CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fin, kall dag med klarblå himmel och strålande solsken = perfekt utedag med tjejerna, om jag hade varit frisk och fräsch 🌞

Istället håller mig inne, eldar, tokslöar och tänker mig på något vis uppbåda energi nog för att åka in på byn och handla om nån timme eller två.
 
Alltså, ordförande i vägsamfälligheten var nyss ute och plogade vägen. Det är regn och tö med knappt någon snö kvar om en halvtimme så det känns ju som ett bra sätt att få in lätta pengar... Jag kan ta mig an samma jobb under sommaren kanske? 😅
 
Inkommen från en blöt promenad i vidunderligt vacker miljö och har bestämt att resten av arbetsdagen ska tillbringas i soffan med täcke och brasa. Lite svårt att inte distraheras av utsikten dock, himla häftigt att se hur de låga molnen rör sig över bergen. För ca 30 sekunder sedan kunde jag se tre bergstoppar från min plats i soffan, nu är de dolda bakom moln. Gissar att de kommer fram igen om ca 30 sekunder allteftersom molnen flyter förbi. Naturen ändå, vilken grej :heart
 
En vända med vit färg där inne nu!
Redan skillnad. Fast färgen kommer inte räcka till en vägg och det känns lite onödigt att köpa en helt ny burk så det får bli tre målade väggar av fyra möjliga. Eventuellt ska även golvet målas också om färgen är ok. Då får det bli grått :)
 
Jag skickade en lång lista till sambon för handling inför middagen. Jag hade googlat mig fram till skaldjurs-blomkålsrisotto med pilgrimsmusslor. 😋 Då dyker han upp någon minut senare och påminner om att han hade personalfest ikväll. 😑 Jag som var så peppad på middag! Men vi får väl äta det imorgon istället, jag får åka på Coop och handla i samband med att jag skjutsar in honom till stan, för det fanns självklart inget kul att äta hemma.

Mvh bitter flickvän med två fulla, fullstora frysar.
 
Landade nyss hemma i soffan för första gången idag efter en massa spring. Blicken fastnade på min häl och jag ser
att hela jäkla hälen på strumpan är fullständigt dränkt i blod. Drar ner strumpan fullt beredd att ringa 112 allra minst. Där sitter ett skavsår så stort som en lillfingernagel ungefär. Det blöder inte ens. När jag tittar på det och känner efter gör det lite, lite ont. The drama! 😱
 
Landade nyss hemma i soffan för första gången idag efter en massa spring. Blicken fastnade på min häl och jag ser
att hela jäkla hälen på strumpan är fullständigt dränkt i blod. Drar ner strumpan fullt beredd att ringa 112 allra minst. Där sitter ett skavsår så stort som en lillfingernagel ungefär. Det blöder inte ens. När jag tittar på det och känner efter gör det lite, lite ont. The drama! 😱
Skrattar alltså åt The Drama! inte skavsåret. :D
 
Börjar lite senare än vanligt idag.
Fick meddelande att vi från 1/3 får 5,2% höjning på hyran.
Verkar som att många har svårt att betala hyran/betala hyran i tid för det stod det om.
Så man får väl bara betala och vara tacksam att man kan.

Prognosen säger att det ska komma snö och jag vill inte!
Men snart är det helg iaf.
Låter som en stor höjning. Hyresrätt? Är höjningen förhandlad? Är den inte det måste värden förhandla, de kan inte bara höja. (Eller de kan det men man kan bestrida höjningen och fortsätta betala gamla hyran och låta värden ta det till hyresnämnden som får avgöra om höjningen är skälig).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 662
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp