CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min nya chrome cast har gjort bilden så skarp man kan tro att Tv:n är ny istället för 6-7 år :eek: Så otroligt nöjd! Katterna är också nöjd, jag har börjat med maten och satte på en fågelvideo åt dem. Världens bästa underhållning anser dem :D till middag blir det mannerströms paprikakyckling och sen ikväll njuta av film utan krångel :)
 
Mitt bundna elavtal går ut den sista mars.

Bläddrar runt på mitt elbolags sidor och är villrådig.
Varför är det här välja-samhället så krångligt! Förr bläddrade jag fram bästa pris och tecknade det.
Nu är det krångligare. Rörligt, fast, timpris, månadspris och gu' vet allt. :banghead:
Mitt stående tips: ring compriser! Jag har fått så sjukt bra hjälp när det kommer till elavtal/försäkringar. :)
 
Gick in på försäkringskassan och gjorde en lite slarvig provansökan för bostadstillägg.

Jösses det ser ut som om jag har rätt till det.
Känns märkligt. Bidrag? Jag?
Har du nån ersättning som omfattas av bostadstillägg då? Trodde du hade sjukpenning? Du behöver inte svara såklart men kolla upp det.
 
Mina fötter protesterar högljutt efter 50 000 steg i dag. Trött.
Men jag måste baka bröd, för jag har en idé i huvudet :D

Fötterna får stå ut med att jag står en stund till. Funderar lite om jag ska köpa såna där superdupermjuka återhämtningstofflor för när jag sprungit långpass. Måste golv vara så hårda lixom :cautious::p
Jag har ett par såna tror jag, tjock mjuk sula. Nackdelen är att hälen sjunker ner och framfoten hamnar högre, så de är inte jättebra. Använder dem bara när jag tvättar.
Fast det finns säkert bättre modeller, mina är sån där lågprisvariant.
 
Ja, många har inte råd att köpa tillräckligt med mat och annat nödvändigt.
Fastighetsbolagen har tjänat massor av pengar innan inflationen steg, de kan använda sitt sparade kapital nu.
Tycker jag.
Tror du de kommer sänka hyrorna när inflationen sjunker …?
Nej folk har inte råd men hur är det på dina affärer? Låter de bli att höja priserna för att folk inte har råd.
Har du siffror på alla sparade kapital?
 
Wow! Hur har du fått ihop så många!?
Långpasset blev 28km. Sen promenad med pappa i ca 2 timmar, sen gick jag ner till djurbutiken 2km bort och handlade ny toa åt katten.
Så det bara råkade bli så kan man säga. :D
Jag har ett par såna tror jag, tjock mjuk sula. Nackdelen är att hälen sjunker ner och framfoten hamnar högre, så de är inte jättebra. Använder dem bara när jag tvättar.
Fast det finns säkert bättre modeller, mina är sån där lågprisvariant.
Meh! Man vill ju ha så att man går på moln, får kolla runt och testa.:cautious:
 
Mm, får åka till pappa imorgon. Han varken äter eller dricker :( mamma har varit noga med att han ska slippa vara orolig eller ha ont. Han behövde åtminstone inte spendera så lång del av sitt liv på äldreboendet iallafall, flyttade dit i höstas.
Men inget oväntat, han är 94 år och det är definitivt alzheimern som dödar honom, hans kropp och muskler hade nog kunnat hålla igång honom ett bra tag till om de hade underhållits. Flera av hans kusiner och kompisar i liknande åldrar är fortfarande förbaskat pigga och aktiva :heart
Länge trodde jag att det var hans hjärna som skulle hålla längst även om han var rätt pigg i kroppen också, men han var pigg i huvudet, envis och ville så mycket. Känns lite märkligt att det blev tvärtom.
Men å andra sidan så slipper han ligga fullt medvetande medan hans kropp sviker honom, det är nu istället hjärnan.
 
Mm, får åka till pappa imorgon. Han varken äter eller dricker :( mamma har varit noga med att han ska slippa vara orolig eller ha ont. Han behövde åtminstone inte spendera så lång del av sitt liv på äldreboendet iallafall, flyttade dit i höstas.
Men inget oväntat, han är 94 år och det är definitivt alzheimern som dödar honom, hans kropp och muskler hade nog kunnat hålla igång honom ett bra tag till om de hade underhållits. Flera av hans kusiner och kompisar i liknande åldrar är fortfarande förbaskat pigga och aktiva :heart
Länge trodde jag att det var hans hjärna som skulle hålla längst även om han var rätt pigg i kroppen också, men han var pigg i huvudet, envis och ville så mycket. Känns lite märkligt att det blev tvärtom.
Men å andra sidan så slipper han ligga fullt medvetande medan hans kropp sviker honom, det är nu istället hjärnan.
Och detta samtidigt som jag ska börja en praktik inför framtida anställning! :crazy: Arbetsgivaren ville gärna att jag skulle börja redan veckan som kommer men jag har en del saker som ska göras (bl.a. ev sjuk katt) och den bestämda tiden var veckan därpå, så jag hoppas att det blir det datumet istället.
Alltså, det är jättebra att jag får börja på en praktik, på ett ställe som dessutom verkar passa mig jättebra! Men det är lite mycket just nu 😅
 
Och detta samtidigt som jag ska börja en praktik inför framtida anställning! :crazy: Arbetsgivaren ville gärna att jag skulle börja redan veckan som kommer men jag har en del saker som ska göras (bl.a. ev sjuk katt) och den bestämda tiden var veckan därpå, så jag hoppas att det blir det datumet istället.
Alltså, det är jättebra att jag får börja på en praktik, på ett ställe som dessutom verkar passa mig jättebra! Men det är lite mycket just nu 😅
Bestämde mig för att skicka ett mail till min handläggare som hjälper mig med det här arbetssökandet om detta, så är hon medveten om detta och varför det kan vara lite mycket. Och huruvida jag ska tala om detta med arbetsgivaren, jag vet att hon åtminstone står på min sida.
 
Äventyr idag med en riktig tant-vurpa på isen. Ryck av 30 kilo hund simultant med tramp på isfläck = båda fötterna rätt upp i luften och ograciös sidolandning i en snöig rabatt.

Hel men vitpudrig med något blåslaget ego fick jag kravla mig upp och borsta bort snö. Den ansvarige Gangstern hade i alla fall skam nog i kroppen för att komma tillbaka och ta en nosning för att se att jag levde. :grin:

Noterade även att inget av barnen med vidhängande förälder som åkte stjärtlapp i backen bredvid reagerade på en flygande medmänniska som brakade in i trädgårdsbuskarna. Nästa gång ska jag ligga kvar och gnälla lite av ren princip för att se om jag får ett "hur gick det?"-hojt nånstans ifrån. :devil:

I övrigt en lugn och skön lördag här hemma, gangstrarna, tjockiskisse och jag har hängt i soffan. Jag har kommit ikapp med mail, tillsnyggning av bokhyllan, och lite sånt där som hamnar på ska-göras-nånannangång-listan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 706
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp