Kollat på Hotell Romantik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte så noga? Är det det där med larvet om bäst före? De datumet larvar inte jag med heller....Äter frukost! Det här med datum är inte så noga hos min mor
Läste helfel. Jag fick det till att du skulle iväg och köpa blodFörsöker komma iväg och köpa bröd.
Det sköter jag självLäste helfel. Jag fick det till att du skulle iväg och köpa blod
Jag har typ gett upp släktforskningen. Får härdsmälta i hjärnan. Man behöver ju flera skärmar för att kunna jämföra dokument. (Jag glömmer vad jag läst direkt när jag växlar sida/flik).Ska ge mig ut och släppa ut hästarna. Sedan göra amerikanska pannkakor ! Jag släktforskar lite grann och förundras över hur vimsigt det kan vara ibland. Om man har en pappa som hette Carl Peter Göransson kan man tydligen växla mellan att heta Karlsson eller Göransson i efternamn.... (de här damerna heter alltså Karlsson i vissa husförhörslängder/församlingsböcker och Göransson i andra).
Nja? Jag har inte märkt nåt sånt på ancestry. Namnen byts ju bara om jag ändrar dem. (Eller om jag accepterar ett tips).Ännu värre om man går in på t.ex. ancestry o likn. Där byter vi kvinnor efternamn så fort vi får barn med nån.
Jag hade ett helt vanligt svensson-namn där. Istället för mitt riktiga. Samma sak med min mor.
Jag använder bara en skärm. Det som är avgörande, tycker jag, är ett bra släktforskningsprogram där man kan bygga sitt träd. Jag använder Genney. Där kan man lägga in ALLT och slipper bekymret med att glömma.Jag har typ gett upp släktforskningen. Får härdsmälta i hjärnan. Man behöver ju flera skärmar för att kunna jämföra dokument. (Jag glömmer vad jag läst direkt när jag växlar sida/flik).
Har hittat en kvinna som verkar växla namn mellan Olsdotter och Olofsdotter.
Länge sen jag upptäckte det men vad jag minns så stämde födelsedatum, vigseldatum, make och by