Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va?
Nu fattar jag om möjligt ännu mindre (eller är det rödvinet?)
Ger tjuven bort nånting? Jag trodde den liksom tjuvade och använde förmågan själv
Om den snor av spionen när spionen kan ge bort spioninfon. Tjuven snor då förmågan att ge bort informationen. :)

Fy för Paddan, här gjorde jag en fin röstlista för att få en stjärna och så hann du före

@Hedinn - jag förstår - men jösses så komplicerat.

Gah jag måste lägga en tidig röst eftersom jag ska sitta online och ha examination nu från kl 20 och framåt och jag tror inte att det blir så bra om jag försöker skynda på för att hinna rösta... :D Det kan tolkas lite fel är jag rädd... :angel:
Det är ta mig sjutton nästan helt omöjligt att hitta något att gå på idag, men @Habina sticker ut lite med sin attack om ulvighet mot @Klara och det är möjligtvis färgat av den nyligen avslutade leken men jag har inte så mycket mer att gå på just nu...
Snurrfian röstar på Habina
Går det fort med min examination så tittar jag in efter! :D

Förlåt Snurrfian, men jag fattar ingenting här. Du skriver "möjligtvis färgat av den nyligen avslutade leken". Där var jag god och Klara var ond, så hur får du det till att rösta på mig? :confused:

Är det bara jag som börjar få vissa panikkänslor? Mindre än en timma kvar till DL och jag har ingen aning om vem jag ska rösta på... :banghead: :arghh:

Fast hur samarbetar du då med goda när du är på goda sidan, du vet väl inte vilka de andra goda är heller? ;)

Fast jag inbillar mig att det är på något vis lättare att ana sig till dom goda än dom onda. Men vad vet jag. Jag var ju ond i min hittills enda lek. :D

Den var inte obligatorisk, men det är klart jag kan spåna lite kring tjuven. Jag tror, som flera andra, att vilken sida tjuven väljer beror på vem som innehar rollen och vad den personen brukar föredra att vara.

Jag skulle spontant säga god, om jag fick välja, men samtidigt har jag spelat några av de roligaste lekarna som ond, så jag är kluven... Jag tror faktiskt att jag skulle vara så obeslutsam, så jag skulle be LL lotta. :o

Oavsett god eller ond, så tror jag att tjuven kan ställa till med lite allmänt kaos. Men det hör ju till när Myrten är LL. :laugh:

Förlåt Snurrfian, men jag fattar ingenting här. Du skriver "möjligtvis färgat av den nyligen avslutade leken". Där var jag god och Klara var ond, så hur får du det till att rösta på mig? :confused:
Fast hon skev väl "möjligtvis färgat, men..." Alltså att hon röstade på dig trots det, inte pga det?

Usch, första dagen är som vanligt svår. :crazy:
De enda jag reagerar på är:
1) @Habina och hennes blixtreaktion på @Klara s (i mina ögon) oskyldiga inlägg.
2) @Snurrfian s inlägg
Rent spontant när jag tittar på rollerna så är det två goda som har ett extra skydd, dels byfånen och dels älsklingshästen även om det bara är från kejsaren. (fantastisk twist egentligen, kejsaren känner inte till sin älsklingshäst! ;) ) Men det gör det betydligt svårare för både spionen och ulvarna att veta varför någon eventuellt inte blev käkad. Eller står det i spionraden @Myrten ?
där jag får intrycket av att hon som ulv tycker att det blir svårt att lista ut vem som är ängeln tex.

Men åas reagerar jag ofta på både Snurris och Habina så jag får väl läsa igenom leken en gång till. Hittar jag inget bättre så lutar det åt Snurris, för det är väl nästan tradition att jag röstar på henne DL1. :angel:

Fast hon skev väl "möjligtvis färgat, men..." Alltså att hon röstade på dig trots det, inte pga det?

Nä, så tolkar jag det inte. Hon skriver ju att jag sticker ut när jag misstänker Klara för ulvighet och att hennes misstanke möjligtvis är färgad av förra leken. Men, slog det mig nu, där var ju hon också ond. Så jag fattar verkligen ingenting. :crazy:

Fy för Paddan, här gjorde jag en fin röstlista för att få en stjärna och så hann du före

@Hedinn - jag förstår - men jösses så komplicerat.

Som @Hedinn skrev - om tjuven stjäl från spionen så lägger tjuven själv rabarber på spioninfon. Spionen har då inget att ge bort den natten (eller tala bredvid mun om egentligen, om vi nu ska hålla oss till lekens tema:rofl:.

Om man kan ana sig till de goda så är ju resten onda så det borde vara lika lätt eller svårt :idea:

Tanken slog mig också. :angel: Fast jag tror ändå att det är lättare att försöka samarbeta med dom goda än dom onda. Om inte annat är det större sannolikhet att gissa på att någon är god. Dom är fler.:D

Jag kommer bli upptagen i telefon och måste rösta nu för att inte missa. Har inte hunnit läsa sista sidan men det enda jag reagerat på innan är Habina, att hon "högg" så fort på just Klara och inte andra som agerat liknande. Finns ju en risk att Habina blir ett lätt offer och att det kan vara helt oskyldigt men har inte reagerat på något annat så:
Niyama röstar på Habina

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar