C'mon let's twist again (Ulvlek)

Jag vet inte vart jag ska börja, så jag börjar här.

DL 1
Det stog lika mellan cirkus och qitis, alla - eller i alla fall majoriteten - antog att det uteblivna resultatet berodde på BM och att ingen dog.
Jag teoriade under natten kring vem av Q och cirkus som i så fall skulle varit BM, eftersom om Q hade varit det så borde vi ha fått veta att cirkus dog (BMs röst hade vägt över i lottning) men om Cirkus varit det hade lynchen stoppats pga att cirkus i så fall skulle ha meddelat LL detta i förväg. Detta fick mig då att misstänka Qitis. Tillsammans med att qitis och Niyamas röster på cirkus strax före DL stack ut.
MEN - nu vet vi att vi inte får reda på resultatet så då faller hela resonemanget ovan. Det kan dock vara värt att komma ihåg när man funderar på t.ex. vem som har eller inte har käkats DL1 - då lyan kan ha antagit att alla fortfarande levde och i bästa fall käkat en lynchad spelare t.ex. cirkus som enligt min teori då skulle vara BM och således godförklarad.
Cirkus har nämnt flera gånger att hon inte vet om hon lever, nu verkar det kanske inte som att döda spelare ens får reda på det i kulisserna, men ändå.

DL 2
Slutar med att det högst troligt är bollen__ som lynchas, även om det under exakt rätt förutsättningar skulle kunna vara annorlunda. Någon påpekade dock att bollen__ inte borde vara BM för då borde hon stoppat lynchen och således veta att hon lever. Å tredje sidan är sådan info kanske bäst att hålla för sig själv. Så ja. Troligtvis lynchad, inte troligt käk Natt 2 i alla fall.

Vet att jag reagerade imorse på att QueenLilith inte nämnde cirkus när resultatet från DL1 diskuterades. Kanske stämmer det hon sedan skrev (att hon hade dålig koll), men kanske försa hon sig då hon sitter i lyan och VET att cirkus käkades (då vi fortfarande trodde att vi skulle få veta vem som åkte ut och att cirkus därmed såg god ut (i dubbel bemärkelse))
Det stämmer däremot inte med QueenLilith som ledare följandes cirkus - eftersom cirkus i detta scenarie är god. Men hon är lyakandidat på min lista idag.

Övriga Ledar-kandidater:
LenaH - följde mig i så fall, och det vet jag att det inte stämmer eftersom jag vet min egen roll
Niyama är sista möjligheten där, men jag vet inte om det är något hon skulle göra som ledare? Oftast så kommer vi ju fram till att vinkningar inte har skett, såvitt som jag minns från tidigare lekar.

Igår sticker Lobelias röst på fio och fios röst på QueenLilith ut lite i och med disskussionen som var om att samla rösterna för att kunna avgöra vem som lynchades. Nu behöver man inte hålla med om att det är en bra stratergi iof. Men det skulle kunna vara ett sätt att ge fårulven större möjlighet att påverka utgången av lynchen. Så lite skummt känns det.

Ursäkta rörigt inlägg, men det är så det ser ut inne i min hjärna nu. Ska pausa och fundera lite mer nu.
Jag misstänker att det kan ha varit mig du syftade på i meningen om bollen__ och BM. I så fall blev det lite taget ur sin kontext, för det jag försökte säga var att precis som att chansen fanns att BMs lynchstopp användes i DL1, kunde den lika gärna använts i DL2 med tanke på att uppdateringarna såg likadana ut (dvs egentligen finns det ingen info i uppdateringarna som utesluter att det lika gärna kunde använts igår i DL2 som i DL1, även om det givetvis går att fundera på om bollen__ hann använda det igår med tanke på att hon la en efterhandsröst efter DL) :)

Men hur kommer du fram till att Q borde varit BM? Q och cirkus hade väl lika många röster, så jag hänger liksom inte med på hur det "bara går ena vägen" och inte tvärt om också?
Det jag menar är att om Q är BM så borde cirkus dött eftersom BM hade utslagsröst. Men om cirkus var BM så borde Q dött iom BMs utslagsröst. Så hur får du det till att i det första scenarion dog Q men i det andra scenariot dog ingen (?)?

Övriga Ledar-kandidater:
LenaH - följde mig i så fall, och det vet jag att det inte stämmer eftersom jag vet min egen roll
Niyama är sista möjligheten där, men jag vet inte om det är något hon skulle göra som ledare? Oftast så kommer vi ju fram till att vinkningar inte har skett, såvitt som jag minns från tidigare lekar.

Jag funderade ju redan igår över @Lobelia - @Niyama som ulv resp ledare iom röserna på @cirkus i DL1och jag tycker väl iofs inte riktigt att det borde vara Niyamas stil att vinka så men åas så är vi alla rostiga och på något sätt vill man väl visa sig?

Jag misstänker att det kan ha varit mig du syftade på i meningen om bollen__ och BM. I så fall blev det lite taget ur sin kontext, för det jag försökte säga var att precis som att chansen fanns att BMs lynchstopp användes i DL1, kunde den lika gärna använts i DL2 med tanke på att uppdateringarna såg likadana ut (dvs egentligen finns det ingen info i uppdateringarna som utesluter att det lika gärna kunde använts igår i DL2 som i DL1, även om det givetvis går att fundera på om bollen__ hann använda det igår med tanke på att hon la en efterhandsröst efter DL) :)

Men hur kommer du fram till att Q borde varit BM? Q och cirkus hade väl lika många röster, så jag hänger liksom inte med på hur det "bara går ena vägen" och inte tvärt om också?
Det jag menar är att om Q är BM så borde cirkus dött eftersom BM hade utslagsröst. Men om cirkus var BM så borde Q dött iom BMs utslagsröst. Så hur får du det till att i det första scenarion dog Q men i det andra scenariot dog ingen (?)?
Ok, det kan det ha varit.

För att q röstade på cirkus=utslagsröst.
Cirkus röstade inte på q= stoppad lynch.
Innan vi visste att uppdateringarna skulle se ut som de gör innebar det att cirkus var troligare som BM.

*nu har jag yoga, återkommer senare*

Igår sticker Lobelias röst på fio och fios röst på QueenLilith ut lite i och med disskussionen som var om att samla rösterna för att kunna avgöra vem som lynchades. Nu behöver man inte hålla med om att det är en bra stratergi iof. Men det skulle kunna vara ett sätt att ge fårulven större möjlighet att påverka utgången av lynchen. Så lite skummt känns det.

Ursäkta rörigt inlägg, men det är så det ser ut inne i min hjärna nu. Ska pausa och fundera lite mer nu.
Varför sticker min röst ut (och fios)

Så här såg det ut när jag röstade, det kändes inte riktigt som att jag stack ut genom att inte samla rösterna. Hur tänker du när du pekar ut mig? Det var först de 5 sista minuterna som folk började samla rösterna och då höll jag på att kavla ut mitt fröknäcke och hände inte riktigt med.

17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)

19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia.
20.48 qitis röstar på LenaH

20.49 Lobelia röstar på fio
20.50 Queenlilith röstar på Cirkus

Läser ikapp sedan innan DL nu, så jag vet att jag kommer lite sent nu.

För hon röstade på mig. Dom andra har jag ingen info om men tyckte hennes röst mig va lite konstig och finns ju inte så mycket annan info att gå ifrån.
Jo men hur skall man annars rösta i första DL. 😊 ville ju ändå lägga en röst för att rädda mig själv. Så av dom som redan hade röstar känner jag väl ändå att Harrysen är ett bättre val än dom jag inte har info om alls. Någonstans måste man ju rösta.
Men detta. Två gånger skriver du att du inte ville rösta på någon av de andra som du inte hade info om, vilket jag indirekt tolkar som att du har någon info om Harrysen då?

Att lyamedlemmar röstar på andra lyamedlemmar speciellt i DL1 är ju inte direkt ovanligt, dock hade du lika gärna kunnat lägga rösten på någon annan och i så fall. Om det nu inte är så att de andra med en röst också finns i lyan? Men oddsen på att alla i lyan har en röst på sig? Plus, med fyra som har en röst var så så kan inte alla sitta i lyan eftersom det innebär 4+1 onda och det känns på tok för mycket. Den rösten var ju även innan vi fick veta att LL inte kommer redovisa vem/vilka som dött/dör, så det hade ju också kunnat se bättre ut om man "råkat" få ut en ond jämfört med en god?

Meeen, enligt tidigare tanke idag känns det kanske inte så troligt att du och Harrysen skulle sitta i lyan ihop eftersom den konversationen, som sagt, skulle kunnat tas där då. Så då är min nästa fundering på om du kanske är ledarvargen? Just eftersom du säger att du inte ville rösta på någon av de du inte hade någon info om alls och att rösten därmed hamnade på Harrysen. Ledarvargen har ju koll på vilka ulvarna är (= du har någon typ av info om Harrysen).

Eller så är jag helt lost pga känner mig helt lost och känns som att jag bara försöker greppa halmstrån trots att vi närmar oss DL3 :banghead:

Nu vet vi snart inte ens vem som har flest röster eftersom ingen vet vilka som lever eller inte. De som ev blivit lynchade är ju en sak men ingen annan än ulvarn vet vilka som är utvalda till käk, sen kanske inte käket lyckats men ändå.

Läser ikapp sedan innan DL nu, så jag vet att jag kommer lite sent nu.

Men detta. Två gånger skriver du att du inte ville rösta på någon av de andra som du inte hade info om, vilket jag indirekt tolkar som att du har någon info om Harrysen då?

Att lyamedlemmar röstar på andra lyamedlemmar speciellt i DL1 är ju inte direkt ovanligt, dock hade du lika gärna kunnat lägga rösten på någon annan och i så fall. Om det nu inte är så att de andra med en röst också finns i lyan? Men oddsen på att alla i lyan har en röst på sig? Plus, med fyra som har en röst var så så kan inte alla sitta i lyan eftersom det innebär 4+1 onda och det känns på tok för mycket. Den rösten var ju även innan vi fick veta att LL inte kommer redovisa vem/vilka som dött/dör, så det hade ju också kunnat se bättre ut om man "råkat" få ut en ond jämfört med en god?

Meeen, enligt tidigare tanke idag känns det kanske inte så troligt att du och Harrysen skulle sitta i lyan ihop eftersom den konversationen, som sagt, skulle kunnat tas där då. Så då är min nästa fundering på om du kanske är ledarvargen? Just eftersom du säger att du inte ville rösta på någon av de du inte hade någon info om alls och att rösten därmed hamnade på Harrysen. Ledarvargen har ju koll på vilka ulvarna är (= du har någon typ av info om Harrysen).

Eller så är jag helt lost pga känner mig helt lost och känns som att jag bara försöker greppa halmstrån trots att vi närmar oss DL3 :banghead:
Ditt resonemang får mig att tänka att QL kan vara ulv. Eftersom att jag vet min egen roll och jag tyckte QL hängde upp sig både på min röst i DL1, plus diskussion om att jag skrivit att jag är död (vilket jag inte gjort), plus att QL menade att min lista där jag skrev att både Q och Cirkus kan vara döda inte stämde…

Nu vet vi snart inte ens vem som har flest röster eftersom ingen vet vilka som lever eller inte. De som ev blivit lynchade är ju en sak men ingen annan än ulvarn vet vilka som är utvalda till käk, sen kanske inte käket lyckats men ändå.
Nä det är hopplöst och till stor fördel för ulvarna. Det borde finnas en hel del info nu i leken vilket vore godas enda hopp, men antingen är jag väldigt ringrostig eller så har nån/några viktiga roller dött tidigt för jag ser fan ingenting.

Ditt resonemang får mig att tänka att QL kan vara ulv. Eftersom att jag vet min egen roll och jag tyckte QL hängde upp sig både på min röst i DL1, plus diskussion om att jag skrivit att jag är död (vilket jag inte gjort), plus att QL menade att min lista där jag skrev att både Q och Cirkus kan vara döda inte stämde…
På vilket sätt menar du att QL skulle kunna ha info om dig innan DL1 om hon är ulv och du är god?

Om hon sitter i lyan kan hon så klart gissa sig till att du bör vara god eftersom det endast finns en ond utanför lyan och sannolikheten att du är just den är mindre. Men hon kan ju inte veta.

På vilket sätt menar du att QL skulle kunna ha info om dig innan DL1 om hon är ulv och du är god?

Om hon sitter i lyan kan hon så klart gissa sig till att du bör vara god eftersom det endast finns en ond utanför lyan och sannolikheten att du är just den är mindre. Men hon kan ju inte veta.
Ja, men precis, jag tänkte att hon vet sina lyakompisar och att jag mest sannolikt är god. Först tänkte jag att det är ett lätt sätt för QL att ge igen med en röst på mig i DL 1, men jag tycker hon verkligen försöker tillskriva att det var så himla skumt att jag röstade på henne.

Nä det är hopplöst och till stor fördel för ulvarna. Det borde finnas en hel del info nu i leken vilket vore godas enda hopp, men antingen är jag väldigt ringrostig eller så har nån/några viktiga roller dött tidigt för jag ser fan ingenting.
Ja och de viktiga rollerna som ev kan vara döda och hur deras skills påverkas vet vi ju. Brevbärarens brev borde inte komma fram, siaren borde inte få svar på några sior och spionen borde inte få nån info, om nån av de två sistnämnda är döa så borde de vara varse om de dör, medan brevbäraren kan skicka iväg hur mycket som helst men har ingen aning om det kommer fram eller inte. Sen har vi faktiskt tvillingar som vet om varandra och det är ju bra. Borgmästaren lär inte heller veta om den är död, inte ens om den försöker stoppa en lynch så vet den ifall det lyckades eller om den redan var död.

Jag tänker att spionen (förutsatt att hen fortfarande lever) åtminstone borde fått skicka ut spioninfo till någon som borde veta vem ulvarna försökt käka i alla fall.

Men nu kom jag på att spioninfon kanske brinner inne om personen spionen försöker skicka spioninfon till är död :banghead:

Så nej, du har nog rätt i att det är stor risk att ingen annan än ulvarna vet vem som blivit käkval.
Det känns verkligen som att ulvarna har ett ordentligt övertag...

Ja, men precis, jag tänkte att hon vet sina lyakompisar och att jag mest sannolikt är god. Först tänkte jag att det är ett lätt sätt för QL att ge igen med en röst på mig i DL 1, men jag tycker hon verkligen försöker tillskriva att det var så himla skumt att jag röstade på henne.
Okej, jag håller nog inte med där. Att någon sannolikt är god är ju inte att ha vetskap om att någon är god och på sättet det uttrycktes var det att hon inte hade någon info om de andra som hade en röst. Om hon sitter i lyan och inte har någon aning om de andra (dvs de inte sitter i lyan), så är det ju ganska konstigt att hon vet något om din roll om du inte heller sitter i lyan. Eller?

I så fall tror jag det är mer sannolikt att hon är ledaren och därmed kan placera in dig på någon av sidorna, alternativt att hon, om hon sitter i lyan, gör det tillsammans med sig (för det är enda sättet hon kan veta något om dig innan DL1).

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar