CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bara tittat in på gratisversionen för jag är inte så intresserad att jag betalar för det.
Fann mig helt riktigt vara dotter till min far men heta något annat. Dvs gift xxx-son.
Ingen risk för förväxling, unikt efternamn och är hans enda avkomma.
Moderskapet fick i ungdomen en son och hon anges med barnafaderns efternamn. Det var en fling och hon hette inte annat än sitt namn.
Jag vet inte riktigt var du tittar, men det är bara förstahandskällorna (dvs födelseböcker, husförhörslängder, utdrag från folkbokföringen, osv) som man ska gå på. Det som andra människor t.ex. har lagt in i sina träd bör man alltid dubbelkolla mot förstahandskälla...
 
Jag har bara tittat in på gratisversionen för jag är inte så intresserad att jag betalar för det.
Fann mig helt riktigt vara dotter till min far men heta något annat. Dvs gift xxx-son.
Ingen risk för förväxling, unikt efternamn och är hans enda avkomma.
Moderskapet fick i ungdomen en son och hon anges med barnafaderns efternamn. Det var en fling och hon hette inte annat än sitt namn.
Tittat in? ”Fann mig …”? Har du inte byggt ett träd med rätt namn?
Det kan man göra även utan abonnemang.
Ancestry bestämmer ju inte namnen, förutom att det första förnamnet man skriver in blir tilltalsnamn.
Jag har också gratisversionen, tar abonnemang ibland när de har rabatt.
 
Idag känns magen bottenlös. Rimligtvis så är jag mätt men hjärnan säger nej.
Fått god svamprisotto med grillad kyckling av mamma.
30C3D31B-242B-4E69-921D-85F4891BF754.webp
 
Mår bättre idag! Och nu börjar jag bli nöjd här hemma också. Vardagsrummet i topp topp. Eller ja så tipp topp det nu kan bli :D
Sen har jag ätit tacos. Var sugen igår redan men orkade inte sätta igång med någon matlagning.
Sen håller jag på och tvättar för fullt.
Ridit fina fröken. Borde motionera min äldsta herre också. Tar nog det ikväll.
Sen vill jag springa. Eftersom jag ju lovade mig själv att komma igång mer med egen träning. Men springa utan broddar vågar jag nog inte. Undrar om det går att springa med Hälbroddar 🤔
Jag har någon annan variant också men de bara åker av skorna konstant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 711
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp