CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Färdig. 7,3 km blev det.
Nu åter i soffan och tänker inte gå ut något mer idag.
BF64F355-6691-46D9-9F09-E6C3F20B994B.jpeg
 
Jag har efter jobbet varit i stallet och på bibliotekets utförsäljning. Träffade ett riktigt original :rofl:
Nåja, jag fick fatt i nästan en hel årgång av en historietidning, en rejäl bunt Min häst, två historieböcker till mig och tre böcker till dottern.
Mycket möjligt att hon vill kolla själv men det ska vi hinna på onsdag :)

Nu ska jag äta något litet och sen sova en stund.
 
Kallt men så härligt solig morgon med hötuggande kollegor. Även om La Bastille var nice med sin värme, trevliga människor och storstadsmiljö, så är det här mycket bättre som hem. Dessutom är det lättare att kommunicera med dessa kollegor än många fransmän - trots att jag studerat franska en gång i tiden….

8E746E78-2D3D-49F3-BD7D-7CA37E6B0F75.jpeg
 
Äntligen på väg, både jag och kompis var sega imorse. Vi som planerade hänga på låset 😅 ser fram emot att komma hem med en Chromecast och nya träningskläder! Har en väldigt utdaterad appletv(första el andra gen) som börjat krångla en del så ska bli toppen kunna se en film utan krångel ikväll :D borde bytt ut för ett bra tag sedan men gillar inte byta elektronik i onödan o brukar bli det går lite väl långt istället :o
 
Sambon var på firmafest igår. Jag gick nog och la mig cirka 23. Klockan ett kommer han instormande i sovrummet och undrar om jag vill ha ett skrovmål. :rofl: nja, jag sover ju liksom. När jag klev upp fanns det ett helt skrovmål i kylen, inklusive chili cheese, smältost, dricka och räksallad. Rimligt. 🤷😅
Haha vilken knäppis! Jag hade blivit sjukt irriterad av att bli väckt men sen av en händelse blivit hungrig och gått ner och ätit ändå 😂
 
Det handlar inte om att jag har råd utan vad jag tycker är skäligt. 254:- per månad när det ser ut som det gör är pinsamt att klaga på.
Håller med. Allt ökar ju och bidrar ju även till detta. Vi hade ju skrivit på en hyrestrappa för ökning då vi ju haft oerhört billig hyra men så upptäckte de ju att de behövde höja ännu lite mera nu utöver pga ja sotning, sopptömning ökar ja du vet ju såklart, så håller med här.
 
Hej hopp i galopp inflation! 😅
Om vi verkligen skulle höja (hjälpa) bara för dem som inte har råd att bo kvar i ett hyfsat enkelt boende skulle den effekten bli minimal. För det är trots allt väldigt få.

Den här regeringen är dock ganska bra på att elda i inflationsbraskaminen rejält med dyra och breda stöd till många, nyss la de in två nya rejäla klabbar i form av ännu mer elstöd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 705
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp