Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast sa du inte i förra leken att du inte hade problem med att lägga en avgörande röst även första DL om du reagerade på något? Tycker det är samma sak..

Förövrigt var det lite så jag tänkte också, att Habina och Snurrfian skulle bli lätta offer så tänkte komma med något eget, men så ramlade det in två röster på Paddington medan jag skrev mitt röstinlägg.. :banghead:
Nja, det tror jag var någon annan. ;) Myrten, möjligtvis? Minns inte säkert. Jag brukar vara löjligt mesig med att haka på drev första dagen, jag blir typ skeptisk bara någon jag misstänker fått en röst innan jag hinner rösta. :angel: Men givetvis, finns det någon jag verkligen misstänker så tidigt, eller jag bara hittar något misstänkt hos en person så är det klart att jag är beredd att lägga en avgörande röst.

Jo, med avseende på att jag antagligen får fira nyår utan att leka - så är det väl det minsta jag kan göra - delge mina tankar.

ELLER så inträffar nån form av under och jag blir kvar. Då är tankarna ändå rätt intressanta tycker jag

@Habina - det skulle inte jag heller erkänt om jag satt i lyan. Men så tänker i allafall jag här på stupstocken

Nja, det tror jag var någon annan. ;) Myrten, möjligtvis? Minns inte säkert. Jag brukar vara löjligt mesig med att haka på drev första dagen, jag blir typ skeptisk bara någon jag misstänker fått en röst innan jag hinner rösta. :angel: Men givetvis, finns det någon jag verkligen misstänker så tidigt, eller jag bara hittar något misstänkt hos en person så är det klart att jag är beredd att lägga en avgörande röst.

Sa ju att jag blandade ihop er, haha!

Extra, extra! Vi har ett meddelande innan kapplöpningarna börjar!

Incitatus, den kejserliga favorithästen kommer inte att deltaga! Han fick en kardborre i manen i morse, ryckte till och några strån lossnade. Hästen är under veterinärvård. Han färdas nu i en transport dragen av 150 slavar mot svavelkällorna i bergen. Där ska han genomgå hälsobad för att så snart som möjligt bli frisk och kunna glädja sin herre och massorna på denna hippodrom. Låt oss alla offra till gudarna för Incitatus snabba tillfrisknande.

Cirkus var Incitatus den kejserliga favorithästen.

Natt-DL imorgon kl 10
DL imorgon kl 22

LL kommer att deltaga i ett gästabud imorgon kväll och uppskattar därför ännu mer om någon har en röstlista fix och färdig när hon ursäktar sig och smiter undan för att uppdatera leken.

Amen Gud, cirkus är på hugget idag. Frågan får väl snart se om det är ulvigt eller inte.

Edit: det gick snabbare än var jag trott..

Jo, med avseende på att jag antagligen får fira nyår utan att leka - så är det väl det minsta jag kan göra - delge mina tankar.

ELLER så inträffar nån form av under och jag blir kvar. Då är tankarna ändå rätt intressanta tycker jag

@Habina - det skulle inte jag heller erkänt om jag satt i lyan. Men så tänker i allafall jag här på stupstocken
Återigen är jag ganska skeptisk till det där att para ihop två spelare som teori, innan man vet någon av deras roller... Det känns lite för mycket roulette över det hela? Skriva fel kan väl alla göra, jag vet inte hur många gånger jag skrivit fel på ond/god utan att för den delen sitta i lyan själv, men i panik ändrat just för att någon garanterat skulle haka upp sig på det...

Om jag förstod det hela rätt svarade väl dessutom Paddi på det du reagerade på hos Habina, alltså hennes ändrade inlägg, vilket väl då ganska tydligt var en felskrivning och inget annat? Hade väl varit lite annorlunda om det varit i ett annat sammanhang, men nu handlade det väl om något som faktiskt hänt, och det hade inte någon ändrad röst gjort? :)

Hm faller inte hela historian nu? :D Vem ska de köpta kuskarna nu försöka få i mål? :D
Men det var intressant att Cirkus var så på, och att det ramlade in röster på slutet, inte för att godförklara @Paddington men att ändra sin röst för att rädda sig själv skulle jag kunna göra själv, då är det intressantare med de röster som ramlar in på slutet, Matmissbrukaren och Klara ska jag kika närmare på.

Jaha, så cirkus var god. Jag var faktiskt ganska övertygad om hennes ondhet, då jag tyckte hon var mycket hetsigare än vanligt. Men där hade jag fel förstås. Frågan är om man ens vågar spekulera över rösterna, vi är så många i leken att det definitivt kan vara enbart goda som röstade. Likväl som det förstås kan ha smugit in någon/några onda och röstat.

Tror att vi har två flitiga konkurerande tjejer som hjälper dig med det @Myrten :up:
Synd på cirkus, men tack för dina funderingar det sista. Du gav iaf mig nåt att fundera över

Tyvärr gav ju inte cirkus död så mycket, jag tänkte att man kanske kunde listat ut om ledarvargen röstat på henne men isf blev det lottning och det kunde ju blivit cirkus som dog då också så... :banghead:

Hm faller inte hela historian nu? :D Vem ska de köpta kuskarna nu försöka få i mål? :D
Men det var intressant att Cirkus var så på, och att det ramlade in röster på slutet, inte för att godförklara @Paddington men att ändra sin röst för att rädda sig själv skulle jag kunna göra själv, då är det intressantare med de röster som ramlar in på slutet, Matmissbrukaren och Klara ska jag kika närmare på.

Förstår inte, så paddington kan inte ändra sin röst för att rädda sig själv om hon är ond? Eller jag förstår kanske inte riktigt..?

Förstår inte, så paddington kan inte ändra sin röst för att rädda sig själv om hon är ond? Eller jag förstår kanske inte riktigt..?
Jo absolut men det brukar dra blickarna till sig att göra så och i omvända världen och å andra sidan osv så gör sällan onda det.

Fast å andra sidan... :angel:

Hur otydlig är jag idag? :D Jag menar att det inte är så konstigt att Paddington ändrar sin röst för att rädda sig själv, det skulle jag också kunna göra. Det säger inte så mycket om hennes ond eller god status. :D

Jo absolut men det brukar dra blickarna till sig att göra så och i omvända världen och å andra sidan osv så gör sällan onda det.

Fast å andra sidan... :angel:
Nja, för att rädda sig själva gör nog de flesta det, oavsett roll. Varför skulle man inte vilja rädda sig själv bara för att man är ond?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar