CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en till som inte gör så mycket spännande ikväll 👋

Orkar inte riktigt titta på tv heller så började dammsuga hallen, trappen mm och när jag ändå var igång så tog jag taket också.

Har sågat till dessa i rätt längd o monterat 6st i taket med hjälp av en stege 🙈
20230204_172334.webp

Nej folk har inte råd men hur är det på dina affärer? Låter de bli att höja priserna för att folk inte har råd.
Har du siffror på alla sparade kapital?
Jag handlar på billigare affärer nu. Är även känt (om du följt med i mediarapporteringen så känner du säkert till det) att mataffärer passar på att höja priserna mer än de behöver, för att gå med större vinst.
Nä jag har inga siffror på fastighetsbolagens sparade kapital, måste jag ha det? Jag litar på att seriösa journalister inom seriös media har gjort research och kollat upp siffrorna innan de skrev artiklar om att fastighetsbolagen tjänat mycket pengar innan inflationen.

Jag handlar på billigare affärer nu. Är även känt (om du följt med i mediarapporteringen så känner du säkert till det) att mataffärer passar på att höja priserna mer än de behöver, för att gå med större vinst.
Nä jag har inga siffror på fastighetsbolagens sparade kapital, måste jag ha det? Jag litar på att seriösa journalister inom seriös media har gjort research och kollat upp siffrorna innan de skrev artiklar om att fastighetsbolagen tjänat mycket pengar innan inflationen.
Så du tror inte att elpriser och bränslepriser påverkar företagare?
Jag tror inte att man kan klumpa ihop fastighetsägare som en grupp.
Jag har iaf haft en rimlig hyra och tycker inte 254:- kronors höjning är oskäligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: Entourage
·
Tjatter Jag dricker inte vin, öl eller bubbel. Börjar tröttna på cider/alkoläsk. Så hit me med era drinkar. Ska vara hyfsat enkla och göra och...
2
Svar
21
· Visningar
673
Senast: Kaching
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Tjatter Detektivbuke hjälp mig! Igår fick jag ett julkort, det enda som står på är min adress. Ingen avsändare. Jag spricker nästan av...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka