Connemaratråden

Idag hade vi hoppträning för Anette. Melody var lite trött tror jag efter gårdagens övning som var trav och galopp på vallarna tillsammans med stallets stora fux.
Så idag fick vi ett av de karaktäristiska soppatorsken. I vänstergalopp inför galoppbommarna. Visst är det typiskt, men samtidigt är det ju ett bra tillfälle att få hjälp på. Å andra sidan var hon riktigt fin i traven när vi red fram, höll formen hela tiden och det funkade med övergångar. När vi väl hade övervunnit soppatorsken så snurrade det på. Idag höll vi oss på bekväma 60 cm. I slutänden en bana på 7 hinder.

I söndags red jag för Madeleine Stiwing och idag galoppade vi på ridbanan hemma, trots att det blåste rätt ordentligt i träden runt omkring :D Små framsteg kanske för någon annan, men stora för mig just nu!

Henne red vi för några veckor tillbaka typ :D Hoppade dock bara in på ett återbud.

Neeej vad synd! Jag hade ju velat kolla då ju!

Ja, vart rätt besviken. Planen var LC:1 och LB:1 i Skövde på måndag och sen avsluta säsongen med LB:1 och LA:1 i Töreboda. Nu avslutar vi säsongen i Gäsene istället med bara LA:1. Får dock blunda för alla andra ekipage där eftersom det går två msv-klasser också...

Hur gick det på tävlingen? :)

Oj, det här har jag ju missat totalt :o
Debuten var inte rosenskimrande och guldglittrande men OK. Ryttaren var lite halvkrasslig och kombinerat med nervositet så blev det lite passivt. Efter två inledande stopp på hinder 1 och 2 flöt resten på hyggligt.
Dessutom lärde vi oss att han inte behövde skritta runt och titta på omgivningarna för att coola ner sig utan han blev mest lite loj av det. Men det vet vi ju nu till nästa gång :)

Idag tog vi "långa rundan" för första gången sen i höstas. Det gick helt perfekt ända tills han fick syn på en robotgräsklippare... Sen blev det förvänd sluta tvärs över vägen i ca 300m ackompanjerat av förskräckta blås-fnys! Och därefter rask skritt nästan ända hem, de sista 100 m gick ungefär i normalt på-hemväg-tempo.

Oj, det här har jag ju missat totalt :o
Debuten var inte rosenskimrande och guldglittrande men OK. Ryttaren var lite halvkrasslig och kombinerat med nervositet så blev det lite passivt. Efter två inledande stopp på hinder 1 och 2 flöt resten på hyggligt.
Dessutom lärde vi oss att han inte behövde skritta runt och titta på omgivningarna för att coola ner sig utan han blev mest lite loj av det. Men det vet vi ju nu till nästa gång :)

Duktiga de är i alla fall! Jag menar, jag är oftast frisk, har tävlat många gånger men blir ändå nervös och passiv :angel:

Vi har varit iväg och tävlat idag igen. Idag började dagen med LB:1 och jag var taggad som fasen. Allt var som vanligt på tävling där jag alltid önskar att jag kan rida liiite mer i ramen :p Resultatet blev i alla fall nytt personbästa i LB:1, 68,036 %. Dessutom fick vi en åtta igen! Så himla glad över gamla ponnyn! Vi fick en sjätteplacering av 37 startande, samtliga av de fem första var över 70 %.

Till nästa klass försökte jag rida med bättre framåtbjudning men då tappar jag det lite i fram istället. Bestämde mig för att ändå rida på framåt, mesrida kan vi göra hemma. Det var den här domarens bedömning jag inte var riktigt nöjd med senast (även om jag mycket riktigt förstod bedömningen mer när jag såg filmen). 64,630 % var resultatet men det som är konstigt är att det som drar ner mest är allmänt intryck... Räknar man procent bara på programpunkterna ligger det på drygt 67 % medan allmänna är 6or rakt igenom. Känns som att allmänna lite mer borde spegla de poäng som är i protokollet, eller har jag fel? Jag borde givetvis ha frågat domaren på plats men det ska erkännas att jag inte kom på det förrän i bilen på vägen hem. Blev i alla fall en åtta även i det här programmet, så nu är det fyra åttor på fyra program, det har jag nog aldrig trott att vi skulle kunna få :o

Bild också på världens bästa gamling :love:

Är det någon som tänkt åka till riksen?

Jag var ju förra året och deltog i ridklass open ridden, WHP novice och utställningen. Blev lite för stressigt så om vi åker i år blir det inte alla tre åtminstone. Jag jobbar på fredagen och har ca fyra timmar dit så vet inte om det är värt att ställa gamlingen på transporten. Han åker visserligen bra men ändå...

Är det någon som tänkt åka till riksen?

Jag var ju förra året och deltog i ridklass open ridden, WHP novice och utställningen. Blev lite för stressigt så om vi åker i år blir det inte alla tre åtminstone. Jag jobbar på fredagen och har ca fyra timmar dit så vet inte om det är värt att ställa gamlingen på transporten. Han åker visserligen bra men ändå...
Vi åker nog till Riks med X och jag tror att @Fiorano åker också

Yes jag ska dit! Kommer att rida mästerskapet i dressyren på fredagen, open ridden på lördagen och så blir det utställning på söndagen :). Har redan bokat meetinguppstallning till Barb och förhoppningsvis boende också.

Jag slänger upp några bilder från när jag red Keso tidigare i veckan. Hade jag vetat att jag skulle fotograferas så hade jag valt en snyggare jacka :p Att jag är typ två decimeter för lång vet jag. Jag red bara för att han hade varit stel och tråkig mot sin medryttare och vi ville se om det berodde på hästen, sadeln eller ryttaren.

dsc_0059_copy_575875c7e087c30abe392f27.jpg

dsc_0065_copy_575875cae087c358479b1426.jpg

dsc_0071_copy_575875cd2a6b224fd21cdb3d.jpg

dsc_0088_copy_575875d12a6b22291836fb92.jpg

dsc_0100_copy_575875d72a6b2228dcfceb23.jpg

dsc_0096_copy_575875d59606ee2df3e3b990.jpg

Jag slänger upp några bilder från när jag red Keso tidigare i veckan. Hade jag vetat att jag skulle fotograferas så hade jag valt en snyggare jacka :p Att jag är typ två decimeter för lång vet jag. Jag red bara för att han hade varit stel och tråkig mot sin medryttare och vi ville se om det berodde på hästen, sadeln eller ryttaren.

dsc_0059_copy_575875c7e087c30abe392f27.jpg

dsc_0065_copy_575875cae087c358479b1426.jpg

dsc_0071_copy_575875cd2a6b224fd21cdb3d.jpg

dsc_0088_copy_575875d12a6b22291836fb92.jpg

dsc_0100_copy_575875d72a6b2228dcfceb23.jpg

dsc_0096_copy_575875d59606ee2df3e3b990.jpg
Herregud vilken fin häst :love: Så läcker färg!

Jag kommer inte att åka till Riks, även om jag var väldigt sugen, då det känns lite långt. Får bli fälttävlan i Öveds istället den helgen.
Däremot anmälde jag till Björbäck igår! Och betalade in medlemsavgiften till SCS :D
Open Ridden, WHP Open och utställningsklass blir det :banana:

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 493
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 849
Senast: EZMK
·
Svar
102
· Visningar
7 001
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur