Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om tjuven är god och snor ett käk så får tjuven käka. Eller låta bli, precis som ulvarna kan göra. Käket kan dock bara stjälas en gång. Om tjuven försöker snatta från en annan ulv går hen lottlös (jag tror alltid jag har haft den begränsningen när jag har haft tjuv med - jag misstänker att ni inte tror mig, men även jag tyckeratt någon måtta får det vara på twistarna:D).

Om tjuven skulle käka ledarvargen/kejsaren kommer det inte att drabba lyan. Det är om de själva försöker ta sin ledare som en av dem faller offer istället och ledaren hamnar i lyan.
Hur vem tjuven om den är god då? :confused:

Jag har läst igenom några gånger nu och jag tror jag hänger med i alla twister på rollerna, förutom spionen... @Myrten kan du inte förtydliga det lite?

Ficktjuven - väljer sida, bestämmer alltså själv vilken sida den vill spela för.

Spionen - väljer vem som ska få spionifo efter natt1. Skriver från telefonen nu, så jag har inte rollbeskrivningen framför mig (måste dubbelkolla exakt vad som gäller med rader hit och dit). Men som jag minns det nu får spionen bara en lottad rad.

Förlåt men jag är lite överkänslig så här när jag precis lekt en lek och nästa startar direkt. Men jag reagerar på ovanstående. Det känns lite som "jag skriver i leken att jag läst, så jag verkar aktiv". Min ulvradar går igång direkt på sådant här... O_o

Tja, syftet med att jag alls skrev ett inlägg var att försöka dra mitt strå till stacken för at få igång tråden lite. Och det verkar jag ju onekligen ha lyckats med. :D

Fundera över rollerna hann jag tyvärr inte med. Man hinner snacka mycket skit när man på tre personer mockar till 21 hästar.

Jag tycker nästan att det känns mer ulvigt att OT:a i så fall. I statistiken ser det ut som om en varit aktiv men i verkligheten är det bara gibborish.

Att direkt få sådana utslag på ulvradarn kan jag också tycka känns lite ulvigt.

Och att vara snabb till försvar känns också ulvigt.

Eller så är det bara allmän iver att få leken att dra igång... Hm.

Haha, så summerar vi dina tankar så slutar det med att allt är ulvigt. ;) Men jag håller med om att OT kan lura en när man tittar på statistiken, själv har jag slutat göra det utan kollar istället vad som skrivs. Även om jag ibland dras med i OT-snacket bara för att det är så roligt att skriva. ;)

Ursäkta hafsigt svar men min Spaghetti carbonara var i ett mycket känsligt skede:D. Nu ska jag äta den.

Jag vet inte om jag klarar av en LL som får vara i Rom och äta carbonara utan oss andra... :devil: Finns det någon regel om att man inte får rösta på LL? :angel:

Fasiken, nu blev det OT i alla fall. Men för att göra det lite ulvleksfokuserat, så har jag en fundering sedan tidigare om spionen.

Jag försöker förstå mig på alla roller, men fastnade redan på spionen. Har jag förstått rätt att spionen får säg fem spionrader. Dessa får hen sedan själv välja vem som skall få? Dvs det lottas inte?

Kan det bli så att den rad spionen får själv är samma som ulvarna får, eller lottas det olika? Får den utvalda även de rader som spionen och ulvarna får?

Tja, syftet med att jag alls skrev ett inlägg var att försöka dra mitt strå till stacken för at få igång tråden lite. Och det verkar jag ju onekligen ha lyckats med. :D

Fundera över rollerna hann jag tyvärr inte med. Man hinner snacka mycket skit när man på tre personer mockar till 21 hästar.

Haha, helt sant! :D Men har du tid att fundera över rollerna nu? Jag fastnade på spionen och kom inte så mycket längre. :o

Haha, helt sant! :D Men har du tid att fundera över rollerna nu? Jag fastnade på spionen och kom inte så mycket längre. :o

Ja, spionen är onekligen lite lurig den här gången. Om jag förstår det rätt ska spionen välja en ny varje dag som får informationen? Och spionen själv får bara en rad.

Rent spontant när jag tittar på rollerna så är det två goda som har ett extra skydd, dels byfånen och dels älsklingshästen även om det bara är från kejsaren. (fantastisk twist egentligen, kejsaren känner inte till sin älsklingshäst! ;) ) Men det gör det betydligt svårare för både spionen och ulvarna att veta varför någon eventuellt inte blev käkad. Eller står det i spionraden @Myrten ?

Jag vet inte om jag klarar av en LL som får vara i Rom och äta carbonara utan oss andra... :devil: Finns det någon regel om att man inte får rösta på LL? :angel:

Fasiken, nu blev det OT i alla fall. Men för att göra det lite ulvleksfokuserat, så har jag en fundering sedan tidigare om spionen.
Som jag förstår det fungerar spionen lite som en brevbärare efter första natten, utöver den spionrad den själv får. I princip delar den varje natt ut paket med all spioninfo, så den väljer vem som ska ha det.

Blev det klarare så? :) Och förhoppningsvis korrekt, @Myrten? :angel:

Rent spontant när jag tittar på rollerna så är det två goda som har ett extra skydd, dels byfånen och dels älsklingshästen även om det bara är från kejsaren. (fantastisk twist egentligen, kejsaren känner inte till sin älsklingshäst! ;) ) Men det gör det betydligt svårare för både spionen och ulvarna att veta varför någon eventuellt inte blev käkad. Eller står det i spionraden @Myrten ?
Spionraderna ger väl ingen info om roller, utan enbart händelser, alltså bör det väl bara stå vem ulvarna försökte käka, inte varför den inte blev äten. Dock kan ju den som får spioninfo få en viss aning, om det står att ängeln skyddade någon annan, t.ex.

Ju fler tolkningar som kommer in av ffa spionen desto mindre förstår jag. Men det är väl det som är grejen med twister.

Oraklet (besserwissern) – får ställa tre påståenden till LL (1st påstående per natt, som ska avges till natt-DL). Besserwissern måste skicka sin fråga i påstående-form ex ”Jag vet att jag blivit siad”, ”jag vet att xx är ulv”. LL kommer bara svara rätt eller fel på påståenden. Påståendena får bara involvera en annan spelare, alltså inte ”Jag vet att Myrten och Mammas är tvillingar”.

En fundering till, sedan lovar jag att göra något annat en stund. :p När vi spelade med besserwissern första gången, vill jag minnas att jag var spion och besserwissern sade något i stil med "Besserwissern vet att någon av de som röstade på Habina är ond". Det skulle inte fungera med ovanstående regler, eller hur? För då är det ju flera som omnämns i påståendet.

Hoppas jag har rätt, så har jag i alla fall fattat en roll som LL twistat till. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar