Vi var iväg och tävlade igår. Hade lite mindre än en timme mellan mina starter så vi promenerade omkring, flätade om manen, kollade lite på andra ekipage och sådär.
Första klassen LC:1 tyckte jag att han blev lite, lite stark. Oftast reder jag ut det men ibland blir jag lite passiv och istället för att rida honom ordentligt mellan hjälperna så vågar jag inte trycka på utan låter honom gå där. Var inte jättenöjd efteråt men det blev jag sen! 68,33% och en fjärdeplacering i startfält på 26 blev det. Fina gamla skruttponny
Jag missade dock prisutdelningen eftersom den var när jag var i collecting ring till nästa klass.
Nästa klass kändes han mjukare och finare, mer mellan hjälperna och jag kom till ridning bättre. Trodde jag. Domaren tyckte inte det utan gav oss typ 6 rakt igenom programmet och allmänt intryck vilket jag inte alls var överens om. 62,85% och jag var väldigt missnöjd med bedömningen, vilket jag inte brukar vara. Sen insåg jag att det var samma sak på förra tävlingen. Så jag kanske får ta mig i kragen och vara lite mer självkritisk.
Vad som är bra är att klubbkompisarna hjälpte till och filmade båda ritterna så då kan jag ju kolla i protokollet och jämföra bedömningen med känslan. Kanske skaffa mig lite ödmjukhet inför att jag faktiskt bara tävlar lätta klasser och domaren har en utbildning för sin uppgift
Domaren i andra klassen gav oss faktiskt en 8 i alla fall
Vi fick ju vår första åtta i tävlingssammanhang för två veckor sedan så det var roligt att det kom en till så snart