CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade som en stock med katten. Hon väckte mig för att bryskt påpeka att hon inte fått middag! 😾 Hon svalt ihjäl och det är brott mot kattliga rättigheter med anmälan till LST. Jag påpekade att hon inte väckt mig tidigare och att hon är en av de mest välfödda katter att svälta ihjäl.

BS är perfekt 8.2, iofs fastande men det känns när det dyker så drastiskt. Jag har inte heller ätit middag så det får bli något lätt och sedan tillbaka till sängen.
 
Har ångest för barnet frågade vad han skulle få av mig imorgon pga alla hjärtans dag. Och jag har inget 😭 Känner mig sämst!

Vi pratade om det och det verkade lugnt, men sen innan han somnade så sa han det igen.

Det har varit så mycket med hans kalas och mig själv och allt så jag har inte haft en tanke på det! Det är inte hela världen men, ja. Just nu känns det så 😑

(Går säkert att lösa imorgon, lyckas bara inte släppa det nu…)
 
Har ångest för barnet frågade vad han skulle få av mig imorgon pga alla hjärtans dag. Och jag har inget 😭 Känner mig sämst!

Vi pratade om det och det verkade lugnt, men sen innan han somnade så sa han det igen.

Det har varit så mycket med hans kalas och mig själv och allt så jag har inte haft en tanke på det! Det är inte hela världen men, ja. Just nu känns det så 😑

(Går säkert att lösa imorgon, lyckas bara inte släppa det nu…)
Jag har aldrig sett Alla Hjärtans Dag som något superseriöst. Och om man nu prompt vill ge något ger man väl oftare till någon parter eller vän inte sitt barn? Eller? Jag har iaf aldrig fått från mina föräldrar något och vet nog ingen som fått vad jag vet iaf :)
 
Jag har aldrig sett Alla Hjärtans Dag som något superseriöst. Och om man nu prompt vill ge något ger man väl oftare till någon parter eller vän inte sitt barn? Eller? Jag har iaf aldrig fått från mina föräldrar något och vet nog ingen som fått vad jag vet iaf :)

Jag har mer eller mindre aldrig fått något från en partner :laugh:

Nuvarande och jag tycker inte det är viktigt, vill vi ge varandra något så gör vi det oavsett dag.

Att ett barn får lära sig att en kan inte få saker jämt tror jag är nyttigt @cambodia :)
 
Kvällen har spenderats först i stallet i vanlig ordning men sen framför tv:n och Husdrömmar. Intressant program och detta var extra intressant då huvudpersonen gick från att vara man till att vara kvinna. Det var som att huset speglade personligheten och platsen så bra. Tycker det är intressant att gå från en idé till färdigt (eller nästan färdigt) resultat och processen bakom.
 
Har ångest för barnet frågade vad han skulle få av mig imorgon pga alla hjärtans dag. Och jag har inget 😭 Känner mig sämst!

Vi pratade om det och det verkade lugnt, men sen innan han somnade så sa han det igen.

Det har varit så mycket med hans kalas och mig själv och allt så jag har inte haft en tanke på det! Det är inte hela världen men, ja. Just nu känns det så 😑

(Går säkert att lösa imorgon, lyckas bara inte släppa det nu…)
Har ni nånsin firat Alla Hjärtans Dag på det sättet, att du gett barnet något? Jag har nämligen aldrig hört talas om den varianten (menar ej dömande såklart, utan bara att det kanske går att lägga ett rimlighetsperspektiv både på förväntan och ångesten ❤️).
Det är väl inte en särskilt etablerad dag att fira i Europa över huvud taget? Det enda jag nånsin gjort är att fira med vänner i min ungdom och med partners på äldre dar.
 
Jösses så varmt det var idag! Kunde änna ana den härliga doften av vår i den lite kyligare luften när solen började gå ner 😍. Både jag och pållan blev varma av att skritta en halvtimme i det underbara solskenet 😍. Efter stallet och lite pyssel hemma samt matlagning blev det soffhäng med te till Farmen och Torpet och när jag var ute och nattade kaninen var det lite frostigt och stjärnklart 😍.
 
Jag har mer eller mindre aldrig fått något från en partner :laugh:

Nuvarande och jag tycker inte det är viktigt, vill vi ge varandra något så gör vi det oavsett dag.

Att ett barn får lära sig att en kan inte få saker jämt tror jag är nyttigt @cambodia :)
Ja håller med. Jag behöver inte en viss dag för att visa uppskattning utan kan ta det när som. Men efter egen erfarenhet så verkar det som skolan/dagis idag trissor upp. Vi hade tjafs förra året. I år finns det en ask geléhjärtan hemma.....
 
Jag har aldrig sett Alla Hjärtans Dag som något superseriöst. Och om man nu prompt vill ge något ger man väl oftare till någon parter eller vän inte sitt barn? Eller? Jag har iaf aldrig fått från mina föräldrar något och vet nog ingen som fått vad jag vet iaf :)

Jag har mer eller mindre aldrig fått något från en partner :laugh:

Nuvarande och jag tycker inte det är viktigt, vill vi ge varandra något så gör vi det oavsett dag.

Att ett barn får lära sig att en kan inte få saker jämt tror jag är nyttigt @cambodia :)

Har ni nånsin firat Alla Hjärtans Dag på det sättet, att du gett barnet något? Jag har nämligen aldrig hört talas om den varianten (menar ej dömande såklart, utan bara att det kanske går att lägga ett rimlighetsperspektiv både på förväntan och ångesten ❤️).
Det är väl inte en särskilt etablerad dag att fira i Europa över huvud taget? Det enda jag nånsin gjort är att fira med vänner i min ungdom och med partners på äldre dar.
Jo, men han har nog fått något gosedjur eller så någon gång. Eller ett kort med något hjärta på. Vi brukar skicka till mormor och till hans andra förälder. Han hade något till mig också sa han ❤️
Det är ju lixom fint.

Alltså, jag vet att det är bra att inte få något hela tiden. Och jag hade nog inte tänkt det riktigt heller, men nu blev jag lite överrumplad.
 
Jo, men han har nog fått något gosedjur eller så någon gång. Eller ett kort med något hjärta på. Vi brukar skicka till mormor och till hans andra förälder. Han hade något till mig också sa han ❤️
Det är ju lixom fint.

Alltså, jag vet att det är bra att inte få något hela tiden. Och jag hade nog inte tänkt det riktigt heller, men nu blev jag lite överrumplad.

Kan ni inte göra något mysigt tillsammans istället? 🙂
 
Jo, men han har nog fått något gosedjur eller så någon gång. Eller ett kort med något hjärta på. Vi brukar skicka till mormor och till hans andra förälder. Han hade något till mig också sa han ❤️
Det är ju lixom fint.

Alltså, jag vet att det är bra att inte få något hela tiden. Och jag hade nog inte tänkt det riktigt heller, men nu blev jag lite överrumplad.

Det behöver ju inta vara grejer häller, jag tycker det är lite mysigt att fira och dottern är jättepeppad på hjärt-dagen här hemma, vi har nog alltid gjort något lite extra då ( typ i stil med lite roligare middag i hjärtform eller så och kanske med efterrätt och förra året hade vi hjärtformade ballonger)

Jag tänkte steka falukorvsskivor med utstansade hjärtan till lunch och kanske komponera något tillhörande konstverk av makaroner och ketchup och jag vet att hon och pappan köpte både gelehjärtan och chokladhjärtan när de var och handlade sist, blir väl kanske något kul till middag också. Alltså inga stora grejer (mat äter vi ju liksom oavsett :laugh:) Annars har ju var och varannan butik lite roligare bakelser med hjärtan på dagen till ära, något sådant att fira med kan ju säkert också gå hem!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 660
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp