CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äventyr idag med en riktig tant-vurpa på isen. Ryck av 30 kilo hund simultant med tramp på isfläck = båda fötterna rätt upp i luften och ograciös sidolandning i en snöig rabatt.

Hel men vitpudrig med något blåslaget ego fick jag kravla mig upp och borsta bort snö. Den ansvarige Gangstern hade i alla fall skam nog i kroppen för att komma tillbaka och ta en nosning för att se att jag levde. :grin:

Noterade även att inget av barnen med vidhängande förälder som åkte stjärtlapp i backen bredvid reagerade på en flygande medmänniska som brakade in i trädgårdsbuskarna. Nästa gång ska jag ligga kvar och gnälla lite av ren princip för att se om jag får ett "hur gick det?"-hojt nånstans ifrån. :devil:

I övrigt en lugn och skön lördag här hemma, gangstrarna, tjockiskisse och jag har hängt i soffan. Jag har kommit ikapp med mail, tillsnyggning av bokhyllan, och lite sånt där som hamnar på ska-göras-nånannangång-listan.
Det känns alltid lite bättre (även om kanske lite pinsamt) när någon frågar om hur det gick märkligt nog, jag ligger och gnäller tills någon frågar och då kan jag minsann ta mig upp och säger att det är okej :cautious: Tydligen räcker det med lite uppmärksamhet för mig!
 
Ska titta på Mello! :bump: Men är lite fel på tiden, hade behövt fixa något att äta...

Älva har placerat sig på mina ben. Känner ni kärleken? 🥰

IMG_20230204_194822.webp
 
Ätit mat och sett klart en film och ska nog fortsätta med en till.
Funderar på om jag inte ska lyxa till det med lite glass. Och kanske vin? Dricker ju aldrig vin hemma men har köpt som jag velat smaka ett tag, så kanske ska göra det med.

Antar det sitter djupt rotat att någon KAN ringa och jag måste åka in o jobba? :meh: Dom har ju ändå ringt 2ggr från jobbet idag.Turligt nog kunde jag förmodligen hjälpa över telefon då det bara ringde 2ggr om typ samma sak??🙃
 
Vet att man ska ta det lugnt vid halsont men skritta barbacka kravlöst i 20 min kan inte vara värre för kroppen än fixa skötseln och fast jag oftast undviker att rida i glasögon så ville jag verkligen upp en stund på hästryggen i det underbara vintervädret idag! 3 veckor sedan sist så gissa om jag njöööt när jag myste runt barbacka på ridbanan och utanför på gården 😍❤. Ikväll blev det tacos före mellomyset drog igång 😋 😊.
 
Myser i soffan framför brasan. Det blev en kortare vandringstur i förmiddags för att hinna hem innan regnovädret drog in. Vi valde en av de lokala lederna som börjar och slutar i princip runt knuten från vårt hus, och den var väldigt trevlig! Precis när vi kom ner till byn igen började det regna och har öst på rätt bra sedan dess, snacka om att vi hade flyt! :D

Efter lunch och tupplur i soffan börjar vi nu vakna till liv igen och ska se färdigt gårdagens film innan det blir dags för mera bubbel, brasa och sedan pubbesök :)

Bifogar bild från idag så att @Daff blir nöjd (;)), vi bor i byn som syns nere till vänster i bild :)

Visa bifogad fil 112005

Men så underbart vackert 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 707
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp