Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista dag 1
19.47 Snurrfian röstar på Habina
20.46 Lillelorden röstar på bumpo
21.15 Niyama röstar på Habina
21.24 Paddington röstar på Idahoe
21.27 LenaH röstar på Snurrfian
21:28 Koppen röstar på FiaM
21:34 cirkus röstar på Paddington
21:36 FiaM röstar på Klara
21:36 Idahoe röstar på Paddington
21:38 Lilltess röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på Snurrfian
21.46 Hedinn röstar på cirkus
21.47 Lobelia röstar på Lillelorden
21.53 Klara röstar på cirkus

Röstlista dag 1

21:53 Klara röstar på cirkus

Habina 2
Bumpo 1
Idahoe 1
Snurrfian 2
FiaM 1
Paddington 3
Klara 1
Cirkus 2
Lillelorden 1

Jag skrev bara något i stil med "Men jag förstår inte, du röstar på henne fast du tror hon är god?". Vilket när jag postade var exakt vad Paddington hade svarat på och då kändes det onödigt. Men jag lovar att inte göra så fler gånger, utan istället få höra att jag är ulvig för att jag frågar saker som redan fått svar och därmed ger mig fler inlägg. ;)

:D

Det enklaste i det läget hade varit att bara lägga till
"nu såg jag att frågan fått svar"
istället för att radera.

Så hade i allafall jag gjort. Ett raderat inlägg gör liksom att fantasin kan spinna iväg vart som helst.

Åh, här droppar det in röster på Paddington och det gör mig alltid fundersam, speciellt som jag inte tycker det är så misstänksamt med hennes röst. Det är en förstadagensröst och går man inte på vad man hittar då?

Själv tycker jag Habina är det som utmärkt sig lite idag men sen spelar hon alltid lite skumt i början på lekarna..

Och Cirkus. Mycket prat om tjuven. Ulvradarn går igång där eftersom tjuven kan ha valt att vara ond och hon frågar mycket om rollen för att hinta?

Nåväl, det är det jag reagerat på än så länge och jag får gå lite på magkänslan eftersom det är svårt första dagen.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus

Paddington ändrar röst till Cirkus, eftersom jag tycker Cirkus försöker sprida misstankar omkring sig och jag håller inte med att Habinas ändrade röst är ulvigt.

För övrigt så var det en vettig förklaring känner jag, eftersom det var precis samma sak som jag frågade mig och reagerade på.

hade Paddan haft en annan mer nyanserad motivering hade jag inte reagerat så mycket, men jag tycker ärligt att den initiala motiveringen var redigt skum. Sen kom en lite bättre förklaring om det hela.

Habinas ändrade röst har jag missat! (som Paddan refererar till)

:D

Det enklaste i det läget hade varit att bara lägga till
"nu såg jag att frågan fått svar"
istället för att radera.

Så hade i allafall jag gjort. Ett raderat inlägg gör liksom att fantasin kan spinna iväg vart som helst.

Så tänkte jag inte ens att jag kunde göra. :o Det gick som av sig själv att radera, eftersom jag samma sekund som jag postat såg exakt svaret på min fråga. Men då gör jag så nästa gång Paddington är för snabb för mig. :D

har Habina ändrat sin röst?
Det kan jag i allafall inte hitta.
Däremot ett ändrat inlägg, men inte en ändrad röst.

Det finns ju oftast väldigt lite att gå på första dagen och jag blir alltid nojig när det rasar in röster på någon med en svagt motiverad röst... Visst, den kanske var extra svag, samtidigt brukar "diskreta godförklaringar" kunna tolkas som ulvigt så jag ser inget nytt där egentligen. Jag tolkade även Paddis inledning på inlägget som att hon ändå reagerade lite på Habina och Snurrfian, men ville undvika att rösta på dem för att de kan bli lätta offer, vilket min erfarenhet säger att de ofta gör och därför vill jag också undvika en sån röst... Så jag förstår ändå att Paddi försökte hitta något annat att teoria om.

Och som sagt, dag ett är det sällan enkelt...

Fast sa du inte i förra leken att du inte hade problem med att lägga en avgörande röst även första DL om du reagerade på något? Tycker det är samma sak..

Förövrigt var det lite så jag tänkte också, att Habina och Snurrfian skulle bli lätta offer så tänkte komma med något eget, men så ramlade det in två röster på Paddington medan jag skrev mitt röstinlägg.. :banghead:

Röstlista dag 1

21:53 Klara röstar på cirkus
21:58 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
22:00 Paddington ändrar röst till Cirkus
22:00 bumpo röstar på habina

Habina 3
Bumpo 1

Snurrfian 2
FiaM 1
Paddington 3
Klara 1
Cirkus 4
Lillelorden 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar