Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar LL på orden å önskar en snygg stjärna... ;)

Röstlista dag 1
19.47 Snurrfian röstar på Habina
20.46 Lillelorden röstar på bumpo

stars.jpg

Röstlista dag 1
21.15
Niyama röstar på Habina

Tycker det lutar åt lynching av Habina. Jag är alltid osäker på henne, enligt min erfarenhet så hugger hon på något som jag upplever som normalt eller en petites i de flesta lekar oavsett om hon är god eller ond. Jag ser egentligen inte något udda i det. Kvar blir Lillelorden som taggade upp direkt av en typ av kommentar jag inte fått någon reaktion alls på tidigare. Det som talar emot det var att hon verkade kränkt på allvar, inget som var min avsikt alls, och nog kan man bli kränkt både som ulv och god. Jag har två misstänkta som inte är särskilt misstänkta. Måste leta vidare men var.

Nä, så tolkar jag det inte. Hon skriver ju att jag sticker ut när jag misstänker Klara för ulvighet och att hennes misstanke möjligtvis är färgad av förra leken. Men, slog det mig nu, där var ju hon också ond. Så jag fattar verkligen ingenting. :crazy:
Jag håller inte med.

"Det är ta mig sjutton nästan helt omöjligt att hitta något att gå på idag, men Habina sticker ut lite med sin attack om ulvighet mot Klara och det är möjligtvis färgat av den nyligen avslutade leken men jag har inte så mycket mer att gå på just nu..."

Tolkar i alla fall jag som att det är det enda skumma hon hittar att rösta efter, men att ditt uttalande kan bero på senaste leken och inte nödvändigtvis innebär att du är ulv.

precis som Lillelorden skrev så känns det svårt att rösta idag. Har inte hänt något som direkt fastnat hos mig. Habinas inlägg ang att Klara fick hennes radar att gå igång och sedan Snurrfians inlägg på det säger inget om någon av deras roller tycker jag. Att Snurris sedan röstar på Habina säger inget heller om dennes ev roll.

När det gäller den halvobligatoriska frågan så tycker Lillelorden att flera inte vågar outa sina åsikter och göra något aktivt val (mina egna ord) vilket iaf Lobelia reagerar på (hinner inte gå tillbaka och se om fler gör det). Kan hålla med Lobelia om att inget behöver vara svart eller vitt speciellt inte om man själv inte direkt står inför detta val (och står man inför detta val så är det nog inget man vill outa direkt i tråden heller....)

Det jag lite reagerar på just nu är Idahoe som skriver "God" med stor bokstav när hon talar om Ficktjuven och "ond" med liten bokstav. Det känns som om hon försöker lite diskret visa att hon är god

Och för att förtydliga och inte få Habina efter mig ;)
Så funderar jag mest på hur spionen och ficktjuven kommer påverka lekens gång. Har inte spelat med dessa varianter innan, så det blir intressant att se. Funderar på hur man söka kunna få reda på om tjuven valt ond eller God, från dess perspektiv är ju smartast att hinta om att den är tjuv och valt goda sidan, om den är ond. Men är den God hade det kanske varit mest smart att hålla sig anonym så man inte riskerar att åka? Eller så kanske man gör tvärtom för att luras...
Som sagt, förvirrad :)

Paddington röstar på Idahoe

Röstlista dag 1

21.15 Niyama röstar på Habina
21.24 Paddington röstar på Idahoe

Nu har jag läst igenom leken en gång till och jag blir inte så mycket klokare. Reagerar återigen när jag läser Klaras inlägg, men inte så mycket som Snurrfian och Niyama verkar få det till. Jag skrev en notering, det betyder inte att jag har ondförklarat Klara rakt av. Tycker de verkar göra det väldigt bekvämt för sig genom att rösta på mig, hur många fler är det som försökt komma med någon typ av teori? ;)

Det är egentligen ingen jag får något riktigt grepp om. Tycker LenaH har en intressant teori här: http://www.bukefalos.com/threads/circus-maximus-ulvspel.1295053/page-8#post-16762048 men om det är tillräckligt för att rösta på Snurrfian vet i sjutton. :crazy:

Äh, vad 17! Jag läser och läser och snart kan jag alla inlägg utantill och det som sticker ut mest (även om det kan vara helt oskyldigt) är @Snurrfian s inlägg där hon är lite bekymrad över att ulvarna och spionen inte vet varför någon är skyddad och det säger ett svagt "ulv-alert!" i mina öron. Iaf idag. Så:

LenaH röstar på Snurrfian

Som @Hedinn skrev - om tjuven stjäl från spionen så lägger tjuven själv rabarber på spioninfon. Spionen har då inget att ge bort den natten (eller tala bredvid mun om egentligen, om vi nu ska hålla oss till lekens tema:rofl:.

Måste tjuven ge bort infon sen?
jag tänker att den tjuvat både infon OCH förmågan att ge bort infon

Röstlista dag 1

21.27 LenaH röstar på Snurrfian

Kan konstatera att de har varit 98% OT i form av frågor och funderingar kring roller och då främst spionen och ficktjuven.
Känner att vissa hållt låg profil, och bara kommenterat roller och ett litet "hittat hit".
Typiskt första DL mao.

Känner inte att någon sticker ut, men drar öronen pt mig på Paddington bla. Inte helt ovanligt att hon skriver om roller och reder ut frågor. Men hennes radlånga inlägg med kilometerlånga meningar får mig ofta att Reagera. Många gånger har det visat sig att hon varit ulv när hon skrivit på det viset.
Och så FiaM. Dricker te och fryser och har hittat leken. Sedan vill hon avvakta lite innan hon lägger teorier. säker i sin roll? Måste prata med lyan? Ulv som väntar på nåt vagt inlägg att sätta klorna i?

Bästa jag har att komma med.
Koppen röstar på FiaM

Jag håller inte med.

"Det är ta mig sjutton nästan helt omöjligt att hitta något att gå på idag, men Habina sticker ut lite med sin attack om ulvighet mot Klara och det är möjligtvis färgat av den nyligen avslutade leken men jag har inte så mycket mer att gå på just nu..."

Tolkar i alla fall jag som att det är det enda skumma hon hittar att rösta efter, men att ditt uttalande kan bero på senaste leken och inte nödvändigtvis innebär att du är ulv.

Jag tror jag förstår hur du menar nu, men jag håller inte med. ;) Förhoppningsvis kan Snurrfian förtydliga senare. :)

precis som Lillelorden skrev så känns det svårt att rösta idag. Har inte hänt något som direkt fastnat hos mig. Habinas inlägg ang att Klara fick hennes radar att gå igång och sedan Snurrfians inlägg på det säger inget om någon av deras roller tycker jag. Att Snurris sedan röstar på Habina säger inget heller om dennes ev roll.

När det gäller den halvobligatoriska frågan så tycker Lillelorden att flera inte vågar outa sina åsikter och göra något aktivt val (mina egna ord) vilket iaf Lobelia reagerar på (hinner inte gå tillbaka och se om fler gör det). Kan hålla med Lobelia om att inget behöver vara svart eller vitt speciellt inte om man själv inte direkt står inför detta val (och står man inför detta val så är det nog inget man vill outa direkt i tråden heller....)

Det jag lite reagerar på just nu är Idahoe som skriver "God" med stor bokstav när hon talar om Ficktjuven och "ond" med liten bokstav. Det känns som om hon försöker lite diskret visa att hon är god

Paddington röstar på Idahoe

Och då väljer du att rösta på en som diskret försöker tala om att den är god?

Röstlista dag 1

21.27 LenaH röstar på Snurrfian

21:28 Koppen röstar på FiaM

@cirkus behöver inte vara en som diskret försöker förklara att den är god, kan vara någon som försöker påskina att denna är god och inte är det egentligen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar