar farten i ökningen av antalet bekräftat sjuka väldigt bra. Skrämmande vilken fart spridningen har i slutet! Även om en del beror nog på ökat antal tester eller andra skäl.
Rimligt, jag känner ingen från Nya Zeeland, alltså är de en mytDe kände ingen med corona, alltså kan det inte finnas
Fråga inte, jag ville bara slå huvudet (eller deras) i en vägg.
Så Trumpen är en spöke för inte fan känner jag honomRimligt, jag känner ingen från Nya Zeeland, alltså är de en myt
Fel tråd?
Och att han tyckt att federala medel tillhör "dem" och inte staternaDet ar ju tur att Donald Trump inte egentligen "hanterat" Coronakrisen annat an att han slappt till federala pengar till bade enskillda och stater sa att Guvernorerna har kunnat "hantera" sina stater som de tyckt har varit bast.
En riktig mardröm isåfallSå Trumpen är en spöke för inte fan känner jag honom
Fel tråd?
Och att han tyckt att federala medel tillhör "dem" och inte staterna
Jag tror att jag protesterar lite här.Det ar ju tur att Donald Trump inte egentligen "hanterat" Coronakrisen annat an att han slappt till federala pengar till bade enskillda och stater sa att Guvernorerna har kunnat "hantera" sina stater som de tyckt har varit bast.
Träffade folk som rest hit från Portugal över påsken.
De var absolut övertygade om att Corona inte existerar och att allt bara är påhitt från statsmakterna för att kunna kontrollera folket och få en nystart.
Jag orkar inte med folk
De var lika övertygade som flat earthers är om att jorden är platt.
Lite fler problem än bara att det finns brister i källkritiken när det är på den nivån.Selektiv källkritik. Tyvärr ett vanligt fenomen, även om det i fallen du nämner rör sig om extrema fall.
Gränsstängningarna är nog också bara påhitt.Men har inte Portugal stängt sina gränser? Hur kom de ut, och än mer viktigt hur kommer de in igen? @Bison
Jag tror att jag protesterar lite här.
Den sista tiden har jag i flera artiklar och kommentarsfält fått antytt att det är mycket enklare att få federal hjälp om man har ett republikant styre, än om man är en demokratisk guvenör.
Här är det mest upprörande exemplet, där demokratiska Colorado på egen hand fixar fram 500 ventilatorer eftersom de inte fick federal hjälp, sedan konfiskeras dessa från federalt håll eftersom man vill kunna fördela ut dem där det behövs bäst - och sedan dyker 100 av dem upp igen, tillbakaönskade av den republikanske senatorn Cory Gardner.
https://www.vox.com/2020/4/10/21215...s-cory-gardner-colorado-jared-polis-patronage
Konstigt vad många ickesvenskar det finns på Buke och vad jag känner få svenskar i min bekantskapskrets. De vet inte ens om att de inte är SvenskarSvenskarna tror blint på myndigheter, på gott och ont. I det här fallet är det till vår fördel.
Inte blint.Svenskarna tror bling på myndigheter, på gott och ont. I det här fallet är det till vår fördel.