Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ficktjuven då...
Alltså den funderade ju jag kring tidigare.
Jag tror det blir en roll som kan hjälpa sin sida en hel del, oavsett vilken sida den väljer.
Jag inbillade mig att en ond tjuv tydligare skulle vilja hinta att den var tjuv än en god som riskerar att käkas då ulvarna väl skulle vilja bli av med den snabbt.
Å andra sidan kan man ju som sagt alltid göra tvärtemot hur man "borde", bara för att förvirra...

Tror som flera andra att tjuven väljer sida efter humör/person. Å andra sidan kanske en ond spion lever farligare än en god? Då den ska hjälpa de onda utan att veta vilka de är, och framförallt vet inte de onda vem tjuven är.

Spännande roll det där :)

Ang. ficktjuven så beror det nog mycket på vem det är. Jag skulle tänka att om jag är ond och försöker kommunicera med ulvarna så är det mindre risk för att jag blir mat vilket jag ju ofta blir tidigt :meh:. Det vore dock ganska roande att vara god och lyckas stjäla ett käk och käka ulven. Så 50/50.

@FiaM eftersom den som blir bestulen förlorar sin förmåga så blir det ju uppenbart? Eller?

@Myrten, ännu en fråga om tjuven... Får den som blir bestulen veta att han/hon är bestulen?
Ja, definitivt för hen kan ju inte utnyttja sin specialförmåga. Siaren kan inte sia de, spionen får ingen information osv.

KL

Nu hoppas jag att det inte är några frågor kvar som påverkar spelet. Jag träffa några vänner, men är tillbaka före DL.

Ja, definitivt för hen kan ju inte utnyttja sin specialförmåga. Siaren kan inte sia de, spionen får ingen information osv.

KL

Nu hoppas jag att det inte är några frågor kvar som påverkar spelet. Jag träffa några vänner, men är tillbaka före DL.

En snabb fråga till. Om spionen blir bestulen sin info. Gäller det enbart spionens rad eller ingen annan får raderna heller? Dom som spionen ger bort. För förmågan att ge bort försvinner väl om infon blir bestulen?

Noterar att ingen vågar säga någonting om ficktjuven, mer än att det beror på vem som fått rollen. Hm. Fattar inte riktigt denna tvekan inför att uttala sig åt något håll, hur hade ni själva gjort?
Det känns väl lite som ett självmordsuppdrag att försöka sig på att vara ond ficktjuv? Eller är jag helt ute och cyklar?
Jag menar, ulvarna vet inte vem du är och kan lika gärna käka dig, och försöker du hinta blir du ju nästan garanterat föremål för misstankar från de goda.
Hade jag fått rollen hade jag nästan garanterat valt att vara god. Då har du ju - åtminstone om en bara tittar på antalet i varje läger - bättre chans att hamna i vinnande laget? :D

Noterar att ingen vågar säga någonting om ficktjuven, mer än att det beror på vem som fått rollen. Hm. Fattar inte riktigt denna tvekan inför att uttala sig åt något håll, hur hade ni själva gjort?
Det känns väl lite som ett självmordsuppdrag att försöka sig på att vara ond ficktjuv? Eller är jag helt ute och cyklar?
Jag menar, ulvarna vet inte vem du är och kan lika gärna käka dig, och försöker du hinta blir du ju nästan garanterat föremål för misstankar från de goda.
Hade jag fått rollen hade jag nästan garanterat valt att vara god. Då har du ju - åtminstone om en bara tittar på antalet i varje läger - bättre chans att hamna i vinnande laget? :D

Läste du inte mitt inlägg där jag resonerar om just hur jag hade tänkt?

Ja fast jag personligen har alltid åkt snabbt som attan som god och fått stanna rätt så länge som ond, så om jag var ficktjuven skulle jag nog överväga att vara ond.

Menar du att det inte är många som svarat på frågan eller att dom som svarat inte har vågat utveckla frågan?

I mitt fall så finns det inte så mycket mer att utveckla. Jag vet inte vad jag hade valt att vara. Jag tror man hade haft roligt med den rollen vare sig man är god eller ond.

Jag hade nog med 99% säkerhet också valt den goda sidan, samtidigt kan det ju vara så att man kommer hem efter en riktigi skitdag och ska välja sida då kan ju den onda sidan locka lite... :devil: Men som sagt, mest troligt god! :D

Ficktjuven ja, den blir knepig. Jag tror det är högst personligt om man föredrar att spela ond eller god oavsett vilket verkar det vara en rolig roll. Utifrån synvinkeln att dö så tror jag det är lite lättare att klara sig som god men det är marginellt. det beror mer på om man lyckas hålla tungan rätt i mun och hur leken gestaltar sig. Jag gillar inte att vara ulv så jag hade nästan garanterat valt den goda sidan.

PS. Att jag inte har en bestämd åsikt betyder inte att jag tvekar att utala mig @Lillelorden utan att jag inte vet.

Usch vad många knepiga roller och vad få personer som säger konstiga saker men en kul lek lär det bli om jag nu överlever några dagar.

De som sticker ut nu är Habina som hugger som en orm för att Klara tänker funder a över leken i stallet och Lillelorden som inte fattar att brist på uttalanden kan bero på att man inte vet och inte behöver bero på att man tvekar om att tala om vad man tror. Om det skulle vara ulvvarning vet jag inte men jag tycker alltid Habina är skum oavsett roll.

Nä, sakerna i livet jag "fattar" kan räknas på en hand.

@Niyama

Sorry, missade faktiskt ditt inlägg. Tror att det kanske kom medan jag satt med svarsrutan uppe.

@FiaM Låter som att du resonerar lite som jag.

@Matmissbrukaren Ja, det är ju onekligen en lite annorlunda roll.

@Lilltess Fast då har ju haft kontakt med lyan som ond?
Lite en formsak, men jag är allergisk mot citat där man inte ens tar med hela meningen och får det att framstå som man skriver något helt annat.

Så här skrev jag "De som sticker ut nu är Habina som hugger som en orm för att Klara tänker funder a över leken i stallet och Lillelorden som inte fattar att brist på uttalanden kan bero på att man inte vet och inte behöver bero på att man tvekar om att tala om vad man tror."

Håller med Lobelia om att än så länge är det svårt att hitta något att teoria om. Det har mest varit frågor om roller samt de vanliga kommentarerna om att man har hittat hit... Och givetvis lite OT, men å andra sidan behövs ofta det för att komma igång. Jag tror att jag avvaktar ett tag till. ;)

När det gäller "halvobligatoriska frågan" så om jag kommer ihåg rätt så har ficktjuven tidigare alltid varit ond men åtminstone två ggr indirekt gynnat goda sidan genom att stjäla käk varav en gång även käkat en ulv så med den statistiken så är det nog enklare för tjuven att välja goda sidan från början - för att slippa dåligt samvete ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar