CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu har jag paus.
Har plockat och sorterat bland pyssel material. Det i sin tur har fått flytta upp i ett överskåp på garderoben. Det som fick plats i allafall. 😅

Nu lär jag väl städa upp efter mig i kaoset som blev efter. :angel: :rofl:
 
Mina fötter protesterar högljutt efter 50 000 steg i dag. Trött.
Men jag måste baka bröd, för jag har en idé i huvudet :D

Fötterna får stå ut med att jag står en stund till. Funderar lite om jag ska köpa såna där superdupermjuka återhämtningstofflor för när jag sprungit långpass. Måste golv vara så hårda lixom :cautious::p
 
Mina fötter protesterar högljutt efter 50 000 steg i dag. Trött.
Men jag måste baka bröd, för jag har en idé i huvudet :D

Fötterna får stå ut med att jag står en stund till. Funderar lite om jag ska köpa såna där superdupermjuka återhämtningstofflor för när jag sprungit långpass. Måste golv vara så hårda lixom :cautious::p
Wow! Hur har du fått ihop så många!?
 
Såklart.
Men hyresgästföreningen har alltid sagt att man ska lägga undan varje månad för den retroaktiva höjningen
Lägger man undan det som begärs varje månad från att förhandlingen börjat så blir det inte så jobbigt

Här kom Hyresgästföreningen och hyresvärden överens förra året, när hyresförhandlingarna drog ut på tiden extra länge pga de inte kunde komma överens, om att den retroaktiva höjningen skulle spridas ut istället för att betalas i en klumpsumma. Just för att de med högre hyra inte skulle få en fet smäll när den retroaktiva höjningen läggs på en och samma hyresavi. Och då var höjningen inte hög, minns inte exakt men under 2% (vilket är vad det brukar landa på här, har bott i området med samma värd sedan sommaren 2014), utan det var bara för att det tog sån tid.

I år hade hyresvärden inte uppgett hur mycket de vill höja med, när Hyresgästföreningen skickade ut mail om att förhandlingarna med värden skulle börja (i november), så vi har ingen aning om utgångsläget..
 
Myser i soffan framför brasan. Det blev en kortare vandringstur i förmiddags för att hinna hem innan regnovädret drog in. Vi valde en av de lokala lederna som börjar och slutar i princip runt knuten från vårt hus, och den var väldigt trevlig! Precis när vi kom ner till byn igen började det regna och har öst på rätt bra sedan dess, snacka om att vi hade flyt! :D

Efter lunch och tupplur i soffan börjar vi nu vakna till liv igen och ska se färdigt gårdagens film innan det blir dags för mera bubbel, brasa och sedan pubbesök :)

Bifogar bild från idag så att @Daff blir nöjd (;)), vi bor i byn som syns nere till vänster i bild :)

20230204_115249.webp
 
Sambon är iväg och meckar bil idag. Jag har varit väldigt trött ett tag, så jag stannade hemma och har en self care-dag. Var på gymmet i förmiddags, åt pannkakor (blev över från middagen i torsdags) till lunch. Sen en varm skön dusch följt av en ansiktsmask och lite styling av håret. Nu har jag tagit en promenad i solen. :)
 
Myser i soffan framför brasan. Det blev en kortare vandringstur i förmiddags för att hinna hem innan regnovädret drog in. Vi valde en av de lokala lederna som börjar och slutar i princip runt knuten från vårt hus, och den var väldigt trevlig! Precis när vi kom ner till byn igen började det regna och har öst på rätt bra sedan dess, snacka om att vi hade flyt! :D

Efter lunch och tupplur i soffan börjar vi nu vakna till liv igen och ska se färdigt gårdagens film innan det blir dags för mera bubbel, brasa och sedan pubbesök :)

Bifogar bild från idag så att @Daff blir nöjd (;)), vi bor i byn som syns nere till vänster i bild :)

Visa bifogad fil 112005
jag är INTE avundsjuk!
 
Myser i soffan framför brasan. Det blev en kortare vandringstur i förmiddags för att hinna hem innan regnovädret drog in. Vi valde en av de lokala lederna som börjar och slutar i princip runt knuten från vårt hus, och den var väldigt trevlig! Precis när vi kom ner till byn igen började det regna och har öst på rätt bra sedan dess, snacka om att vi hade flyt! :D

Efter lunch och tupplur i soffan börjar vi nu vakna till liv igen och ska se färdigt gårdagens film innan det blir dags för mera bubbel, brasa och sedan pubbesök :)

Bifogar bild från idag så att @Daff blir nöjd (;)), vi bor i byn som syns nere till vänster i bild :)

Visa bifogad fil 112005
Hade också hoppats på lite bilder 😊 fantastiskt vackert!
 
Myser i soffan framför brasan. Det blev en kortare vandringstur i förmiddags för att hinna hem innan regnovädret drog in. Vi valde en av de lokala lederna som börjar och slutar i princip runt knuten från vårt hus, och den var väldigt trevlig! Precis när vi kom ner till byn igen började det regna och har öst på rätt bra sedan dess, snacka om att vi hade flyt! :D

Efter lunch och tupplur i soffan börjar vi nu vakna till liv igen och ska se färdigt gårdagens film innan det blir dags för mera bubbel, brasa och sedan pubbesök :)

Bifogar bild från idag så att @Daff blir nöjd (;)), vi bor i byn som syns nere till vänster i bild :)

Visa bifogad fil 112005
Åh 😍
 
Myser i soffan framför brasan. Det blev en kortare vandringstur i förmiddags för att hinna hem innan regnovädret drog in. Vi valde en av de lokala lederna som börjar och slutar i princip runt knuten från vårt hus, och den var väldigt trevlig! Precis när vi kom ner till byn igen började det regna och har öst på rätt bra sedan dess, snacka om att vi hade flyt! :D

Efter lunch och tupplur i soffan börjar vi nu vakna till liv igen och ska se färdigt gårdagens film innan det blir dags för mera bubbel, brasa och sedan pubbesök :)

Bifogar bild från idag så att @Daff blir nöjd (;)), vi bor i byn som syns nere till vänster i bild :)

Visa bifogad fil 112005
Wow!
 
Mitt bundna elavtal går ut den sista mars.

Bläddrar runt på mitt elbolags sidor och är villrådig.
Varför är det här välja-samhället så krångligt! Förr bläddrade jag fram bästa pris och tecknade det.
Nu är det krångligare. Rörligt, fast, timpris, månadspris och gu' vet allt. :banghead:
 
Har tvättat tre maskiner tvätt i dag, gjort en omgång äbleskiver, varit på prommis med hunden, diskat samt sovit länge. Hade en lite jobbig natt med mardrömmar om en hund som varit död några år redan, men i drömmen dog hon, drömmarna för det var på något sätt mer än en med likartad handling. Tänkte renbädda och ta mig något att äta och se på film tror jag. Trots allt är det lördag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 706
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp