CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om vi verkligen skulle höja (hjälpa) bara för dem som inte har råd att bo kvar i ett hyfsat enkelt boende skulle den effekten bli minimal. För det är trots allt väldigt få.

Den här regeringen är dock ganska bra på att elda i inflationsbraskaminen rejält med dyra och breda stöd till många, nyss la de in två nya rejäla klabbar i form av ännu mer elstöd.

Problemet är väl att insatserna är felriktade. Bättre reglera hyreshöjningen för de som inte har råd några procents ökning än ge miljardärer elstöd tex

Elbolaget påminde om att mitt fasta pris slutar snart. De erbjöd nytt avtal för fyra gånger nuvarande pris.
Fattar inte vad jag ska leva på framöver.
Nåväl. det har hittills i livet alltid ordnat sig. Jag får hitta på nåt nytt. Hittills har himlen inte ramlar ner trots att mina uträkningar har varnat om det.
Annars får jag till att ha kul under tiden fram till katastrofen 😁😁😁

Har suttit och kollat på trav på datorn från hemmabanan. (För kallt att vara där)
Sista loppet skrek jag och levde runt så det är konstigt att polisen inte har kommit. Min vän och hennes häst gjorde ett ruggigt lopp och slog av ledaren precis på mållinjen! Hon tog dessutom en seger till. Så glad för hennes skull!

Elbolaget påminde om att mitt fasta pris slutar snart. De erbjöd nytt avtal för fyra gånger nuvarande pris.
Fattar inte vad jag ska leva på framöver.
Nåväl. det har hittills i livet alltid ordnat sig. Jag får hitta på nåt nytt. Hittills har himlen inte ramlar ner trots att mina uträkningar har varnat om det.
Annars får jag till att ha kul under tiden fram till katastrofen 😁😁😁

Har du kollat på om det finns något lokalt förvaltat/elfonds-pris? Räddningen för mig den här vintern har varit Falupriset.

Tänkte baka kladdkaka idag. Har ingen grädde hemma, men väl Ängens jättegoda crème fraiche. Enligt recept blir den ett gott tillbehör om man vispar tillsammans med lite florsocker och vaniljsocker. Kommer att testa :) !

Har avklarat höhämtning och promenad i solen. Nu soffhäng under filt med dator och böcker.... :love:

Alltså åh det var så mysigt med husfesten igår 🥹 Värt att vara liten sliten idag

4ABAA914-CDB9-4179-9DEF-36FC53E32FC3.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 042
Senast: Migo
·
  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 100
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV