CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta mig en kvällsknäckemacka och apelsinjuice och leta upp receptet på äbleskiver, tänkte göra det i morgon. Min plan medan jag äter mitt kvällsmål är att se på ett avsnitt av "Familjen Rafter". Men innan dess ska jag nog ge mig på att hänga upp en mörkläggningsgardin! Och så längtar jag efter sängen igen, även om jag sov bort några timmar i eftermiddags. En fullspäckad vecka med få lugna stunder tog ut sin rätt....
 
Men jag fattade artikeln som att det var sekreterare i hela Sörmlands region som blev indragna i att få skriva diktaten.
Inte förvånad, men söker tyvärr på 50 % och är handikappad och det är som dödsdömt att få jobb "vi behöver 100 %" heter det. Tja, men extra på 50 % när det ser ut som det gör och de ni har går på knäna hade kanske varit en tanke? Det är i övrigt ett utmärkt sätt att få sekreterare att sluta och få ett ännu större bekymmer på sitt bord, men så långt fram ser man ju inte...
 
Ligger I sängen och försöker sova går sådär.

Redigt irriterad.
Vet inte hur många ggr jag talat om för denna sk kompis att jag INTE är intresserad men typ varje helg får jag något litet osmakligt meddelande. Jag har peppat honom. Om att han kommer träffa nån och i samma veva sagt flera ggr att jag inte riktigt bearbetat min sambos plötsliga död och inte är intresserad av minsta lilla romantik. Ändå får jag sånt här.
Tyvärr du hade din chans att ställa upp som vän men det här var droppen.
Screenshot_20230203_223836_Messenger.jpg
 
Ligger I sängen och försöker sova går sådär.

Redigt irriterad.
Vet inte hur många ggr jag talat om för denna sk kompis att jag INTE är intresserad men typ varje helg får jag något litet osmakligt meddelande. Jag har peppat honom. Om att han kommer träffa nån och i samma veva sagt flera ggr att jag inte riktigt bearbetat min sambos plötsliga död och inte är intresserad av minsta lilla romantik. Ändå får jag sånt här.
Tyvärr du hade din chans att ställa upp som vän men det här var droppen.
Visa bifogad fil 111931
Du fan vad osmakligt!
 
Kollar på Cunk on Earth och varje stavelse är briljant. Ätit sen middag på fajitaplåt men tog i vild hybris husets egna chiliflingor istället för matkassens och maten smakade till följd framför allt eld 🔥

Hade velat dricka en torr cider men sömnbristig kropp kommer inte gilla alkohol.
 
En mysig eftermiddag/kväll I stallet med frisering och pyssel med min underbart fina guldhäst 😍❤. Hemma igen blev det varm smörgåstårta och sallad med rödbetsstrimlor och granatäpplekärnor 😋 och soffhäng till Sveriges Mästerkock 😊. Nu har vi och kissarna lagt oss och i morse var första gången på bra länge honkatten inte ville ut direkt på morgonen; hon kanske inte ville riskera att bli utelåst som igår 😄.
 
Jag varvar ner efter en vecka med många prövningar. Snart läggdags för jag måste vakna i tid för att kunna lasta och flytta på hästarna i någon vettig tid. Tänk er att göra en ny hage i sköna - 25 grader... det har vi fått göra... brrr...
Fattar inte att vi alltid lyckas landa på fötterna när det blir extremt plötsliga förändringar. Så just nu känner jag hur en veckas stress och känslokaos börjar lägga sig och jag kan vända blad och börja blicka framåt. Nu kan allt bara bli bättre!
 
Ryggläge brukade vi kalla skjutläge...
Ibland kunde man höra ett stillsamt pysande. Sen blev man tvungen att fly fältet för att kunna andas :rofl:
Jag hör inte de där varningarna så jag får istället sitta tills jag plötsligt känner något misstänksamt, stelna till och sniffa. Glo på hunden misstänksamt medan doften stiger. Och när hunden går därifrån utan att ge mig en enda skamsen blick så vet jag :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 701
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp