CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en till som inte gör så mycket spännande ikväll 👋

Orkar inte riktigt titta på tv heller så började dammsuga hallen, trappen mm och när jag ändå var igång så tog jag taket också.
 
Har sågat till dessa i rätt längd o monterat 6st i taket med hjälp av en stege 🙈
20230204_172334.webp
 
Nej folk har inte råd men hur är det på dina affärer? Låter de bli att höja priserna för att folk inte har råd.
Har du siffror på alla sparade kapital?
Jag handlar på billigare affärer nu. Är även känt (om du följt med i mediarapporteringen så känner du säkert till det) att mataffärer passar på att höja priserna mer än de behöver, för att gå med större vinst.
Nä jag har inga siffror på fastighetsbolagens sparade kapital, måste jag ha det? Jag litar på att seriösa journalister inom seriös media har gjort research och kollat upp siffrorna innan de skrev artiklar om att fastighetsbolagen tjänat mycket pengar innan inflationen.
 
Jag handlar på billigare affärer nu. Är även känt (om du följt med i mediarapporteringen så känner du säkert till det) att mataffärer passar på att höja priserna mer än de behöver, för att gå med större vinst.
Nä jag har inga siffror på fastighetsbolagens sparade kapital, måste jag ha det? Jag litar på att seriösa journalister inom seriös media har gjort research och kollat upp siffrorna innan de skrev artiklar om att fastighetsbolagen tjänat mycket pengar innan inflationen.
Så du tror inte att elpriser och bränslepriser påverkar företagare?
Jag tror inte att man kan klumpa ihop fastighetsägare som en grupp.
Jag har iaf haft en rimlig hyra och tycker inte 254:- kronors höjning är oskäligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 707
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp