Tips utifrån filmen så som jag gillar visningar (har dock aldrig blivit filmad så har ingen aning om hur det ser ut när jag visar eg
) så tycker jag du kan ha huvudet högre när han står uppställd. Han har ju en fin överlinjen och ingen underhals så se om du inte kan få honom o sträcka upp sig lite. Som när du rider, du vill ju inte ha en halt i framvikt med nosen rakt ut.
Jag har lärt mig att alltid rätta framåt men på Tiger kan jag fuska för han är skita vår o ställa upp. Jag får honom alltid med frambenen under sig, dragandes i bettet o bara blä. Oavsett så försöker jag få honom att lägga vikten lite bakåt när han ställt upp och jag petar in nosen lite.
Är man skicklig o har en lätt uppställd häst så sneglar man på benen sista stegen o får den att korta upp sig o stanna i rätt läge. Också som när man rider, håller om o gör en halvhalt typ så hästen stannar i balans på alla fyra.
Superfint engagemang i skritten ju! Se om du kan behålla det men gå lite längre bak mot bogen. Då får man inte synvillan att hästen inte är framme utan "släpas med" (vilket ju G ändå tydligt visar att han inte gör). Och framförallt, behåll energin i vändningen! Det är där du har ditt Wroom. Hästen ska liksom trampa runt och bara vänta varje steg på att få trycka i väg rakt fram i stor, flott trav! Som när du ska vända in på diagonalen o göra en ökning. Samma tänk i skritten men då behåller man bara lite mer framåt-nedåt o låter dem sträcka ut i skritt över ryggen.
Ni kommer ha så kul