CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Roligt med ny säsong av Leif&Billy 😁 och med drygt 15 grader kallt ute nu får elementet I köket jobba på när vi knappt kunnat elda då stackars sambon blir sämre i hostan efter infektionen pga den torra luften vi får inne av eldningen 🙃.
 
Och vi är igång! 😆

E8127360-97FA-42B9-AA47-018270A0F939.webp
 
Funderar på om jag ska klippa håret kort. Alltså jättekort. Jag har ungefär så länge jag kan minnas varit less på mitt hår. Jag är värmekänslig som sjutton och jag lider på somrarna för att det blir så varmt. Mitt hår är tjockt(!) och blir som en mössa. Jag har av praktiska skäl alltid håret uppsatt i en boll bak på huvudet, så egentligen finns det väl ingen anledning att behålla det långt? Men så är jag rädd(!) för att det ska bli så fult att jag ångrar mig jättemycket och så tar det hundra år innan det växer ut igen så att jag vågar visa mig bland folk...

Många gånger har det känts lockande att bara raka av eländet. Men det riskerar nog att bli jättefult. Så nu funderar jag på att trots allt lägga pengarna på besök hos en frisör som kan klippa en snygg, praktisk frisyr som är kort men inte rakat... Men kan en sådan frisyr hålla sig snygg utan massor av fix, hårspray osv? För nej, inte en chans att jag kommer orka hålla på med sådant varje dag. Som sagt var. Praktiskt. Jag vill att allt ska vara praktiskt. Och så vill jag inte att folk ska vända sig om och stirra på mig i skräck pga mitt utseende.
 
Funderar på om jag ska klippa håret kort. Alltså jättekort. Jag har ungefär så länge jag kan minnas varit less på mitt hår. Jag är värmekänslig som sjutton och jag lider på somrarna för att det blir så varmt. Mitt hår är tjockt(!) och blir som en mössa. Jag har av praktiska skäl alltid håret uppsatt i en boll bak på huvudet, så egentligen finns det väl ingen anledning att behålla det långt? Men så är jag rädd(!) för att det ska bli så fult att jag ångrar mig jättemycket och så tar det hundra år innan det växer ut igen så att jag vågar visa mig bland folk...

Många gånger har det känts lockande att bara raka av eländet. Men det riskerar nog att bli jättefult. Så nu funderar jag på att trots allt lägga pengarna på besök hos en frisör som kan klippa en snygg, praktisk frisyr som är kort men inte rakat... Men kan en sådan frisyr hålla sig snygg utan massor av fix, hårspray osv? För nej, inte en chans att jag kommer orka hålla på med sådant varje dag. Som sagt var. Praktiskt. Jag vill att allt ska vara praktiskt. Och så vill jag inte att folk ska vända sig om och stirra på mig i skräck pga mitt utseende.

När jag går och klipper mig i en kort frisyr förklarar jag alltid att jag vill ha wash 'n go. Ska inte behöva göra något förutom att tvätta. Brukar visa en bild i mobilen vad jag vill ha. Dessutom växer hår ut relativt snabbt så gillar man det inte kan man alltid vänta ut det, eller toppa upp det i en halvlång frisyr medan man väntar på att det ska nå lämplig längd.
 
Funderar på om jag ska klippa håret kort. Alltså jättekort. Jag har ungefär så länge jag kan minnas varit less på mitt hår. Jag är värmekänslig som sjutton och jag lider på somrarna för att det blir så varmt. Mitt hår är tjockt(!) och blir som en mössa. Jag har av praktiska skäl alltid håret uppsatt i en boll bak på huvudet, så egentligen finns det väl ingen anledning att behålla det långt? Men så är jag rädd(!) för att det ska bli så fult att jag ångrar mig jättemycket och så tar det hundra år innan det växer ut igen så att jag vågar visa mig bland folk...

Många gånger har det känts lockande att bara raka av eländet. Men det riskerar nog att bli jättefult. Så nu funderar jag på att trots allt lägga pengarna på besök hos en frisör som kan klippa en snygg, praktisk frisyr som är kort men inte rakat... Men kan en sådan frisyr hålla sig snygg utan massor av fix, hårspray osv? För nej, inte en chans att jag kommer orka hålla på med sådant varje dag. Som sagt var. Praktiskt. Jag vill att allt ska vara praktiskt. Och så vill jag inte att folk ska vända sig om och stirra på mig i skräck pga mitt utseende.
Ja, finns korta frisyrer som kräver i princip noll fix, MEN om du sover med dem kommer de ställa sig på ända. Kort hår torkar dock fort så en snabbdusch eller bara blöta håret funkar bra som "fix". Du behöver inte spegla dig eller något.

Men bra att säga till frisören att du vill ha en sån frisyr som fungerar med ditt hår.
 
Funderar på om jag ska klippa håret kort. Alltså jättekort. Jag har ungefär så länge jag kan minnas varit less på mitt hår. Jag är värmekänslig som sjutton och jag lider på somrarna för att det blir så varmt. Mitt hår är tjockt(!) och blir som en mössa. Jag har av praktiska skäl alltid håret uppsatt i en boll bak på huvudet, så egentligen finns det väl ingen anledning att behålla det långt? Men så är jag rädd(!) för att det ska bli så fult att jag ångrar mig jättemycket och så tar det hundra år innan det växer ut igen så att jag vågar visa mig bland folk...

Många gånger har det känts lockande att bara raka av eländet. Men det riskerar nog att bli jättefult. Så nu funderar jag på att trots allt lägga pengarna på besök hos en frisör som kan klippa en snygg, praktisk frisyr som är kort men inte rakat... Men kan en sådan frisyr hålla sig snygg utan massor av fix, hårspray osv? För nej, inte en chans att jag kommer orka hålla på med sådant varje dag. Som sagt var. Praktiskt. Jag vill att allt ska vara praktiskt. Och så vill jag inte att folk ska vända sig om och stirra på mig i skräck pga mitt utseende.
Visst har du lockigt hår? Eller tänker jag på någon annan 🤔
Men om ditt hår är som mitt lär det se mer ut som George i Vi fem, dvs ser inte riktigt klokt ut 😂🙈
 
Ja, finns korta frisyrer som kräver i princip noll fix, MEN om du sover med dem kommer de ställa sig på ända. Kort hår torkar dock fort så en snabbdusch eller bara blöta håret funkar bra som "fix". Du behöver inte spegla dig eller något.

Men bra att säga till frisören att du vill ha en sån frisyr som fungerar med ditt hår.
Jag brukar allt säga det att fixa något som funkar med mitt hår! de vet vad som fukar.
 
Maken och jag akte till ena avkomman (The Apple Guy:p) och jag fick hjalp med ipad och sedan sag jag till att satta pa en netflix film en stund sa jag fick med hans ip eftersom netflix nu andrar reglerna for "family" och man maste ha samma ip address da och da. Jag lar slapa med mig laptoppen varje gang jag aker dit i fortsattningen!
Mest fikade vi och at semlor jag tog med. Brodet blev inte bra, men resten var super gott. Nu maste jag lara mig gora riktigt bra brod ocksa.:cautious:

Jag har just andrat min ringsignal till Bethoven's 5th Symphony ... Sa jag har lyssnat pa Bethoven hela kvallen till ett glas vin. Life is good!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 709
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp