CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde faktiskt chefen och sa till att hon måste prata med vikarierna, så att de 1) gör jobbet som de ska göra och 2) ger f.n i att flytta om allt.
Upplyste också om att jag blir allmännt irriterad på oskicket och att jag anser att det vara respektlöst att lämna någon annans arbetsplats på det viset och förklarade in i detalj hur mycket merjobb det blir för mig pga vikariernas nonchiga beteende.
 
Hörni ni smarta människor, vi ska på 70-årsfirande hos en typ 2 diabetiker på torsdag och tänkte ge honom en av mina keramikskålar. Det skulle vara trevligt att fylla den med något, men vad funkar? Känner att jag har alldeles för dåliga kunskaper.

Du behöver inte ha något åt det söta hållet utan kanske en trevlig ost, charkuterier, inlagda oliver och liknande. Beroende naturligtvis på hur mycket du vill spendera.

Edit: nötter, kex av olika slag med en ost och några vindruvor kan också vara ett alternativ.
 
Senast ändrad:
Hörni ni smarta människor, vi ska på 70-årsfirande hos en typ 2 diabetiker på torsdag och tänkte ge honom en av mina keramikskålar. Det skulle vara trevligt att fylla den med något, men vad funkar? Känner att jag har alldeles för dåliga kunskaper.
Ta inte sockerfria saker bara. Kolhydraterna kan vara katastrofala.
Så frukt eller så som Mjlee skrev
 
Försöker lugna mina nerver.
Hunden är magsjuk (kräks galla) men på bättringsvägen. Väntar på samtal från veterinär jag kontaktade i morse.

Han ville ut så jag släppte ut honom som jag gjort tusentals gånger. Tittade efter några minuter men han satt inte på trappen som vanligt. Tittade efter en stund till ingen hund.

Fick lite panik och klädde mig och gick ut. Ropade, pep med leksaken och tittade runt överallt. Ingen hund.
Fick full panik och ropade och letade. Ingen hund.

Han lämnar aldrig tomten och nu är han ju matt av näringsbrist och vätskebrist. Hann tänka katastroftankar om att han fått tarmvred, tarmen spruckit och han låg död nånstans. Eller att han vandrat iväg ut i skogen och blivit tagen av räven.

Efter en timme kommer han lommande över tomten. Skithund - han skrämde vettet ur mig!

Ska ta något lugnande - som en balja te - och försöka bli människa igen
Nu är han borta igen :cry::cry:
Vi gick ut tillsammans och jag vände ryggen till i nån minut.

Min plåsterhund som alltid har koll på var jag är. Jag får ju inte ens gå på toa ensam.
Varit borta halvannan timme och nu är det mörkt. Är ute och ropar stup i ett. Lagt hans kudde utanför dörren och hoppas att han lägger sig på den när han kommer.

Blir uppe länge ikväll och kliver upp i ottan imorgon om han inte kommit hem.
Klarar inte sånt här.
 
Försöker lugna mina nerver.
Hunden är magsjuk (kräks galla) men på bättringsvägen. Väntar på samtal från veterinär jag kontaktade i morse.

Han ville ut så jag släppte ut honom som jag gjort tusentals gånger. Tittade efter några minuter men han satt inte på trappen som vanligt. Tittade efter en stund till ingen hund.

Fick lite panik och klädde mig och gick ut. Ropade, pep med leksaken och tittade runt överallt. Ingen hund.
Fick full panik och ropade och letade. Ingen hund.

Han lämnar aldrig tomten och nu är han ju matt av näringsbrist och vätskebrist. Hann tänka katastroftankar om att han fått tarmvred, tarmen spruckit och han låg död nånstans. Eller att han vandrat iväg ut i skogen och blivit tagen av räven.

Efter en timme kommer han lommande över tomten. Skithund - han skrämde vettet ur mig!

Ska ta något lugnande - som en balja te - och försöka bli människa igen
Åh gud, vad läskigt! Vad skönt att han kom hem igen oskadd. Hoppas han mår bättre snart, Lill-Torsten! :heart

Vi pratade rymmande hundar i går. Min förra hunds brorsa såldes som vuxen från uppfödaren. Fösta dagen i nya hemmet lyckades han smita ut genom ytterdörren och försvann. Han var borta i 3 dagar inne i en Stockholmsförort innan man lyckades hitta honom och uppfödaren kunde åka dit och få tag i honom. Han var lite medtagen med i övrigt oskadd, tack och lov. Fy vad hemskt det var när han var borta och man inte visste om han låg påkörd någonstans och led.

När jag var liten och vi hade 2 pappisar hade min mamma släppt ut dem på inhägnade tomten. När hon skulle släppa in dem var bara en hund där. Hon gick ut på tomten och letade och hittade inte andra hunden. När hon kom in så satt 2 hundar där inne. Hon trodde hon blivit knäpp.
Tydligen hade ena hunden grävt sig/mosat sig ut och en granne hade hittat henne och knackat på dörren på framsidan. Ingen svarade och hon hade bara slängt in hunden. Hon hörde av sig några timmar senare och mamma slapp tro att hon blivit helt rubbad. 😅
 
Nu är han borta igen :cry::cry:
Vi gick ut tillsammans och jag vände ryggen till i nån minut.

Min plåsterhund som alltid har koll på var jag är. Jag får ju inte ens gå på toa ensam.
Varit borta halvannan timme och nu är det mörkt. Är ute och ropar stup i ett. Lagt hans kudde utanför dörren och hoppas att han lägger sig på den när han kommer.

Blir uppe länge ikväll och kliver upp i ottan imorgon om han inte kommit hem.
Klarar inte sånt här.
Åh nej! Jag håller alla tummar och tår att han dyker upp oskadd snart! ❤️

Ledsen för skratt-historian i senaste inlägget. Skrev innan jag såg detta och det känns väl lite off i timing nu liksom.. :heart
 
Jag vet precis vad den sysslar med.

Den talar om för dig det som du inte bryr dig om!
Nämligen att du måste tänka på dig själv i ditt mående :heart
Det vet jag att du vet, men du är för dålig ändå på att ta hand om dig själv - det säger din kropp!

:heart
Jo, jag har bestämt att jag får vara hemma i morgon också. Jag börjar ju fatta nu att jag inte känner av stressen som man "ska" och att till slut är det alltid magen som går bananers.

Är på Ridskolan eftersom jag vet att här tappar jag all stress och oro i tre timmar och får återhämtning och glädje. Jag borde inte och får lite dåligt samvete men nu gör jag det i alla fall. :bag:
 
Nu är han borta igen :cry::cry:
Vi gick ut tillsammans och jag vände ryggen till i nån minut.

Min plåsterhund som alltid har koll på var jag är. Jag får ju inte ens gå på toa ensam.
Varit borta halvannan timme och nu är det mörkt. Är ute och ropar stup i ett. Lagt hans kudde utanför dörren och hoppas att han lägger sig på den när han kommer.

Blir uppe länge ikväll och kliver upp i ottan imorgon om han inte kommit hem.
Klarar inte sånt här.
Det är inte så att han är o hälsar på grannen med hundkompisar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 662
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp