Jag misstänker att det kan ha varit mig du syftade på i meningen om bollen__ och BM. I så fall blev det lite taget ur sin kontext, för det jag försökte säga var att precis som att chansen fanns att BMs lynchstopp användes i DL1, kunde den lika gärna använts i DL2 med tanke på att uppdateringarna såg likadana ut (dvs egentligen finns det ingen info i uppdateringarna som utesluter att det lika gärna kunde använts igår i DL2 som i DL1, även om det givetvis går att fundera på om bollen__ hann använda det igår med tanke på att hon la en efterhandsröst efter DL)Jag vet inte vart jag ska börja, så jag börjar här.
DL 1
Det stog lika mellan cirkus och qitis, alla - eller i alla fall majoriteten - antog att det uteblivna resultatet berodde på BM och att ingen dog.
Jag teoriade under natten kring vem av Q och cirkus som i så fall skulle varit BM, eftersom om Q hade varit det så borde vi ha fått veta att cirkus dog (BMs röst hade vägt över i lottning) men om Cirkus varit det hade lynchen stoppats pga att cirkus i så fall skulle ha meddelat LL detta i förväg. Detta fick mig då att misstänka Qitis. Tillsammans med att qitis och Niyamas röster på cirkus strax före DL stack ut.
MEN - nu vet vi att vi inte får reda på resultatet så då faller hela resonemanget ovan. Det kan dock vara värt att komma ihåg när man funderar på t.ex. vem som har eller inte har käkats DL1 - då lyan kan ha antagit att alla fortfarande levde och i bästa fall käkat en lynchad spelare t.ex. cirkus som enligt min teori då skulle vara BM och således godförklarad.
Cirkus har nämnt flera gånger att hon inte vet om hon lever, nu verkar det kanske inte som att döda spelare ens får reda på det i kulisserna, men ändå.
DL 2
Slutar med att det högst troligt är bollen__ som lynchas, även om det under exakt rätt förutsättningar skulle kunna vara annorlunda. Någon påpekade dock att bollen__ inte borde vara BM för då borde hon stoppat lynchen och således veta att hon lever. Å tredje sidan är sådan info kanske bäst att hålla för sig själv. Så ja. Troligtvis lynchad, inte troligt käk Natt 2 i alla fall.
Vet att jag reagerade imorse på att QueenLilith inte nämnde cirkus när resultatet från DL1 diskuterades. Kanske stämmer det hon sedan skrev (att hon hade dålig koll), men kanske försa hon sig då hon sitter i lyan och VET att cirkus käkades (då vi fortfarande trodde att vi skulle få veta vem som åkte ut och att cirkus därmed såg god ut (i dubbel bemärkelse))
Det stämmer däremot inte med QueenLilith som ledare följandes cirkus - eftersom cirkus i detta scenarie är god. Men hon är lyakandidat på min lista idag.
Övriga Ledar-kandidater:
LenaH - följde mig i så fall, och det vet jag att det inte stämmer eftersom jag vet min egen roll
Niyama är sista möjligheten där, men jag vet inte om det är något hon skulle göra som ledare? Oftast så kommer vi ju fram till att vinkningar inte har skett, såvitt som jag minns från tidigare lekar.
Igår sticker Lobelias röst på fio och fios röst på QueenLilith ut lite i och med disskussionen som var om att samla rösterna för att kunna avgöra vem som lynchades. Nu behöver man inte hålla med om att det är en bra stratergi iof. Men det skulle kunna vara ett sätt att ge fårulven större möjlighet att påverka utgången av lynchen. Så lite skummt känns det.
Ursäkta rörigt inlägg, men det är så det ser ut inne i min hjärna nu. Ska pausa och fundera lite mer nu.
Men hur kommer du fram till att Q borde varit BM? Q och cirkus hade väl lika många röster, så jag hänger liksom inte med på hur det "bara går ena vägen" och inte tvärt om också?
Det jag menar är att om Q är BM så borde cirkus dött eftersom BM hade utslagsröst. Men om cirkus var BM så borde Q dött iom BMs utslagsröst. Så hur får du det till att i det första scenarion dog Q men i det andra scenariot dog ingen (?)?