CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hoarfrost jag kan toppa dig. Vickade på ett IT företag. Fanns inte mycket att göra och var uttråkad. Satt och skrev lite på en *hosthosthostexplicitmörkslashfichosthost* Lyckades på något sätt ladda upp den på företagets server - i deras databas. Fick panik och ringde till IT för att tigga att de skulle ta bort den och ABSOLUT inte läsa :nailbiting:

Killen jag pratade med lovade att göra det och skrattade. Föreslog en dejt, vilket jag vänligt tackade nej till.
 
Helgen är här och jag har krupit ner i sängen.
Efter jobbet lånade jag böcker på bibblan och fikade med kollegor.
Jag känner mig trött och off.
47ABA3E6-99B7-458C-9BC8-1A6CB7497B5E.jpeg
 
Ok inte det snyggaste världen skådat men mycket bättre än innan. Får räcka med två lager färg för räcker inte till mer än det.
Sen imorgon börja med golvet. Är för seg nu idag plus har kväkksfodringen senare ikväll så ska ta det lugnt tills dess.
Får leva några dagar till med sadlar mm i vardagsrummet lite bökigt gå från stallet hit för att hämta saker 😅01621E46-C95B-4413-93E5-DDA089208D25.jpeg
 
Hahah, alltså, jag skickade in en ansökan till mitt förra jobb (annan tjänst) för ett litet tag sedan, mest för att det var så oroligt enkelt att söka och det gick att skriva så tokigt roliga svar i deras ansökningformulär (Typ: Jag har redan jobbat hos er, i för många år faktiskt, sådär så att jag sagt upp mig och pluggat istället).

De vill nu ha mig på vidare intervju :rofl:
Jag har svårt att ta det hela seriöst, men faktum är att tjänsten åtminstone i annonsen låter bra. Jag tänker därför inte tacka nej innan jag verkligen fått veta alla detaljer. Det KAN ju vara så att det faktiskt är ett bra jobb de erbjuder.
 
Ligger i sängen då jag nattat ettåringen. Funderar på att antingen nattat pojkarna så jag också kan krypa ner i sängen eller lyssna på ljudbok.
Tandsprickning hos ett barn med jobbiga nätter och feber hos 2 andra barn som ger jobbiga dagar = mamman i huset är trött.
 
Inkommen från en blöt promenad i vidunderligt vacker miljö och har bestämt att resten av arbetsdagen ska tillbringas i soffan med täcke och brasa. Lite svårt att inte distraheras av utsikten dock, himla häftigt att se hur de låga molnen rör sig över bergen. För ca 30 sekunder sedan kunde jag se tre bergstoppar från min plats i soffan, nu är de dolda bakom moln. Gissar att de kommer fram igen om ca 30 sekunder allteftersom molnen flyter förbi. Naturen ändå, vilken grej :heart
Ehhh vart är bilderna??? Låter helt magiskt 😍
 
Det stod att de nu är överens med Hyresgästföreningen.
Jag vet inte om jag kan tycka att vi kan gnälla över 5,2% när allt blir dyrare för alla.
Ok. Låter ändå mycket men det kanske bara är en/några små värdar?
De höjningar HGF förhandlat och som jag läst om har legat under 4%. Minns inte om det t.o.m. var under 3,5%
 
Låter som en stor höjning. Hyresrätt? Är höjningen förhandlad? Är den inte det måste värden förhandla, de kan inte bara höja. (Eller de kan det men man kan bestrida höjningen och fortsätta betala gamla hyran och låta värden ta det till hyresnämnden som får avgöra om höjningen är skälig).
Här är det 9.2%. Det verkar som det inte gått igenom ännu men de verkar överens muntligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 701
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp