Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag lite reagerar på just nu är Idahoe som skriver "God" med stor bokstav när hon talar om Ficktjuven och "ond" med liten bokstav. Det känns som om hon försöker lite diskret visa att hon är god

Paddington röstar på Idahoe

1. Menar du att hon vill luras att hon är god eller att hon är det? För som du skriver så låter det som att du röstar för att du tror att hon är god.. :p

2. När jag spelar från min telefon så blir god alltid God, så i fortsättningen så om jag skriver God så behöver ni inte tolka det som någon hint ;)

Måste tjuven ge bort infon sen?
jag tänker att den tjuvat både infon OCH förmågan att ge bort infon
Du verkar verkligen ha snöat in på tjuven, men vi vet ju inte om tjuven är ond eller god så det är svårt att se vilket håll det sticker ut, men noterar det starka intresset.

Jag tolkar det som om det är samma förmåga, att den hänger ihop.

Jag måste ju erkänna att Paddans röstmotivering fick mig att hoppa högt. Hur kan det vara något fel i att *diskret* försöka tala om att man är god? En uppenbar godförklaring känns skumt men en så diskret att inte ens språkpolisen själv (jag) har lagt märke till den får mig att tänka att Paddan kanske VET vem som är god och inte?

Och sen så kommer Lilltess och berättar hur det ser ut från mobilen och det är ju hur rimligt som helst. Så

cirkus röstar på Paddington

Och sen habinas raderade svar för Paddan hann svara får också ulvometern att gå igån. Varför radera svaret för att någon annan hann svara?

@Lilltess
På 1 svarar jag - ja, jag tror det kan vara ett sätt att luras (behöver inte vara så men det sticker ut i mina ögon)
På 2 - skulle jag köra en koll att autocorrect skriver rätt ;) (jag har gett upp att spela från mobilen själv för den skriver aldrig så som jag vill att den ska skriva och sedan om det råkar göra det så blir det svar på fel inlägg....) ;)

Det som sticker mest i mina ögon idag är Klaras kommentar om att hon tycker att de goda borde vara lättare att ana sig till än de onda. Eftersom de enda som vet tillräckligt mycket för att kunna ana sig till (veta) vilka som är onda/goda är de som sitter i lyan funderar jag på om Klara kanske sitter där?
FiaM röstar på Klara

Måste rösta för batteriet är nästan slut och det är kallt att gå och hämta laddaren...
Inte mycket misstänkt egentligen.

Paddans röst på mig känns som att den har en konstig motivering. Möjligen felformulerat, men men

Idahoe röstar på Paddington

Edit Förtydligande hon säger att hon röstar på mig för att hon tror jag är God?

precis som Lillelorden skrev så känns det svårt att rösta idag. Har inte hänt något som direkt fastnat hos mig. Habinas inlägg ang att Klara fick hennes radar att gå igång och sedan Snurrfians inlägg på det säger inget om någon av deras roller tycker jag. Att Snurris sedan röstar på Habina säger inget heller om dennes ev roll.

När det gäller den halvobligatoriska frågan så tycker Lillelorden att flera inte vågar outa sina åsikter och göra något aktivt val (mina egna ord) vilket iaf Lobelia reagerar på (hinner inte gå tillbaka och se om fler gör det). Kan hålla med Lobelia om att inget behöver vara svart eller vitt speciellt inte om man själv inte direkt står inför detta val (och står man inför detta val så är det nog inget man vill outa direkt i tråden heller....)

Det jag lite reagerar på just nu är Idahoe som skriver "God" med stor bokstav när hon talar om Ficktjuven och "ond" med liten bokstav. Det känns som om hon försöker lite diskret visa att hon är god

Fast samtidigt kan den stora bokstaven vara av misstag?
Jag spelar ju från min mobil och vissa ord får stor bokstav lite hipp som happ.
Men visst förstår jag hur du tänker.

Tyckte att denna rösten var lite konstig, om det nu skulle vara en hint, tänk om hon hade hintade om att hon faktiskt var god..

Detta är det bästa jag kan komma med ikväll och lite cred till dig @Paddington som faktiskt lade märke till en sån liten sak som att hon skrev med stor bokstav.. Hade jag aldrig ens lagt märke till.

Lilltess röstar på Paddington

@Paddington min telefon har både svenska och engelska som språk. Den tror att jag skriver God som i Gud, så det är inte jag som väljer det. ..
Jobbig telefon

Så i inlägget nedan så skriver du inte från telefonen
Ficktjuven då...
Alltså den funderade ju jag kring tidigare.
Jag tror det blir en roll som kan hjälpa sin sida en hel del, oavsett vilken sida den väljer.
Jag inbillade mig att en ond tjuv tydligare skulle vilja hinta att den var tjuv än en god som riskerar att käkas då ulvarna väl skulle vilja bli av med den snabbt.
Å andra sidan kan man ju som sagt alltid göra tvärtemot hur man "borde", bara för att förvirra...

Tror som flera andra att tjuven väljer sida efter humör/person. Å andra sidan kanske en ond spion lever farligare än en god? Då den ska hjälpa de onda utan att veta vilka de är, och framförallt vet inte de onda vem tjuven är.

Spännande roll det där :)

Och sen habinas raderade svar för Paddan hann svara får också ulvometern att gå igån. Varför radera svaret för att någon annan hann svara?
Fast Habina fick kanske svar på den fråga hon hade i o m att jag hann svara på din fråga?

Så att du tycker Habinas beteende är ulvigt får mig faktiskt att fundera över dig

Förlåt Snurrfian, men jag fattar ingenting här. Du skriver "möjligtvis färgat av den nyligen avslutade leken". Där var jag god och Klara var ond, så hur får du det till att rösta på mig? :confused:
Precis som Hedinn skrev, jag tror att du är färgad av den nu avslutade leken och därför sätter Klara åt det onda hållet, jag själv tycker att det kan vara svårt att få det rätt i min hjärna! ;) Jag hade allvarliga problem med att LenaH var ond med mig i förra leken, vi brukar "alltid" vara på olika sidor. ;)

TRöstlista dag 1
19.47 Snurrfian röstar på Habina
20.46 Lillelorden röstar på bumpo
21.15 Niyama röstar på Habina
21.24 Paddington röstar på Idahoe
21.27 LenaH röstar på Snurrfian

21:28 Koppen röstar på FiaM
21.34 cirkus röstar på Paddington
21.36 FiaM röstar på Klara
21.36 Idahoe röstar på Paddington
21.38 Lilltess röstar på Paddington

Måste rösta för batteriet är nästan slut och det är kallt att gå och hämta laddaren...
Inte mycket misstänkt egentligen.

Paddans röst på mig känns som att den har en konstig motivering. Möjligen felformulerat, men men

Idahoe röstar på Paddington

Edit Förtydligande hon säger att hon röstar på mig för att hon tror jag är God?

Nej, jag röstar på dig för att du vill påskina att du är god och det är i mina ögon misstänkt eftersom det blir en indirekt godförklaring av dig själv vilket är något jag reagerar på.

Fast Habina fick kanske svar på den fråga hon hade i o m att jag hann svara på din fråga?

Så att du tycker Habinas beteende är ulvigt får mig faktiskt att fundera över dig

Jag tycker det är konstigt att välja att radera sitt svar oavsett om det var samma fråga eller samma svar till någon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar