Connemaratråden

Jag ska göra allt jag kan att hitta en när Gedion går ur tiden. Vad är planen med Keso framöver, ska du behålla honom som hingst?

Vi får ju hoppas att det dröjer tills du måste hitta en ny ponny!
Så länge han uppför sig bra som hingst så får han vara kvar som det :) Inte i all oändlighet kanske men ett år till eller så. Kanske försöker jag visa honom igen när han är tävlad lite?

Vi får ju hoppas att det dröjer tills du måste hitta en ny ponny!
Så länge han uppför sig bra som hingst så får han vara kvar som det :) Inte i all oändlighet kanske men ett år till eller så. Kanske försöker jag visa honom igen när han är tävlad lite?

Spännande! Planerar ni att ta ut honom något i år?

Sigge och jag halkade och gick omkull i Onsdags, aldrig roligt men speciellt inte med ny häst..:nailbiting: Var ute på tur själva för andra gången dessutom. Vi båda klarade oss utan skador, jag slog dock i huvudet men det betyder ju bara att jag får köpa ny hjälm :banana:

Första ridturen efter det gjorde vi igår och den gick jättebra som tur var, han är ju inte så gammal. Han jobbade på som aldrig förr och var avslappnad :love: Nu vill jag ha iordning på transporten så jag kan åka och träna ordentligt!!:D

Sigge och jag halkade och gick omkull i Onsdags, aldrig roligt men speciellt inte med ny häst..:nailbiting: Var ute på tur själva för andra gången dessutom. Vi båda klarade oss utan skador, jag slog dock i huvudet men det betyder ju bara att jag får köpa ny hjälm :banana:

Första ridturen efter det gjorde vi igår och den gick jättebra som tur var, han är ju inte så gammal. Han jobbade på som aldrig förr och var avslappnad :love: Nu vill jag ha iordning på transporten så jag kan åka och träna ordentligt!!:D

Tur det gick bra med er! :eek:

Så skönt att ni inte gjorde er illa! :)

Åå min lilla ponny :love: skötte sig exemplariskt idag och fick mycket beröm för hur snäll och lydig han är. Inga problem med varken lastning, ny plats eller ny ryttare. Och ryttaren var precis som jag trodde superduktig, lugn och positiv. Efter ett försök hade han lärt sig galoppfattning klockrent och kunde galoppera avslappnat i ridhuset :love:
Enda problemet är att han är svag i sina bakben. Hon som red trodde inte att det var någon fara utan att det bara handlar om att han är ung och inte musklad än men fjantig matte tror ju så klart att han är typ döende :nailbiting: så nu blir det ut och skritta mycket över stock och sten och sen ska hon fortsätta rida honom några gånger i månaden så får vi hoppas att problemet försvinner ju mer muskler han får.

Lite bilder från idag. Notera särskilt den tappade stigbygeln på sista bilden :rofl: Så går det när man rider kasst :angel:

943990_10154549538306102_8849702421752361071_n.jpg

12795351_10154549538316102_3271012230629386618_n.jpg

12472813_10154549538296102_7169797522015967333_n.jpg

12718064_10154549540561102_9089529502574082757_n.jpg

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 493
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 855
Senast: EZMK
·
Svar
102
· Visningar
7 016
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?