CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste komma igång. Hjärnan är inte superpigg. Stör mig lite på att jag behöver författa ett dokument som en annan handläggare borde ha gjort då det hänger ihop med utredningen som den gjorde.

Men det är bara att göra.

Snart.
 
Kollar gårdagens världscup med katt!
 

Bifogade filer

  • IMG_20230205_104227.webp
    IMG_20230205_104227.webp
    132,7 KB · Visningar: 9
Blä. Fick gå upp inatt o ta en halstablett. Kände mig yrslig fast i huvudet, inte rummet. Gick bra att gå, men det där svajandet fortsatte när jag lagt mig, gick runt i huvudet och lixom kroppen "följde med". Hänt nån enstaka gång innan med. Tror det är trötthet och att jag lixom spänner mig och drar upp axlar osv....
 
Sitter just nu och försöker hitta energin att åka till nya stallet. Så mycket kvar att göra innan man kan börja ta det lugnt och komma in i vardagsrutiner igen. Fattar ni hur tur vi haft som lyckats trolla fram en ny stallplats och förbereda den för hästar inom några dagar efter vi tappade den vi hade?! Inom 5 dagar har vi letat stallplats, städat fram nya stallet så att det kan användas som stall, gjort ny vinterhage, trollat fram rundbal, flyttat alla våra grejer och flyttat hästar. Däremellan har i alla fall jag jobbat i princip som vanligt. Men gud så trött jag är trots att jag sovit, druckit kaffe och ätit.
 
Ska ge mig ut och släppa ut hästarna. Sedan göra amerikanska pannkakor :d ! Jag släktforskar lite grann och förundras över hur vimsigt det kan vara ibland. Om man har en pappa som hette Carl Peter Göransson kan man tydligen växla mellan att heta Karlsson eller Göransson i efternamn.... 🤪 (de här damerna heter alltså Karlsson i vissa husförhörslängder/församlingsböcker och Göransson i andra).
Jag har typ gett upp släktforskningen. Får härdsmälta i hjärnan. Man behöver ju flera skärmar för att kunna jämföra dokument. (Jag glömmer vad jag läst direkt när jag växlar sida/flik).
Har hittat en kvinna som verkar växla namn mellan Olsdotter och Olofsdotter.
Länge sen jag upptäckte det men vad jag minns så stämde födelsedatum, vigseldatum, make och by
 
Ännu värre om man går in på t.ex. ancestry o likn. Där byter vi kvinnor efternamn så fort vi får barn med nån.
Jag hade ett helt vanligt svensson-namn där. Istället för mitt riktiga. Samma sak med min mor.
Nja? Jag har inte märkt nåt sånt på ancestry. Namnen byts ju bara om jag ändrar dem. :confused: (Eller om jag accepterar ett tips).
 
Jag har typ gett upp släktforskningen. Får härdsmälta i hjärnan. Man behöver ju flera skärmar för att kunna jämföra dokument. (Jag glömmer vad jag läst direkt när jag växlar sida/flik).
Har hittat en kvinna som verkar växla namn mellan Olsdotter och Olofsdotter.
Länge sen jag upptäckte det men vad jag minns så stämde födelsedatum, vigseldatum, make och by
Jag använder bara en skärm. Det som är avgörande, tycker jag, är ett bra släktforskningsprogram där man kan bygga sitt träd. Jag använder Genney. Där kan man lägga in ALLT och slipper bekymret med att glömma.

Olsdotter och Olofsdotter är samma namn.
 
Började med att tvätta, bland annat duschdraperi. Sedan när jag skulle hänga upp det rena ville jag inte göra det i ett skitigt badrum. Så då städade jag där. Jag slutade med att dammsuga badrumsgolvet. Och när jag hade gjort det kändes det dumt att inte fortsätta dammsuga hela huset. Så det kan gå..... :D

Nu är det snart dags att mata hästar igen. Sedan blir det förmodligen en hundpromenad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 710
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp