I den här tråden har vi fått läsa av vissa att man inte behöver oroa sig för att inte få intensivvård om man behöver.
Det argumenterar jag emot.
Det har väl stått klart och tydligt att det kommer ske urskiljning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I den här tråden har vi fått läsa av vissa att man inte behöver oroa sig för att inte få intensivvård om man behöver.
Det har väl stått klart och tydligt att det kommer ske urskiljning?
Ditt syfte är att folk ska börja oroa sig?I den här tråden har vi fått läsa av vissa att man inte behöver oroa sig för att inte få intensivvård om man behöver, oavsett ålder och riskgrupp.
Ditt syfte är att folk ska börja oroa sig?
Jo du har faktiskt det, tyvärr. Du har skrivit att man ska skita i rekommendationerna och du har skrivit att man låter bli att vårda folk som skulle kunna bli friska för att de råkar vara gamla.Sluta hitta på. Det där har jag aldrig någonsin skrivit.
Jo du har faktiskt det, tyvärr. Du har skrivit att man ska skita i rekommendationerna och du har skrivit att man låter bli att vårda folk som skulle kunna bli friska för att de råkar vara gamla.
Jo du har faktiskt det, tyvärr. Du har skrivit att man ska skita i rekommendationerna och du har skrivit att man låter bli att vårda folk som skulle kunna bli friska för att de råkar vara gamla.
"För Stockholm rapporterades totalt 584 dödsfall för vecka 14 2020, vilket är betydligt högre än genomsnittet för 2015-2019 som var 313 dödsfall."
Du kanske ska börja då med att visa på att din teori stämmer. Hittills har du kommit med en artikel om en peson som avvisades för att man bedömde att denne inte skulle klara intensivvård och lösryka siffror som inte bevisar något alls. Det som talar för att alla som kan tillgodogöra sig får det är att det finns lediga intensivvårdsplatser och det har funnits under hala coronakrisen.I den här tråden har vi fått läsa av vissa att man inte behöver oroa sig för att inte få intensivvård om man behöver, oavsett ålder och riskgrupp.
Du kanske ska börja då med att visa på att din teori stämmer. Hittills har du kommit med en artikel om en peson som avvisades för att man bedömde att denne inte skulle klara intensivvård och lösryka siffror som inte bevisar något alls. Det som talar för att alla som kan tillgodogöra sig får det är att det finns lediga intensivvårdsplatser och det har funnits under hala coronakrisen.
Vad får dig stt tro att läkare nekar folk intensivvård när det finns resurser? För att jävlas med folk eller?
Det finns inte resurser till alla. Att det finns lediga platser beror på att man inte tar emot alla på intensiven.
Man kan inte sitta med en intensiv full med 80+ om det kommer en ny våg. Då måste man kunna ta emot.
Läkarna agerar för att minimera lidande och rädda liv på de som har längst kvar att leva.
Intensiven är inte full med gamla, sjuka människor i vanliga fall heller. De dör oftast med pallativ vård i sina hem/sjukhem.
Läste du inlägg #663 till exempel? Det tyckte jag var jättetydligt och informativt trots att det var en rant från twitter.
Det finns inte resurser till alla. Att det finns lediga intensivvårdsplatser beror på att man inte tar emot alla på intensiven.
Man kan inte sitta med en intensiv full med 80+ om det kommer en ny våg. Då måste man kunna ta emot.
Läkarna agerar för att minimera lidande och att rädda liv på de som har längst kvar att leva.
Ja,och?
Poängen är att sjukvården inte vill att intensiven ska vara fullbelagd i en sådan här situation och ser till så att så inte blir fallet.
Det är dessutom mycket enklare att neka i första läget och mer humant mot personalen, än att ta in 80+ och sedan rycka respiratorn ifrån dem för att det kommer in folk i medelåldern.
Varför kan man inte det? Det går att avbrta intensivbehandling om man måste prioritera. Det är rätt syniskt och helt utan bevis att påstå att man sparar IVA platser istället för att behandla folk man tror kommer att klara behandlingen. Det finns med i riktlinjerna.Det finns inte resurser till alla. Att det finns lediga intensivvårdsplatser beror på att man inte tar emot alla på intensiven.
Läkarna agerar för att minimera lidande och att rädda liv på de som har längst kvar att leva.
Det fetade - tror du på riktigt att det är så det skulle gå till eller tramsar du bara? Om det stämmer att du har familj inom läkar/vårdyrket hade jag hoppats på lite större insikt.
De äldre och sjuka lägg inte in på IVA av helt andra anledningar än att det inte finns utrymme eller rresurser. De utsätts helt enkelt inte för behandlingar som vore att förlänga döden snarare än livet, som den där ST läkaren så kraftfullt uttryckte sig.
Det går inte till så just för att sjukvården gör som jag säger. Anpassar nivån så att de som tas emot också tas om hand.
Så fungerar i stort sett all offentlig sjukvård i Sverige idag. Tror du verkligen på riktigt att den offentliga vården ger vård till alla som behöver vård. Det finns inte resurser till det utan det prioriteras.
Man kan inte skära ner på sjukvården i flera decennier utan att det får konsekvenser.
Det går inte till så just för att sjukvården gör som jag säger. Anpassar nivån så att de som tas emot också tas om hand.
Så fungerar i stort sett all offentlig sjukvård i Sverige idag. Tror du verkligen på riktigt att den offentliga vården ger vård till alla som behöver vård. Det finns inte resurser till det utan det prioriteras.
Man kan inte skära ner på sjukvården i flera decennier utan att det får konsekvenser.
Är glad för är mamman och farmor inte behövde plågas längre än nödvändigt med IVA.Det går inte till så just för att sjukvården gör som jag säger. Anpassar nivån så att de som tas emot också tas om hand.