Jag har glömt meddela att röster på LL bestraffas med... DÖDEN!
Nämen, är det du som är Commodus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har glömt meddela att röster på LL bestraffas med... DÖDEN!
Tar LL på orden å önskar en snygg stjärna...
Röstlista dag 1
19.47 Snurrfian röstar på Habina
20.46 Lillelorden röstar på bumpo
Glr du?Fast jag inbillar mig att det är på något vis lättare att ana sig till dom goda än dom onda. Men vad vet jag. Jag var ju ond i min hittills enda lek.
Jag håller inte med.Nä, så tolkar jag det inte. Hon skriver ju att jag sticker ut när jag misstänker Klara för ulvighet och att hennes misstanke möjligtvis är färgad av förra leken. Men, slog det mig nu, där var ju hon också ond. Så jag fattar verkligen ingenting.
Och för att förtydliga och inte få Habina efter mig
Så funderar jag mest på hur spionen och ficktjuven kommer påverka lekens gång. Har inte spelat med dessa varianter innan, så det blir intressant att se. Funderar på hur man söka kunna få reda på om tjuven valt ond eller God, från dess perspektiv är ju smartast att hinta om att den är tjuv och valt goda sidan, om den är ond. Men är den God hade det kanske varit mest smart att hålla sig anonym så man inte riskerar att åka? Eller så kanske man gör tvärtom för att luras...
Som sagt, förvirrad
Nämen, är det du som är Commodus?
Som @Hedinn skrev - om tjuven stjäl från spionen så lägger tjuven själv rabarber på spioninfon. Spionen har då inget att ge bort den natten (eller tala bredvid mun om egentligen, om vi nu ska hålla oss till lekens tema.
Jag håller inte med.
"Det är ta mig sjutton nästan helt omöjligt att hitta något att gå på idag, men Habina sticker ut lite med sin attack om ulvighet mot Klara och det är möjligtvis färgat av den nyligen avslutade leken men jag har inte så mycket mer att gå på just nu..."
Tolkar i alla fall jag som att det är det enda skumma hon hittar att rösta efter, men att ditt uttalande kan bero på senaste leken och inte nödvändigtvis innebär att du är ulv.
Glr du?
Har jag då intevart med om de sista 16000 lekarna. Är alltid ond känns det som
precis som Lillelorden skrev så känns det svårt att rösta idag. Har inte hänt något som direkt fastnat hos mig. Habinas inlägg ang att Klara fick hennes radar att gå igång och sedan Snurrfians inlägg på det säger inget om någon av deras roller tycker jag. Att Snurris sedan röstar på Habina säger inget heller om dennes ev roll.
När det gäller den halvobligatoriska frågan så tycker Lillelorden att flera inte vågar outa sina åsikter och göra något aktivt val (mina egna ord) vilket iaf Lobelia reagerar på (hinner inte gå tillbaka och se om fler gör det). Kan hålla med Lobelia om att inget behöver vara svart eller vitt speciellt inte om man själv inte direkt står inför detta val (och står man inför detta val så är det nog inget man vill outa direkt i tråden heller....)
Det jag lite reagerar på just nu är Idahoe som skriver "God" med stor bokstav när hon talar om Ficktjuven och "ond" med liten bokstav. Det känns som om hon försöker lite diskret visa att hon är god
Paddington röstar på Idahoe