Covid-19 Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Möjligt skäl till varför USA drar sig ur WHO:

"This is Covid-19, not Covid-1, folks. You would think that people charged with the World Health Organization facts and figures would be on top of that. This is just a pause right now. So there is an investigation, examination to what happened. But people should know the facts."

The message Conway is trying to spin here is clear: The WHO had 18 previous chances to tell the world about Covid-19 -- and didn't do a good job of it. Man, they must really stink! Or, are they, maybe, hiding things from America?!?!!?

https://edition.cnn.com/2020/04/15/politics/kellyanne-conway-covid-19-coronavirus/index.html
 
Möjligt skäl till varför USA drar sig ur WHO:

"This is Covid-19, not Covid-1, folks. You would think that people charged with the World Health Organization facts and figures would be on top of that. This is just a pause right now. So there is an investigation, examination to what happened. But people should know the facts."

The message Conway is trying to spin here is clear: The WHO had 18 previous chances to tell the world about Covid-19 -- and didn't do a good job of it. Man, they must really stink! Or, are they, maybe, hiding things from America?!?!!?

https://edition.cnn.com/2020/04/15/politics/kellyanne-conway-covid-19-coronavirus/index.html
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:...
 
Möjligt skäl till varför USA drar sig ur WHO:

"This is Covid-19, not Covid-1, folks. You would think that people charged with the World Health Organization facts and figures would be on top of that. This is just a pause right now. So there is an investigation, examination to what happened. But people should know the facts."

The message Conway is trying to spin here is clear: The WHO had 18 previous chances to tell the world about Covid-19 -- and didn't do a good job of it. Man, they must really stink! Or, are they, maybe, hiding things from America?!?!!?

https://edition.cnn.com/2020/04/15/politics/kellyanne-conway-covid-19-coronavirus/index.html
Haha! Snarare borde man ju tycka att de varit fantastiskt duktiga hittills, då man aldrig har hört talas om covid 1-18, de måste lyckats stoppa alla de pandemierna utmärkt :D :D
 
Kollat på intervjun ovan och blir bara mer imponerad av karln. Så saklig och lugn hela tiden och lika tydlig på engelska.
Bara i början av den än, men... Fritt återberättat:
"Vi har tyvärr misslyckats med att hålla smittan borta från äldreboendena. Merparten av de avlidna har varit just på äldreboenden och de flesta av dem i Stockholmsregionen"
Bara det förklarar väl en hel del...
Och "de höga dödstalen beror inte på fel på policyn, utan just på att vi inte lyckats hålla smittan borta från äldreboenden"

Och jag håller med, karln är fantastisk på det han gör!
 
Bara i början av den än, men... Fritt återberättat:
"Vi har tyvärr misslyckats med att hålla smittan borta från äldreboendena. Merparten av de avlidna har varit just på äldreboenden och de flesta av dem i Stockholmsregionen"
Bara det förklarar väl en hel del...

Och jag håller med, karln är fantastisk på det han gör!
Ja men precis. Han sticker inte under stol med var man misslyckats. Finns nog ingen metod som är helt perfekt.
 
Möjligt skäl till varför USA drar sig ur WHO:

"This is Covid-19, not Covid-1, folks. You would think that people charged with the World Health Organization facts and figures would be on top of that. This is just a pause right now. So there is an investigation, examination to what happened. But people should know the facts."

The message Conway is trying to spin here is clear: The WHO had 18 previous chances to tell the world about Covid-19 -- and didn't do a good job of it. Man, they must really stink! Or, are they, maybe, hiding things from America?!?!!?

https://edition.cnn.com/2020/04/15/politics/kellyanne-conway-covid-19-coronavirus/index.html
Är väl aldrig någon som anklagat Kellyanne Conway för att vara den smartaste kniven i lådan 🤦‍♀️
 
Den här artikeln i DN kanske kan lugna någon som tror att äldre plågas till döds på äldreboenden. Tillgänglig statistik tyder på att det kan vara mer stillsamt att dö på äldreboende än på sjukhus.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/n...t-do-i-covid-19-pa-aldreboende-an-pa-sjukhus/

Jag såg ett inslag från Italien där ambulansen hämtade en äldre uppenbart ganska förvirrad kvinna från ett äldreboende, dom va i full smittskyddsmundering (såklart) så här kommer alltså 3 plastklädda män som hon inte kan se ansiktet alls på och hämtar henne när hon mår som sämst. Ambulanspersonalen var superfina och försökte lugna henne men speciellt om man är förvirrad och inte riktigt vet om att det pågår en pandemi måste det va fruktansvärt att bli hämtad så :(
 
Jag såg ett inslag från Italien där ambulansen hämtade en äldre uppenbart ganska förvirrad kvinna från ett äldreboende, dom va i full smittskyddsmundering (såklart) så här kommer alltså 3 plastklädda män som hon inte kan se ansiktet alls på och hämtar henne när hon mår som sämst. Ambulanspersonalen var superfina och försökte lugna henne men speciellt om man är förvirrad och inte riktigt vet om att det pågår en pandemi måste det va fruktansvärt att bli hämtad så :(
Fruktansvärt :( Jag har tänkt flera gånger att jag är så tacksam för att svärmor slapp uppleva det här. Att vara dement är hemskt nog och "bara" det faktum att personalen inte kan röra vid de boende som vanligt och vara utan skyddskläder och munskydd är illa nog. Att behöva bli hämtad med ambulans i det läget måste vara fruktansvärt traumatiskt och jag kan inte låta bli att undra för vems skull det görs.
 
Fruktansvärt :( Jag har tänkt flera gånger att jag är så tacksam för att svärmor slapp uppleva det här. Att vara dement är hemskt nog och "bara" det faktum att personalen inte kan röra vid de boende som vanligt och vara utan skyddskläder och munskydd är illa nog. Att behöva bli hämtad med ambulans i det läget måste vara fruktansvärt traumatiskt och jag kan inte låta bli att undra för vems skull det görs.
Min pappa har nyss fått diagnosen Alzheimers och har isolerat sig i sommarstugan med mamma, och jag måste hålla med dig. Jag vet inte om vad som vore "bäst" för honom, utan om han skulle hamna på sjukhus så skulle han behöva vara väldigt sjuk. Äldreboende eller annat kortvarigt boende är inte att tänka på.
 
Hmm..
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-sverige--nu-borjar-det-verkliga-experimentet
Det blir intressant, ibland önskar man att man kunde kika in i framtiden för att se vad dagens beslut leder till.
Om och om igen tänker jag att jag har stor respekt för Tegnell. Jösses vilken sits han är i!

Jag har förövrigt varken smak eller luktsinne, är inne på sjätte veckan av vidrig hosta och trötthet och blir helt andfådd av att gå från sängen till köket. Pissjuka!
 
Fruktansvärt :( Jag har tänkt flera gånger att jag är så tacksam för att svärmor slapp uppleva det här. Att vara dement är hemskt nog och "bara" det faktum att personalen inte kan röra vid de boende som vanligt och vara utan skyddskläder och munskydd är illa nog. Att behöva bli hämtad med ambulans i det läget måste vara fruktansvärt traumatiskt och jag kan inte låta bli att undra för vems skull det görs.

Ja jag känner likadant, om man sedan dessutom dör på sjukhuset måste det ju vara ens absolut ensammaste stund så som det ser ut just nu. Något som läkare över hela världen uttryckt är fruktansvärt för dom att se, människor som dör helt ensamma, många gånger verkar det som att just det tär mest på läkarna. Även om många på äldreboende också känner sig ensamma så är det nog ingenting mot ett sjukhus under pandemi.
 
Min pappa har nyss fått diagnosen Alzheimers och har isolerat sig i sommarstugan med mamma, och jag måste hålla med dig. Jag vet inte om vad som vore "bäst" för honom, utan om han skulle hamna på sjukhus så skulle han behöva vara väldigt sjuk. Äldreboende eller annat kortvarigt boende är inte att tänka på.
Tyvärr är det ju oftast så att kan man inte klara sig hemma vilket blir enormt svårt vid demens av gravare slag så är boende det bästa. Att anhöriga tar hand om brukar i längden bli ohållbart och kan vara sämre även för den som är dement. Ingen kan vara vaken dygnet runt och att en dement person vandrar iväg, sätter på spisen eller gör annat farligt hör inte till ovanligheterna. Däremot är det ju så att man får räkna med en (ibland tillfällig) försämring vid flytten och en flytt ska ju inte göras i onödan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska utredas för Polyneuropati och känner mig orolig. Det började efter covid-19, med domningar och muskelsvaghet, brännande smärta i...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Choco
·
Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
382
Senast: EmmaBovary
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 380
Senast: vilde
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 679
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp