Connemaratråden

Jag helklippte ju Tiger för ngn vecka sedan. Kommer helklippa en gång till i augusti tror jag o hoppas kunna få ok vinterpäls åb då eftersom jag bara spår/täckesklipper då.

Melody fäller sommarpälsen på benen.
Igår red vi en nätt tur på 25 km. Vårt distansrekord hittills. Det är himla roligt att rida långt måste jag erkänna. Vi hittade en del fina mjuka sandvägar, dvs skogsvägar i mindre områden utan hyggen, som var toppen att galoppera på. De måste jag komma ihåg till nästa år.

Jag hade klippt X efter Riks om hon inte hade skadat sig. Nu är det ju meningslöst och hon får bli lurvig istället.

Tycker att hon går lite på tå med det skadade benet och då känner hon ju av det :( Klinik imorgon.

Hur mycket extra skydd mot väder, vind och insekter ger ni hästarna om ni klipper nu? Jag har bara klippt vintertid innan. G går fortfarande ute dygnet runt så det känns kanske inte aktuellt med klippning förrän stallet är färdigfixat och han kan vara inne emellanåt.

Hur mycket extra skydd mot väder, vind och insekter ger ni hästarna om ni klipper nu? Jag har bara klippt vintertid innan. G går fortfarande ute dygnet runt så det känns kanske inte aktuellt med klippning förrän stallet är färdigfixat och han kan vara inne emellanåt.
Hon skulle fortsatt med flugtäcke som är vattentätt över ryggen och så har de alltid ligghall.

Inget alls hittills. Har varit kokhett o vi har inga insekter alls aldrig :)

Men jag har täckt både dag o natt mitt i sommaren tidigare utan klippning. Beror helt på vädret o min tönt. Han får bestämma :)

Inget alls hittills. Har varit kokhett o vi har inga insekter alls aldrig :)

Men jag har täckt både dag o natt mitt i sommaren tidigare utan klippning. Beror helt på vädret o min tönt. Han får bestämma :)

Vi har en hel del insekter emellanåt tyvärr :( Han har gått med täcke om det regnar mycket även sommartid (om det inte varit väldigt varmt samtidigt) men nu när jag inte bor så nära stallet måste jag hålla koll på vädret och planera noggrannare eftersom jag inte bara kan sticka iväg och ta på/ta av täcke.

Jag lugnar mig nog ett tag till med klippningen trots allt.

Inget fel på ponnyn den här gången heller. Vad gör man liksom? Köper eget ultraljud?

Jag har just nu mentalt ändå ställt in hela säsongen och tänkte drälla i skogen och träna för UL igen veckovis när vi kommer hem från Irland.

Vet heller inte hur länge jag kommer kunna rida, har redan foglossning/bäckensmärtor, visserligen fullt hanterbara och bara skinkorna men det är många månader kvar...

Inget fel på ponnyn den här gången heller. Vad gör man liksom? Köper eget ultraljud?

Jag har just nu mentalt ändå ställt in hela säsongen och tänkte drälla i skogen och träna för UL igen veckovis när vi kommer hem från Irland.

Vet heller inte hur länge jag kommer kunna rida, har redan foglossning/bäckensmärtor, visserligen fullt hanterbara och bara skinkorna men det är många månader kvar...

Förstår att det är frustrerande, men egentligen är det ju bra att hon är fräsch :)

Vi har vart iväg på programträning idag :) Formen (både på mig och ponnyn) är väl inte riktigt LA-mässig nu under sommaren då han blir trött av att sova ute och jag har dels svårt med värmen och dels varit iväg några dagar här och där. Samtidigt går han ju stadigt i LB:1 så det känns inte som någon idé att traggla det. Roligare att jobba vidare med LA:1. Vi har ju gjort två på 60 %, en i höstas och en nu före sommaren.

Fick mycket bra feedback av domaren, som sett oss många gånger genom åren och som jag tränade en hel del för förr i tiden, bra saker att tänka på och sådär. Vi har ju uppehåll över sommaren med ordinarie tränaren så det här passade bra eftersom vi ska tävla nästa helg. LB:1 och LA:1 står på schemat då! Kommer förmodligen starta LB:2 i höst också (allsvenskanserie) så jag behöver komma iväg och träna på bana med rätt mått, jag har noll koll på de långa programmen och kan inte bokstäverna så jag fick kolla på youtube för att förstå vägarna :o

Dottern i huset började på ridskola i förrgår och passade idag på att träna inför kommande söndags lektion. För säkerhets skull red hon båda ponnyerna :p (Keso ville hon helst rida utan ledare men vi förhandlade lite och sen fick jag sätta dit en longerlina. Om jag stod långt bort. Helst utanför ridbanan :rofl: )

Uteritt på Cinna:
13912620_10155035501171102_337067989646109508_n.jpg

Träning i paddocken med Keso:
13906974_10155035429491102_2905439334482441098_n.jpg

Häromveckan tog jag några språng med Cinna och hade dessutom tur att få det förevigat ;)
13718539_10154984308711102_2358712210058361165_n.jpg

13770486_10154984308671102_1468763110591122717_n.jpg

13716160_10154984308706102_756400285821824981_n.jpg

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 493
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 841
Senast: EZMK
·
Svar
102
· Visningar
6 988
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka