CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo brukar vara otroligt dålig på att stänga av sina 730 000 larm på morgonen med jordklotets störigaste larmsignal. Dessutom hamnar telefonen av någon outgrundlig anledning alltid under min kudde efter första signalen ljudit.

Imorgon kommer han få vakna till tonerna av Gina Gs Ooh Aah.. Just a little bit och Cotton Eye Joe på hög volym. :devil:

Åh jag vet typ hur det är… min kille har av någon anledning låten Con te partirò av Andrea bocelli, han har larm för allt möjligt dessutom under dagen så han inte glömmer saker och det tar alltid minst 10-15 sek innan han stänger av då han alltid lägger ifrån sig telefonen. Dessutom så börjar det tyst och sedan blir det successivt högre och högre. Innan tyckte jag det var en fin låt…. så fort jag hör COOOOON TEEEE PARTIROOOO nu på högsta volym känner jag för att strypa karln 🫠🫠😅 Jag är dock inte bättre med alla mina tusen larm på morgonen 😬
 
Jag skulle till läkaren imorgon, fått kallelse via brev. Kollade måndag förra v på 1177 och då var tiden borta.
Tänkte att de skickar väl ut brev om det är avbokat. En sjuksyster hade förut sagt något om att systemet i bland tar bort tider av sig själv. Men att de fortfarande var bokade.
Ringde i ca 2 h i morse för att komma fram och vara säker. Då har de ställt in den. Ingen har hört av sig till mig. Hade ju varit lagom kul att åka 2 h i onödan..
 
Stallet klart. Mockade den jobbigaste hagen och hoppas att dotter och barnvakt mockar den andra :up:
Motionerade en ponny och han uppförde sig fint, om än lite som ett popcorn :bump:

Väl hemma har jag dammsugit och nu ska jag välja kläder och duscha. Bör hinna äta lite lunch innan jag sen åker norrut :)
 
Grubblar på om hur man pedagogiskt så alla förstår vad a-kassa och fack är. Och varför det är viktigt att vara med i a-kassan och inte glömma att betala avgiften varje månad. Iofs när man aldrig jobbat öht så är det inte viktigt, men å andra sidan har man en timmanställning är det viktigt eftersom man kan uppfylla inkomstrelaterad ersättning.

Försöker också ta reda på vad som händer efter 450 dagar i jobb och utvecklingsgarantin och man blir utskriven från AF. Snårigt med alla regler. Får nog ringa AF igen och försöka reda ut alla regler. Just nu har jag tre stycken som får försörjningsstöd och inte förstår varför de inte får hjälp med mer än basutgifterna och att förstå att det inte är socialtjänstens uppdrag att hjälpa dem till jobb.'

Visste inte heller att soc numera går hem till folk och kollar igenom deras skåp och garderober för att se vad de har hemma. Vilket jag trodde man slutade med för några decennier sedan för att det var integritetskränkande.
 
Tar ett par djupa andetag under en lite onödigt hetsig arbetsdag. En sådan där dag då alla tycker att just de och deras saker ska vara min högsta prioritet, samtidigt som jag fortfarande har punkter från förra veckan som jag inte hunnit beta av ännu. Jag har redan reviderat dagens och veckans att göra-lista sjuttiofjorton gånger och fler lär det bli. Nacke och axlar värker p.g.a spänningar. Känner att jag skulle behöva sätta allt och alla på paus en stund och ta en dag till att bara beta av saker utan att en massa nya dyker upp. Kan man be chefen och kollegorna att hålla snattran i 24 timmar, tro? :D

Ja ja, jag försöker lugna mig med lite djupa andetag, gott kaffe och tanken på att jag snart går på semester i 4,5 veckor. 🧘‍♀️
 
Jag svär över min egna dumhet. Det finns få saker i världen som verkligen får en att ödmjukt ifrågasätta sitt intellekt. Spännband är mitt kryptonit. Varenda gång hör jag min fars förmaningar om att inte låta bandet vika sig. Varenda gång ser jag det vika sig och varenda gång tänker jag att det gör nog inget. Så nu återigen ska jag försöka reda ut röran och försöka mig på att göra rätt 🙄
10C4D668-B574-4CA0-90A7-BF3204505AFD.jpeg
 
Försöker lugna mina nerver.
Hunden är magsjuk (kräks galla) men på bättringsvägen. Väntar på samtal från veterinär jag kontaktade i morse.

Han ville ut så jag släppte ut honom som jag gjort tusentals gånger. Tittade efter några minuter men han satt inte på trappen som vanligt. Tittade efter en stund till ingen hund.

Fick lite panik och klädde mig och gick ut. Ropade, pep med leksaken och tittade runt överallt. Ingen hund.
Fick full panik och ropade och letade. Ingen hund.

Han lämnar aldrig tomten och nu är han ju matt av näringsbrist och vätskebrist. Hann tänka katastroftankar om att han fått tarmvred, tarmen spruckit och han låg död nånstans. Eller att han vandrat iväg ut i skogen och blivit tagen av räven.

Efter en timme kommer han lommande över tomten. Skithund - han skrämde vettet ur mig!

Ska ta något lugnande - som en balja te - och försöka bli människa igen
 
Jag svär över min egna dumhet. Det finns få saker i världen som verkligen får en att ödmjukt ifrågasätta sitt intellekt. Spännband är mitt kryptonit. Varenda gång hör jag min fars förmaningar om att inte låta bandet vika sig. Varenda gång ser jag det vika sig och varenda gång tänker jag att det gör nog inget. Så nu återigen ska jag försöka reda ut röran och försöka mig på att göra rätt 🙄Visa bifogad fil 112583
Men visst är det metalldelarna som gör att det blir så omöjligt att reda ut? Jag har ett par koppel som fungerar ungefär så nämligen, och de får mig alltid att tänka på följande citat ur bibelen:

"Jag hatar dem med starkaste hat; ja, mina fiender hava de blivit." (Psalm 139)
 
Ska nog ändra, får inte känningar tills en bit under 4. Hmm högt kan jag höja betydligt. Får i princip aldrig känningar av högt bs och orkar liksom inte att det ska pipa hela tiden när jag äter klementiner :angel:
Tror du fattat konceptet fel.

Du ska INTE FÅ känning. Det ska larma lågt men inte för lågt, så du kan mota det som är på väg. Är pilen trakt fram eller uppåt är det ju ingen fara.

Om du vill höja hög-nivån så du kan fortsätta ditt självskadebeteende är din ensak. Men jag är seriöst orolig.
Det är jobbigt att stå såhär bredvid och se hur du skadar dig.
:heart :heart
/bistertanten
 
Lite mer produktiv idag. Inte mycket men lite. Ringt två viktiga samtal som tog emot lite. Sen blev jag bortlurad för att titta på reptiler och sen igen på ett annat ställe för att titta på fiskar. Tycker många är Fascinerande och trevliga att titta på men jag skulle nog inte vilja ha någon orm eller så själv. Paddor och grodor är däremot förtjusande 😍
Men de passar bättre i trädgården och i det vilda tycker jag. Skulle inte vilja ha en jättesnygg och giftig groda här hemma.

Ätit lite pommes och en halv fiskbit (fish and chips) och det gick bra.
Sen lite måste inköp så det var skönt att få det gjort. Nu är jag trött igen. Sena sabla trötthet :arghh:
Men är glad att jag mår bättre idag det är fantastiskt 🙏
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 662
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp