Anropar @prinsessfeminist med sin nyinköpta mara nu vill vi veta stam!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha - ja, nu blev vi alla lite nyfikna, tror jag.Anropar @prinsessfeminist med sin nyinköpta mara nu vill vi veta stam!
Vi ska tävla kommande helg igen, då ska vi starta i laget och rida på lång bana för första gången Jag har inte ens lyckats träna programmet på rätt bana än Men uppladdningen har varit mycket bättre nu i alla fall
Förra måndagen träffade han veterinär som kollade tänderna. Det fanns ett litet sår i slemhinnan p.g.a. vass tand och ett p.g.a bett Jag föredrar tvådelat men eftersom tredelat "ska" vara bra har han fått gå på lite olika såna med och det har gett upphov till det lilla såret. Så nu ska jag göra mig av med ett gäng bett och ge massa godis så jag slipper känna mig som världens sämsta matte Det plockades även ut lite tandfragment från en skadad tand (som upptäcktes redan förra året men inte behövde åtgärdas då).
I fredags träffade han equiterapeuten. Hon hittade i princip inget konstigt, den enda anmärkning som fanns var lite i halsen där vänster sida hade kort muskulatur och den högra var spänd. Det märks väldigt tydligt när jag rider och hänger förmodligen ihop med att såret från den vassa tanden satt på vänster sida = ställa och börja till höger blir obehagligt. I övrigt fick han mest "gottebehandling" som hon kallade det. Skönt när han är så gammal men ändå så himla fräsch och fin i kroppen
Hur gammal är han?
Här är förresten en bild på mig själv i egen hög person uppflugen på ponnyn. Det har varit så roligt den senaste månaden, att rida igen. Jag har haft ett uppehåll på sisådär 12-15 år!
Jag är inne här väldigt sporadiskt som vanligt...men tänkte bara dela med mig av att jag fått uppleva min dröm, nämligen att rida Para-SM med Tingeling!
Egentligen var vi där ett år för tidigt för programmet gick i en LA/MSV nivå och vi har ju bara startat LB tidigare och precis börjat jobba med förvända galoppen osv, men när det gick på min hemmaklubb som bara ligger 30 min från stallet så kunde jag ju inte säga nej....jag vet ju inte när jag kan rida det någon mer gång liksom...
Vi kom sist i vår klass vilket jag också räknat med - men det viktiga för mig var att jag inne på banan hade bästa känslan någonsin på en tävlingsbana och jag och Tingeling var överens och pratade med varandra hela tiden utan att det blev för spänt. Sen att jag inte ska rida två klasser på en dag kan jag också konstatera eftersom jag i sista klassen inte orkade alls och därmed fick en del missar som jag inte orkade korrigera utan då medvetet tog sämre betyg på (förvända galoppen som inte blev av tex eftersom jag inte orkade hjälpa henne där).
Vi kom ju etta från slutet - och faktiskt med bara 0,05% upp till tredjeplatsen när resultaten slogs ihop - och som sagt, det allra viktigaste för mig var att jag hade en sån fantastisk känsla inne på banan och att jag åter igen förundrades över hur TRYGG och fantastisk min fina lilla häst är som inte reagerar på konstiga miljöer, konstiga ljud, blommor och bord inne på ridbanan osv utan hon bara tuffar på som att vi alltid är i en sån miljö....DET är värt mer än alla poäng i världen för mig!
Han är 24 år gammal och debuterade LA:1 bland stora hästar förra året, så han är fortfarande på väg uppåt (kanske mest för att jag blivit duktigare också ). Vi kommer kanske inte rida så mycket högre klasser men det finns ju fortfarande saker att förbättra där vi är
Får verkligen gratulera till köpet! Han ser snäll ut!
Fantastiskt att ha en så fin häst i den åldern! Jag är imponerad!!
Tack, han är väldigt snäll och godmodig. Precis som connemaror skall vara!
Det har säkert varit en stor portion tur också som gjort att han hållt så bra. Jag gör visserligen allt jag kan, men jag är ju bara hobbyryttare på lättklassnivå och ingen hästviskare Han gick på ridskola 12 år innan jag köpte honom.
Connemaran - den lilla hästen med det stora hjärtat
Välkommen hit @prinsessfeminist och vad fin han är
Zimba kändes inte alls fräsch igår och antagligen var det av samma anledning i lördags. Så nu är en ny tid bokad på Husaby dessvärre får jag vänta tre veckor... Men ska hålla igång med promenader för hand under tiden. Min tränare tror på låsning i bäckenet men jag vill ta det hela vägen och börja med veterinär och röntgen innan vi besöker kiropraktorn.