Connemaratråden

Ha ha, jag tänkte mer att det kunde ju inte varit fullständig katastrof. Inte ens de snällaste av hästar hoppar felfritt om det är ordentligt dålig ridning.

Cinna hade nog gjort det ;) Skämt åsido, jag tyckte inte att jag fick rätt tryck i henne och därför blev det inget bra flyt på rundan. Jag är eventuellt lite kräsen :p

Typ alla här inne ;) jag tävlar ju inte än men kommer väl göra när plutten är vuxen nog :D
Aha, inte jag än dock. Har tre år kvar på ponny:banana: Sen blir det nog häst klasser! Att köpa ny ponny efter att jag fick ta bort Tussen även fast jag snart är "för gammal" är nog det bästa jag har gjort. Varför storhäst när man trivs bäst på ponny?! Hur gammal är din nu? :D

Aha, inte jag än dock. Har tre år kvar på ponny:banana: Sen blir det nog häst klasser! Att köpa ny ponny efter att jag fick ta bort Tussen även fast jag snart är "för gammal" är nog det bästa jag har gjort. Varför storhäst när man trivs bäst på ponny?! Hur gammal är din nu? :D

Ja exakt :D ser ingen anledning till det om man inte är för stor för ponny. En som tävlar mycket bland storhästar med bra resultat här är ju @Fiorano som rider msv med Barbie :bump:

Zimba blir 4 i år. Jag började inridningen rätt tidigt men i väldigt långsamt tempo då han känts så ofärdig i kroppen. Men i vår nu ska vi komma igång ordentligt :) nu har vi ju även fått ordning på galoppen!

Ja exakt :D ser ingen anledning till det om man inte är för stor för ponny. En som tävlar mycket bland storhästar med bra resultat här är ju @Fiorano som rider msv med Barbie :bump:

Zimba blir 4 i år. Jag började inridningen rätt tidigt men i väldigt långsamt tempo då han känts så ofärdig i kroppen. Men i vår nu ska vi komma igång ordentligt :) nu har vi ju även fått ordning på galoppen!
Va roligt :bump:

Eventuellt ska jag själv leka pilot på pytteponnyn på en P&J om en vecka. Klättrade därför upp idag för att se om det såg helhemskt ut :p
Jag har liksom inte ridit C-ponny sen måååånga år tillbaka. Typ 15 år sen eller så :rofl:

12801159_10154569107221102_6241392769332348558_n.jpg

Vi red säsongens första tävling igår. Mjukstart med en LC:1. Jag var sjukt otaggad och efter hundra saker som gått fel tänkte jag "varför håller jag ens på med den här skiten?" Droppen var typ när jag tog fram kavajen och kemtvätten inte meddelat att en knapp lossnat. Nåja, översta knappen är inte viktigast. När jag sen ska knäppa nedersta knappen lossnar den också :eek: Undrade varför jag inte bara packade ihop och åkte hem...

Men, upp och rida fram. Ponnyn var JÄTTEFIN. Mycket finare än de senaste dagarna när vi aldrig nått riktigt fram. Inne på banan tyckte jag att jag kunde ridit med lite bättre tryck, men förutom några slarvfel var jag nöjd. Blev ännu mer nöjd när resultatet kom, 69,44% vilket är det bästa vi fått.

Resultatet räckte till en femteplats :) så plötsligt var det värt allt strul med förberedelserna :D

Så var Kesos debut avklarad. Det är en fin ponny och han uppförde sig väldigt bra. Gnäggade en del när andra hästar gnäggade men i övrigt höll han sig i skinnet. Han fick många uppskattande kommentarer :D

På framhoppningen tog vi bara ett par pyttesprång innan vi gick in på banan. Jag hade bett om att få vara själv i ridhuset och det fick jag. Första rundan var absolut inte vacker men runt kom vi och allting var mellan hinderstöden :p Det var både vanliga bomhinder och ett rött vågplank och en vit grind. Jag kom på att Keso aldrig hoppat något sådant förut men det gick bra ändå. Tur att jag har långa ben ;)
Andra rundan var superfin till hinder nummer 6, vågplanket, där Keso gled åt sidan och jag liksom gled åt andra hållet :rofl: Snacka om rookie mistake att slappna av så bara för att de första fem hindren gick prickfritt :banghead:
Jag landade tyvärr på hinderstödets fot vilket innebär att jag nu är ganska handikappad :cautious: Så kan det gå när piloten är klantig.

10399927_10154601691086102_626400402475663696_n.jpg

12871465_10154601653506102_6089826978157717152_n.jpg

@Pancakes Vad roligt när det går så bra :bump:

Kl
Här tycker jag att det gått mycket framåt, vi har galopperat flertalet gånger i skogen och jag blir mindre skräckslagen för varje gång när jag inser mer och mer att bromsen faktiskt fungerar :D
Vi har även ridit ut ihop med en bekant och hennes fjompiga halvblod och Zimba har varit den absolut modigaste utav dom trots att den andra studsat omkring bredvid oss. En gång slog han dock i abs-bromsarna så hårt när den andra hästen skyggade framför oss när vi kom i trav så att jag blev hängande på hans hals med huvudet mellan hans öron :p han stod som tur var snällt kvar tills matte kravlade sig på plats i sadeln igen!
20160320_094341-1_zpsn1mzxolf.jpg

20160312_112001_zpsdc2nd699.jpg

Har så smått börjat rida efter att jag fick en fraktur på en halskota i höstas, men jag har inte vågat mig upp på Logan än. Har börjat longera lite, men ibland känns det som jag aldrig mer kommer att våga sitta upp på honom :cry: Idag trodde jag han skulle träffa mig i ansiktet när han capriolade... Det var inte honom jag trillade av, men eftersom han är piggare än den andra så känner jag mig ännu väldigt osäker.

Har så smått börjat rida efter att jag fick en fraktur på en halskota i höstas, men jag har inte vågat mig upp på Logan än. Har börjat longera lite, men ibland känns det som jag aldrig mer kommer att våga sitta upp på honom :cry: Idag trodde jag han skulle träffa mig i ansiktet när han capriolade... Det var inte honom jag trillade av, men eftersom han är piggare än den andra så känner jag mig ännu väldigt osäker.

Det är väl inte så konstigt att du känner dig tveksam heller, det var ju inte en stukad fot liksom. Du har ingen som kan hjälpa dig att rida honom lite så han inte är för taggad och exalterad när du ska rida honom?

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 493
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 855
Senast: EZMK
·
Svar
102
· Visningar
7 016
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?