CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pysslat lite
IMG_20230203_161156.jpg


Gamla ljus från second hand och en kruka från en utförsäljning förra året.
 
Blev helt slut! Plöjde av två möten efter blodproven, var hungrig som en varg när jag kom hem och somnade sedan. Ställde klockan på 40 min men måste stängt av den i sömnen för vaknade 1,5 h senare. Ligger och svarar på mail nu men fortfarande inte kommit upp..
 
Jag skickade en lång lista till sambon för handling inför middagen. Jag hade googlat mig fram till skaldjurs-blomkålsrisotto med pilgrimsmusslor. 😋 Då dyker han upp någon minut senare och påminner om att han hade personalfest ikväll. 😑 Jag som var så peppad på middag! Men vi får väl äta det imorgon istället, jag får åka på Coop och handla i samband med att jag skjutsar in honom till stan, för det fanns självklart inget kul att äta hemma.

Mvh bitter flickvän med två fulla, fullstora frysar.
Fortsättning på detta. Jag börjar förstå varför sambon handlar. Jag lyckades köpa med mig detta hem (bland annat); skagenröra, pilgrimsmusslor, kräftstjärtar, räkor, Västerbottensost, lax, varmrökt lax och ungefär allt annat jag var sugen på. 🤪 Äter nu crustader med skagenröra till förrätt? Middag? Oklart.
 
Funderar om jag ska våga mig till ICA för att handla i fredagshetsen eller vänta tills den är över.

@Voeux jag trodde de var lite mer sofistikerade nuförtiden med att provocera fram eventuellt högt bs. När jag fick min diagnos för några decennium sen så var det också äcklig sockerlag som togs med en halvtimme (tror jag) mellanrum och sedan koll med stick lika ofta.

Jag föreslog cola eller isglass men det var för avancerat.
 
Låter som en stor höjning. Hyresrätt? Är höjningen förhandlad? Är den inte det måste värden förhandla, de kan inte bara höja. (Eller de kan det men man kan bestrida höjningen och fortsätta betala gamla hyran och låta värden ta det till hyresnämnden som får avgöra om höjningen är skälig).
Det stod att de nu är överens med Hyresgästföreningen.
Jag vet inte om jag kan tycka att vi kan gnälla över 5,2% när allt blir dyrare för alla.
 
Hungern o suget skrämde ut mig ur hemmet, så nu har jag hoppat/linkat runt på Ica med en krycka , det funkade bättre än 2 kryckor o en kundvagn/korg, och det finns en massa hjälpsamma händer har jag upptäckt ,som utför div saker åt en ,plockar upp tappad krycka, sträcker sig efter saker jag vill ha eller frågar om dom ska hjälpa :love:
Dock kommer straffet för den utflykten nu med värk, men det går över och hoppas att tårna inte blir lila idag igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 662
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp