Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med dom tunna teorierna och det faktum att ingen egentligen vet någonting om någon tycker inte jag att man kan utläsa någonting egentligen av rösterna. Det kan mycket väl vara bara goda som röstade på cirkus. Eller en eller flera onda. Jag måste helt klart läsa vidare och fundera över det här. I det här läget är det ju ingen som vet någonting om någon.

Jag tycker att det är nästintill omöjligt att utläsa något redan och även om jag tycker folk kan ha gjort misstänksamma saker vill jag inte redan misstänka någon som ond. Var nu i slutet helt säker på att Cirkus var ond men det visa sig ju att hon inte var det.

Flyttar upp den här så den är lättare att hitta tillbaka till om man vill studera den.

Röstlista dag 1
19.47 Snurrfian röstar på Habina
20.46 Lillelorden röstar på bumpo
21.15 Niyama röstar på Habina
21.24 Paddington röstar på Idahoe
21.27 LenaH röstar på Snurrfian
21:28 Koppen röstar på FiaM
21:34 cirkus röstar på Paddington
21:36 FiaM röstar på Klara
21:36 Idahoe röstar på Paddington
21:38 Lilltess röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på Snurrfian
21.46 Hedinn röstar på cirkus
21.47 Lobelia röstar på Lillelorden
21:53 Klara röstar på cirkus
21:58 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
22:00 Paddington ändrar röst till Cirkus
22:00 bumpo röstar på habina

Paddington s röster kom i princip samtidigt och alla av samma anledning, men bara för att det behöver hon inte vara ond. Vi alla griper ju efter halmstrån nu.

Cirkus röster var förståeliga, jag hade nog ändrat röst till henne om det hade stått lika mellan henne och någon annan för i slutet gick hon på som tusan och det var mer misstänkt än vad paddington var.

Paddington s ändrade röst är också helt förstålig, vem räddar inte sig i det läget? Dock tycker inte jag att det säger något om hennes roll.

Röstar på Habina gör: Snurrfian, Niyama och bumpo

Röstar på Bumpo gör: Lillelorden

Röstar på Idahoe gör: Paddington (men ändrar sedan till cirkus)

Röstar på Snurrfian gör: LenaH, och Habina

Röstar på FiaM gör: Koppen

Röstar på Paddington gör: cirkus, Idahoe och Lilltess

Röstar på Klara gör: FiaM

Röstar på cirkus gör: Hedinn, Klara, Matmissbrukaren och Paddington

Röstar på Lillelorden gör: Lobelia

Uppdatering är på g! Jag blev fördröjd och nu har datorn hängt sig, så den måste startas om. Men jag är här.

Uppdatering!

Klara
var en sådan som vet saker. Jag säger var. För hon finns inte längre bland oss. En välslipad dolk blev hennes öde när hon var på väg till rådgivning för några kuskar som önskade ta hennes tjänster i anspråk när det gällde att ta reda på hur de skulle få bästa starten i löpningen. Inte för att Klara egentligen hade sådana expertkunskaper, men är man orakel så... tror man om inte annat.

De goda får klara sig utan oraklets råd.

DL kl 22
Natt-DL imorgon kl 10

Obs! Jag ska nu skicka ut alla tretusen PM som jag själv har förorsakat att jag måste skicka. Hoppas ni har tålamod. Min dator är väldigt seg på Buke, men PM kommer!

Och jag ber om ursäkt för sen uppdatering. Jag fastnade i en diskussion som involverade ett spärrat kreditkort = inga pengar i främmande land för ägaren. I det läget går man inte bara iväg. Nu ska jag börja fixa med PM!

För att hon spelade så annorlunda mot för vad jag är van vid. Klart att jag inte var 100 % säker, det kan jag ju bara vara om jag fått information. Men utan att veta kände jag mig rätt övertygad. Vilket visst var helt fel. :(

Så du menar att en rutinerad spelare som cirkus spelar annorlunda till den grad inför första DL att det motiverar en utröstning, inte för du röstade på henne? På vilket sätt var hon annorlunda förresten, jag märkte inget alls? Det är för kort tid för mig att bilda mig en sådan uppfattning om det inte är något exceptionellt.

Edit, jag försöker bara komma på varför vissa är så tvärsäkra i början och jag inte har någon koll alls själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar