CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, finns korta frisyrer som kräver i princip noll fix, MEN om du sover med dem kommer de ställa sig på ända. Kort hår torkar dock fort så en snabbdusch eller bara blöta håret funkar bra som "fix". Du behöver inte spegla dig eller något.

Men bra att säga till frisören att du vill ha en sån frisyr som fungerar med ditt hår.
Jag brukar allt säga det att fixa något som funkar med mitt hår! de vet vad som fukar.
Det gäller kanske bara att hitta en frisör man litar på... Jag har svårt för det där :angel:

Visst har du lockigt hår? Eller tänker jag på någon annan 🤔
Men om ditt hår är som mitt lär det se mer ut som George i Vi fem, dvs ser inte riktigt klokt ut 😂🙈
Haha, det är vågigt iaf! Så det borde inte bli så illa av den anledningen tänker jag.
 
Ska ge mig ut och släppa ut hästarna. Sedan göra amerikanska pannkakor :d ! Jag släktforskar lite grann och förundras över hur vimsigt det kan vara ibland. Om man har en pappa som hette Carl Peter Göransson kan man tydligen växla mellan att heta Karlsson eller Göransson i efternamn.... 🤪 (de här damerna heter alltså Karlsson i vissa husförhörslängder/församlingsböcker och Göransson i andra).
 
Pinsamt att vara så yr att man ramlar in i väggarna och inte kan gå rakt ute.
Får dra ner dosen ett par dagar och se om det går över
Äh. Det är inte pinsamt, det är ett kroppsligt symptom. Koncentrera dig och le så löser det sig. :)

Jag har slutat gå i trappor i offentliga byggnader för att inte riskera att ramla. Tar alltid hissen om det är möjligt. :up:
Ser det som ett praktiskt problem bara. Inget att lägga vikt vid.

/tanten - frekvent yr
 
Ska ge mig ut och släppa ut hästarna. Sedan göra amerikanska pannkakor :d ! Jag släktforskar lite grann och förundras över hur vimsigt det kan vara ibland. Om man har en pappa som hette Carl Peter Göransson kan man tydligen växla mellan att heta Karlsson eller Göransson i efternamn.... 🤪 (de här damerna heter alltså Karlsson i vissa husförhörslängder/församlingsböcker och Göransson i andra).
Ännu värre om man går in på t.ex. ancestry o likn. Där byter vi kvinnor efternamn så fort vi får barn med nån.
Jag hade ett helt vanligt svensson-namn där. Istället för mitt riktiga. Samma sak med min mor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 709
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp