CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Life hack!
Jag mår rätt kasst, orkar inte ta tag i att laga matlådor för veckan utan behöver fokusera på att vila så jag orkar kommande arbetsvecka. Så nu är jag på en thaikiosk och köper mat där inför veckan istället. Blir bara typ 50 kr per portion, mycket grönsaker och tofu så hyfsat näringsrikt och framförallt slipper jag både laga mat och diska.
 
Life hack!
Jag mår rätt kasst, orkar inte ta tag i att laga matlådor för veckan utan behöver fokusera på att vila så jag orkar kommande arbetsvecka. Så nu är jag på en thaikiosk och köper mat där inför veckan istället. Blir bara typ 50 kr per portion, mycket grönsaker och tofu så hyfsat näringsrikt och framförallt slipper jag både laga mat och diska.
Varför inte, dumt å krångla till det om man inte måste 😊
 
Sitter i soffan med en kopp kaffe och tänker på hur sjukt tacksam jag är för min fantastiska familj. Även om jag är ”vuxen” och så kan jag alltid räkna med att få hjälp av mina föräldrar, speciellt min pappa. Min gamla bil råkade hamna i diket och fick lite tråkiga fel, bla trasig strålkastare som måste bytas ut. Han körde hem den, beställde delar till den och har tagit på sig att fixa det som måste fixas, och säger bara ”det är sånt som händer”! 😭❤️ När jag är klar som student och sparat ihop pengar ska jag fasiken bjuda honom på någon kul resa som han alltid velat göra :love:❤️
 
Projektet jag bestämde att sambon skulle utföra är igång. Han slipar just nu en vägg som vi ska måla om. 😎 Den ska egentligen målas i exakt samma färg, men bara en annan typ av färg som är lite tåligare, så ingen utom jag kommer nog märka någon större skillnad 😅
 
Nja? Jag har inte märkt nåt sånt på ancestry. Namnen byts ju bara om jag ändrar dem. :confused: (Eller om jag accepterar ett tips).
Jag har bara tittat in på gratisversionen för jag är inte så intresserad att jag betalar för det.
Fann mig helt riktigt vara dotter till min far men heta något annat. Dvs gift xxx-son.
Ingen risk för förväxling, unikt efternamn och är hans enda avkomma.
Moderskapet fick i ungdomen en son och hon anges med barnafaderns efternamn. Det var en fling och hon hette inte annat än sitt namn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 710
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp