Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sålt den ena maran
En gammal vän ville gärna köpa och ska man vara realistisk lär det dröja ganska många år innan vi kommer kunna rida tillsammans igen, med tanke på att vi inspekterade den blivande ponnyryttaren idag igen och den växer som den ska.
Så hon får köpa senioren och husse får köpa en ny till sig själv när han kan hantera X i alla gångarter, självständigt på bana och i skogen. Det dröjer nog lite för först och främst måste han gå ner 10kg
Och kommer jag bara ner till målvikt igen kan jag rida russet
@lil-sis
Vad bra att kunna sälja till en gammal vän
KL Jag slåss fortfarande med åsikter från folk som tycker att jag slösar bort Zimbas "bästa år" nu när jag kommer låta honom bli enbart promenad/skogsmulle ponny den närmaste graviditets och småbarnstiden. Förstår inte riktigt det eftersom jag alltid varit tydlig med att jag inte har några tävlingsambitioner, köpte ju Zimba för hans trevliga personlighet och inte för hans hoppstam. Känner ju min häst bäst och ser på honom att han inte mår ett dugg dåligt av att ridas i skogen några dagar i veckan och sen gå i stor hage med kompis minst 12 timmar om dagen. Det är ju det han är van vid, vet ju inget annat
Lilla grå är verkligen min må bra-medicin
För ett tag sen följde granntösa på 13år med och red på Zimba medans jag gick med jycken, inga problem för henne att rida honom i alla gångarter fram och tillbaka på grusvägen medans jag gick dom var helt okända för varandra innan men Zimba tog det med ro
@lil-sis
Vad bra att kunna sälja till en gammal vän
KL Jag slåss fortfarande med åsikter från folk som tycker att jag slösar bort Zimbas "bästa år" nu när jag kommer låta honom bli enbart promenad/skogsmulle ponny den närmaste graviditets och småbarnstiden. Förstår inte riktigt det eftersom jag alltid varit tydlig med att jag inte har några tävlingsambitioner, köpte ju Zimba för hans trevliga personlighet och inte för hans hoppstam. Känner ju min häst bäst och ser på honom att han inte mår ett dugg dåligt av att ridas i skogen några dagar i veckan och sen gå i stor hage med kompis minst 12 timmar om dagen. Det är ju det han är van vid, vet ju inget annat
Bokat tid för Zimba på klinik 6/9.
Har ju haft känsla enda sen i våras att han varit lite knackig i nedförsbackar och att han tappat framförallt ena bakbenet i avsaktningar. Har tänkt att det troligtvis berott på att han är så omusklad och obalanserad men nu när han är riden lite mer efter sommarvilan så tycker jag att det kommer fram mer. Han har även lite svårt att stå när hovslagaren skor i bak och han vilar mycket på det ena benet. Så det känns skönt att kolla upp det men känner mig dönervös och tror givetvis att min unga fina häst kommer få en dödsdom typ
Märker ingen smärta hos honom, inga symtom på plan mark och inget "offroad". Pigg, glad och framåt.
Någon som vet om han måste ridas på utredningen eller om det räcker med att longera och springa i gången? Vet inte om jag kommer vara i form för att rida tills dess och har ingen ridkunnig att ha med.
Hej hopp
Jag hoppar in här - ny i connemara-världen
Köpte - vad jag trodde var två danska korsningsponnyer och hem kommer två fullstammade connemaror - födda på irland
Jag blev förstås väldigt nöjd med det. Dessa är mina två första som är helconnemaror. Har träffat på en hel del ridponnyer där det finns en gnutta eller ganska mycket gnutta connemara förr. Jag är otroligt förbluffad och otroligt glad i mina två maror. De är underbara
Båda två är födda 2012 och stoet är galet duktig! Går på tygeln i alla gångarter, hoppas små banor på ca 50cm, går enkelt att rida ut på själv, står inne själv eller går i hagen själv. Hon hetsar inte upp sig över något. Och detta utan att bli det minsta tråkig. Viktkänslig att rida med bra egen balans.
Bokat tid för Zimba på klinik 6/9.
Har ju haft känsla enda sen i våras att han varit lite knackig i nedförsbackar och att han tappat framförallt ena bakbenet i avsaktningar. Har tänkt att det troligtvis berott på att han är så omusklad och obalanserad men nu när han är riden lite mer efter sommarvilan så tycker jag att det kommer fram mer. Han har även lite svårt att stå när hovslagaren skor i bak och han vilar mycket på det ena benet. Så det känns skönt att kolla upp det men känner mig dönervös och tror givetvis att min unga fina häst kommer få en dödsdom typ
Märker ingen smärta hos honom, inga symtom på plan mark och inget "offroad". Pigg, glad och framåt.
Någon som vet om han måste ridas på utredningen eller om det räcker med att longera och springa i gången? Vet inte om jag kommer vara i form för att rida tills dess och har ingen ridkunnig att ha med.
Jodå det kan det ju såklart göra - i vart fall på stoet. Bådas pass är för tilläggreg. och jag skrev inte upp stammen på valacken.Välkommen till tråden Jag är en nyfiken prick, så jag undrar såklart om det kommer bilder och stam på dem?
Vilket ben?
Lika bra att kolla upp det! Ska du åka till samma klinik som där shettisen kollar tänderna? Vet att en av de som jobbar där ridit på den andra kliniken han jobbade på innan när kompisens häst var på ÅB. Om det kniper kanske det finns någon där som kan sitta upp. Har du med någon som kan springa i gången ifall du inte fixar det (eller någon alls för den delen, kan vara skönt att vara två om det är mycket information man ska komma ihåg)?
Grattis till två fina maror och välkommen hitBild på valacken som heter Ollie