CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
2A8CE1B5-5872-42B6-BC62-6C388228A2F5.jpeg
 
Beror ju på vad man hade för hyra innan. De som har 13 000 i hyra och den höjs med 5% får inte nån höjning på 254 kr.

De som har bostadstillägg får bara för höjningen 3 månader retroaktivt så det kan bli en hyressmocka för en del om inte parterna kommer överens nu i mars.
Men nu var det ju jag som skrev om min hyra.
 
Hoppas att måendet blir mer stabilt snart. Börjar gråta för minsta lilla just nu. Hela världen känns så svart.
Måste nog ett tag framöver undvika nyheterna. Så mycket krig och elände. Och sen var jag dum nog och kollade på ett klipp länkat härifrån men då det inte stod något så var man tvungen att titta på själva videon. Blev så tydligt arg och började sedan skaka och gråta. Nu har jag lugnat ner mig igen men nej jag FÅR inte se dylika klipp så är det bara! Inte nu för det finns ingen som helst poäng med det mitt mående blir bara ännu sämre.
Huttrar och skakar. Fast skakar inte lika mycket nu det kommer som i vågor. Håller på och eldar. Funderar även på att sätta på bastun. Det brukar ge ro till själen. Gör det innan jag ger hästarna middag tror jag så kanske en bastukväll. Vi får se.

Har iaf målat golvet nu en vända i lilla sadelkammaren. Det går sakta men säkert 😅
 
Beror ju på vad man hade för hyra innan. De som har 13 000 i hyra och den höjs med 5% får inte nån höjning på 254 kr.

De som har bostadstillägg får bara för höjningen 3 månader retroaktivt så det kan bli en hyressmocka för en del om inte parterna kommer överens nu i mars.
Såklart.
Men hyresgästföreningen har alltid sagt att man ska lägga undan varje månad för den retroaktiva höjningen
Lägger man undan det som begärs varje månad från att förhandlingen börjat så blir det inte så jobbigt
 
Vi hade -22 i morse så jag hängde ut kläder från 2 garderober, gick igenom allt annat som fanns där och städade ur garderoberna. Några udda sockar försvann därifrån i alla fall.
Det luktar så fräscht när man vädrat kläder och särskilt när det är rätt kallt ute.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 705
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp