Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns som en smula jäv? Om man själv kan besluta om ett jobb och sen låta föreningen betala.Alltså, ordförande i vägsamfälligheten var nyss ute och plogade vägen. Det är regn och tö med knappt någon snö kvar om en halvtimme så det känns ju som ett bra sätt att få in lätta pengar... Jag kan ta mig an samma jobb under sommaren kanske?
Vi har påpekat det och att det är som upplagt för dålig stämning. Då var det som om vi attackerat honom personligen och att detta är sista året han kör minsann. Så vi hoppas att han håller sitt ord väldigt speciell människaDet känns som en smula jäv? Om man själv kan besluta om ett jobb och sen låta föreningen betala.
undra vad min chef hade sagt...Fick svaret "Jag tolkar detta som att du vill säga att det funkar så låtsas vi inte om att detta hände?" och jag svarade "Deal!"
Jepp, aldrig är alla nöjda samtidigt, omöjligtPrecis som andra gnäller när det blir plusgrader och barmark
Skrattar alltså åt The Drama! inte skavsåret.Landade nyss hemma i soffan för första gången idag efter en massa spring. Blicken fastnade på min häl och jag seratt hela jäkla hälen på strumpan är fullständigt dränkt i blod. Drar ner strumpan fullt beredd att ringa 112 allra minst. Där sitter ett skavsår så stort som en lillfingernagel ungefär. Det blöder inte ens. När jag tittar på det och känner efter gör det lite, lite ont. The drama!
Låter som en stor höjning. Hyresrätt? Är höjningen förhandlad? Är den inte det måste värden förhandla, de kan inte bara höja. (Eller de kan det men man kan bestrida höjningen och fortsätta betala gamla hyran och låta värden ta det till hyresnämnden som får avgöra om höjningen är skälig).Börjar lite senare än vanligt idag.
Fick meddelande att vi från 1/3 får 5,2% höjning på hyran.
Verkar som att många har svårt att betala hyran/betala hyran i tid för det stod det om.
Så man får väl bara betala och vara tacksam att man kan.
Prognosen säger att det ska komma snö och jag vill inte!
Men snart är det helg iaf.
När den där mini-lägenheten i huset (vad var den - 14 kvm?) säljs kommer du att få ändra namn på din lägenhet. Den är ju GIGANTISK i jämförelse....Måste gå till systembolaget och storhandla. Vi har husfest ikväll och bubbel ska intas i lägenhetsgarderoben. Dock skönt att slippa laga mat!