CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om vi verkligen skulle höja (hjälpa) bara för dem som inte har råd att bo kvar i ett hyfsat enkelt boende skulle den effekten bli minimal. För det är trots allt väldigt få.

Den här regeringen är dock ganska bra på att elda i inflationsbraskaminen rejält med dyra och breda stöd till många, nyss la de in två nya rejäla klabbar i form av ännu mer elstöd.

Problemet är väl att insatserna är felriktade. Bättre reglera hyreshöjningen för de som inte har råd några procents ökning än ge miljardärer elstöd tex
 
Elbolaget påminde om att mitt fasta pris slutar snart. De erbjöd nytt avtal för fyra gånger nuvarande pris.
Fattar inte vad jag ska leva på framöver.
Nåväl. det har hittills i livet alltid ordnat sig. Jag får hitta på nåt nytt. Hittills har himlen inte ramlar ner trots att mina uträkningar har varnat om det.
Annars får jag till att ha kul under tiden fram till katastrofen 😁😁😁
 
Har suttit och kollat på trav på datorn från hemmabanan. (För kallt att vara där)
Sista loppet skrek jag och levde runt så det är konstigt att polisen inte har kommit. Min vän och hennes häst gjorde ett ruggigt lopp och slog av ledaren precis på mållinjen! Hon tog dessutom en seger till. Så glad för hennes skull!
 
Elbolaget påminde om att mitt fasta pris slutar snart. De erbjöd nytt avtal för fyra gånger nuvarande pris.
Fattar inte vad jag ska leva på framöver.
Nåväl. det har hittills i livet alltid ordnat sig. Jag får hitta på nåt nytt. Hittills har himlen inte ramlar ner trots att mina uträkningar har varnat om det.
Annars får jag till att ha kul under tiden fram till katastrofen 😁😁😁

Har du kollat på om det finns något lokalt förvaltat/elfonds-pris? Räddningen för mig den här vintern har varit Falupriset.
 
Tänkte baka kladdkaka idag. Har ingen grädde hemma, men väl Ängens jättegoda crème fraiche. Enligt recept blir den ett gott tillbehör om man vispar tillsammans med lite florsocker och vaniljsocker. Kommer att testa :) !

Har avklarat höhämtning och promenad i solen. Nu soffhäng under filt med dator och böcker.... :love:
 
Alltså åh det var så mysigt med husfesten igår 🥹 Värt att vara liten sliten idag

4ABAA914-CDB9-4179-9DEF-36FC53E32FC3.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 705
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp