Covid-19 Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag känner likadant, om man sedan dessutom dör på sjukhuset måste det ju vara ens absolut ensammaste stund så som det ser ut just nu. Något som läkare över hela världen uttryckt är fruktansvärt för dom att se, människor som dör helt ensamma, många gånger verkar det som att just det tär mest på läkarna. Även om många på äldreboende också känner sig ensamma så är det nog ingenting mot ett sjukhus under pandemi.
Ja tyvärr är det nog så.
 
Om och om igen tänker jag att jag har stor respekt för Tegnell. Jösses vilken sits han är i!
Jag håller med!
Men jag hyser också faktiskt större respekt för Löfven också (jag ogillade inte honom direkt förut heller, mera ljummet), tänk pressen från alla andra länder som stängt ned allt mera än Sverige och samtidigt kunna stå fast vid att man ska följa rekommendationerna. Det är ju nästan hela västvärlden och Kina skulle jag tro O_o
 
Tyvärr är det ju oftast så att kan man inte klara sig hemma vilket blir enormt svårt vid demens av gravare slag så är boende det bästa. Att anhöriga tar hand om brukar i längden bli ohållbart och kan vara sämre även för den som är dement. Ingen kan vara vaken dygnet runt och att en dement person vandrar iväg, sätter på spisen eller gör annat farligt hör inte till ovanligheterna. Däremot är det ju så att man får räkna med en (ibland tillfällig) försämring vid flytten och en flytt ska ju inte göras i onödan.
Det är sant, och om man skulle få hjälp i vardagen så vet jag inte heller om det skulle vara så bra då det troligen skulle innebära olika personer varje dag :crazy: Vår familj får hoppas att pappa håller sig mentalt "frisk" nog fram tills risken för corona hinner sjunka..
 
Ja jag känner likadant, om man sedan dessutom dör på sjukhuset måste det ju vara ens absolut ensammaste stund så som det ser ut just nu. Något som läkare över hela världen uttryckt är fruktansvärt för dom att se, människor som dör helt ensamma, många gånger verkar det som att just det tär mest på läkarna. Även om många på äldreboende också känner sig ensamma så är det nog ingenting mot ett sjukhus under pandemi.
Och tänk vilken chock för de anhöriga :crazy: Att se dem åka in levande även om sjuka och sedan inte få träffa dem tills man får höra att de har dött.. :cry::cry: Nä usch!!
 
[/QUOTE]
Kollat på intervjun ovan och blir bara mer imponerad av karln. Så saklig och lugn hela tiden och lika tydlig på engelska.
Det är befriande att han framstår (och jag tror han är det) som absolut ärlig. Från att var mycket skeptisk till honom så blir jag besviken när han inte är med på presskonferenserna. Han erkänner att allt inte gått så bra utan omsvep och förklarar och bemöter kritik allt på samma lugna vis. Och ja han svarar bra på engelska och även när på oförberet och det märks att han har stora kunskaper bakom.

Jag är också imponerad av hela hanteringen i Sverige, att man inte får panik och stänger ner allt och följer andra länders påtryckningar och exempel. Vad som är rätt eller fel vet vi givetvis inte i dagsläget men det ser knappast katastrofalt ut i Sverige men många länder har nog snarast stängt ner i panik för "alla" andra gjort det och inte utifrån noggranna övervägnde.
 
Och tänk vilken chock för de anhöriga :crazy: Att se dem åka in levande även om sjuka och sedan inte få träffa dem tills man får höra att de har dött.. :cry::cry: Nä usch!!
Nu ser det säkert inte likadant ut på alla sjukhus, och det finns nog olika rutiner. Men min moster fick besöka sin man, i skyddsutrustning en timme om dagen de dagar han var inlagd. När det sedan blev kritiskt fick hon utökad tid där och hon var närvarande när han gick bort.
Självklart vet jag att detta inte tillhör vanligheten på de flesta sjukhus, men det händer nog i den utsträckning det förmodligen är möjligt.
Min moster har självklart suttit i total karantän sedan han dog, vilket är åtta dagar sedan och har fortfarande inga symptom, hjälp mig hålla tummarna att fortsätter så ❤️
 
Nu ser det säkert inte likadant ut på alla sjukhus, och det finns nog olika rutiner. Men min moster fick besöka sin man, i skyddsutrustning en timme om dagen de dagar han var inlagd. När det sedan blev kritiskt fick hon utökad tid där och hon var närvarande när han gick bort.
Självklart vet jag att detta inte tillhör vanligheten på de flesta sjukhus, men det händer nog i den utsträckning det förmodligen är möjligt.
Min moster har självklart suttit i total karantän sedan han dog, vilket är åtta dagar sedan och har fortfarande inga symptom, hjälp mig hålla tummarna att fortsätter så ❤
Skönt att höra att det finns såna situationer också! Och givetvis håller vi tummarna för din moster! :heart:heart
 
Jag beundrar Tegnell för att han är en ypperlig klassisk professionell byråkrat av bästa helyllesort.

Orubblig i att vara saklig, konsekvensanalysera och samla på sig kvalitativt beslutsunderlag. Oberörd av påtryckningar eller pengar, men alltid beredd att omvärdera ifall det kommer ny information eller förbättrade lägesanalyser. Vet precis vilka gränser och möjligheter myndighetsrollen innebär och har integriteten i ryggmärgen.

Skulle önska att en lärdom blir att odla fram fler tjänstemän av den typen och att premiera dem bättre för just dessa egenskaper.
 
Träffade folk som rest hit från Portugal över påsken.
De var absolut övertygade om att Corona inte existerar och att allt bara är påhitt från statsmakterna för att kunna kontrollera folket och få en nystart.

Jag orkar inte med folk 😭
De var lika övertygade som flat earthers är om att jorden är platt.
 
Träffade folk som rest hit från Portugal över påsken.
De var absolut övertygade om att Corona inte existerar och att allt bara är påhitt från statsmakterna för att kunna kontrollera folket och få en nystart.

Jag orkar inte med folk 😭
De var lika övertygade som flat earthers är om att jorden är platt.

Det är alltså bara motståndare till alla regeringar som dött. Att ingen (ännu) har hittat den grafen som visar att 100% av de "sjuka" och "döda" tillhör den högljudda oppositionen i sina länder! Först spärras de in på "äldreboenden" och sedan dör de i "covid-19". Konspirationen är total.
 
Träffade folk som rest hit från Portugal över påsken.
De var absolut övertygade om att Corona inte existerar och att allt bara är påhitt från statsmakterna för att kunna kontrollera folket och få en nystart.

Jag orkar inte med folk 😭
De var lika övertygade som flat earthers är om att jorden är platt.
Fascinerande tanke att ALLA statsmakter i världen skulle klara av att samordna sig kring en sådan ambition och lyckas driva den hela vägen utan inbördes splittring.
Rimligt att det verkligen skulle genomföras... njae... (inkl. trump+kina=samt :confused:)

Skulle alla som vårdas på sjukhusen och dödsfallen då vara hittepåscenerier, eller smart genomförda förgiftningar/mord?
 
Fascinerande tanke att ALLA statsmakter i världen skulle klara av att samordna sig kring en sådan ambition och lyckas driva den hela vägen utan inbördes splittring.
Rimligt att det verkligen skulle genomföras... njae... (inkl. trump+kina=samt :confused:)

Skulle alla som vårdas på sjukhusen och dödsfallen då vara hittepåscenerier, eller smart genomförda förgiftningar/mord?

De kände ingen med corona, alltså kan det inte finnas 🙄
Fråga inte, jag ville bara slå huvudet (eller deras) i en vägg.
 
Och tänk vilken chock för de anhöriga :crazy: Att se dem åka in levande även om sjuka och sedan inte få träffa dem tills man får höra att de har dött.. :cry::cry: Nä usch!!

Ja jag känner likadant, om man sedan dessutom dör på sjukhuset måste det ju vara ens absolut ensammaste stund så som det ser ut just nu. Något som läkare över hela världen uttryckt är fruktansvärt för dom att se, människor som dör helt ensamma, många gånger verkar det som att just det tär mest på läkarna. Även om många på äldreboende också känner sig ensamma så är det nog ingenting mot ett sjukhus under pandemi.

Det är besöksförbud fram tills dess att man inser att patienten inte kommer överleva, då är det palliativ vård och då får anhöriga träffa den sjuke.
Man ska heller inte glömma att vårdens uppgifter ibland formuleras som "aldrig skada, om möjligt bota, ofta lindra, alltid trösta". De håller handen på patienter som är oroliga och rädda, de kramar både patienter och anhöriga som tar emot svåra besked, de avsätter tid för de enskilda ödena.
 
Nu ser det säkert inte likadant ut på alla sjukhus, och det finns nog olika rutiner. Men min moster fick besöka sin man, i skyddsutrustning en timme om dagen de dagar han var inlagd. När det sedan blev kritiskt fick hon utökad tid där och hon var närvarande när han gick bort.
Självklart vet jag att detta inte tillhör vanligheten på de flesta sjukhus, men det händer nog i den utsträckning det förmodligen är möjligt.
Min moster har självklart suttit i total karantän sedan han dog, vilket är åtta dagar sedan och har fortfarande inga symptom, hjälp mig hålla tummarna att fortsätter så ❤

Åh, din stackars moster! <3 Jag beklagar alla anhörigas sorg förstås, men att sitta i hemisolering när en just förlorat sin livspartner måste vara hemskt. :cry:
Håller alla tummar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska utredas för Polyneuropati och känner mig orolig. Det började efter covid-19, med domningar och muskelsvaghet, brännande smärta i...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Choco
·
Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
382
Senast: EmmaBovary
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 380
Senast: vilde
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 679
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp