Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Illa att ulvarna lyckades få bort två goda redan första dygnet! :(

Jag säger som jag brukar såhär andra dagen: tycker inte det går att utläsa något av vikt från rösterna igår. Första dagen och många deltagare. Alla gör vad de kan för att hitta något som kan tolkas som misstänkt.
Men bra jobbat @Paddington att du var uppmärksam nog att se hur min telefon skriver God ;) Den "hinten" hade jag aldrig sett hos någon annan :)

Ändrade ovanstående för att det skickades innan det var färdigt :)

Sammanfattningsvis tänker jag att ingen direkt har stuckit ut som vare sig ond eller God. Kan hålla med om att cirkus var rätt på hugget igår men det tänkte jag mer hörde ihop med hur rätt hon hade förra leken :)
Så jag hoppas det klarnar under dagen

Ändrade ovanstående för att det skickades innan det var färdigt :)

Sammanfattningsvis tänker jag att ingen direkt har stuckit ut som vare sig ond eller God. Kan hålla med om att cirkus var rätt på hugget igår men det tänkte jag mer hörde ihop med hur rätt hon hade förra leken :)
Så jag hoppas det klarnar under dagen

Ja förra leken var cirkus på topp, tyvärr är det ju alldeles för tidigt för att cirkus skulle lämna något att gå på. Bara för hennes ulveradar gick igång så är det knappt lönt att läsa igenom det en gång till för oftast behöver inte det betyda något i så tidigt skede.

Reagerar lite på detta, kan vara att jag bara är nojjig men detta känns lite att "misstänk inte mig för att jag inte kan komma med teorier"
För mig känns det snarare som en något osäker Koppen som säger "misstänk inte mig för att jag inte är lika duktig på det här med teorier som er". Alltså inget som jag tycker känns misstänkt eller säger något om Koppens godhet eller ondhet (OT heter det verkligen ondhet? :o )

Här menar du att det är skumt att det droppar in röster på Paddington medan du är den tredje att rösta på cirkus? Dessutom så pass sent att du borde sett de andra två rösterna på henne..

Sedan skriver du (råkade dock radera det i citatet) att det är @Habina som är mest misstänkt men varför röstar du inte på henne då?

Åh, här droppar det in röster på Paddington och det gör mig alltid fundersam, speciellt som jag inte tycker det är så misstänksamt med hennes röst. Det är en förstadagensröst och går man inte på vad man hittar då?

Och Cirkus. Mycket prat om tjuven. Ulvradarn går igång där eftersom tjuven kan ha valt att vara ond och hon frågar mycket om rollen för att hinta?
Matmissbrukaren röstar på Cirkus

Vad är det du ska fundera över? Cirkus kunde omöjligt veta något..
Eller hur tänker du? :)
Tror att vi har två flitiga konkurerande tjejer som hjälper dig med det @Myrten :up:
Synd på cirkus, men tack för dina funderingar det sista. Du gav iaf mig nåt att fundera över

@Idahoe ja jag känner lite så också men det tillsammans med nästa citat jag lade upp så blir jag ändå lite misstänksam.
Hm. Det hade jag inte tänkt på riktigt.
Jag kan tycka att det första citatet är helt normalt för Koppen, men det andra ska man kanske hålla i minnet när leken går vidare ja

Här menar du att det är skumt att det droppar in röster på Paddington medan du är den tredje att rösta på cirkus? Dessutom så pass sent att du borde sett de andra två rösterna på henne..

Sedan skriver du (råkade dock radera det i citatet) att det är @Habina som är mest misstänkt men varför röstar du inte på henne då?

Vad är det du ska fundera över? Cirkus kunde omöjligt veta något..
Eller hur tänker du? :)

Fast va?
Jag skrev mina tankar om Cirkus med och valde att rösta på henne av dom två.

Sen vet jag inte hur du tolkar att jag tror att Cirkus vet något?
Jag skrev klart och tydligt att hon skrev mycket om tjuven och kanske hade valt att vara ond och därför pratade mycket om tjuven för att hinta till ulvarna.
Förstår inte heller varför du väljer att klippa i mitt inlägg och inte ta med mina funderingar om Habina, när det ändå var henne du ville fråga mig om?

Om du kollar tiderna för när det kom röster på Cirkus så ser du att Klara röstade någon minut före mig och det visste inte jag när jag höll på att skriva mitt inlägg. Så jag trodde då att jag la andra rösten på Cirkus. Och sen kunde ju inte jag veta att Paddington skulle ändra sin röst i absolut sista sekund för att rädda sig själv. Hade jag valt att rösta på Habina så tror jag Paddington hade försökt rädda sig själv även då.

Och Bumpo. Hon la tredje rösten på Habina i sista sekund. Det gjorde alltså att hon trodde att några skulle komma upp för lottning för hennes och Paddingtons röster kom samtidigt och jag tror inte hon hann se det. Så varför skulle jag vara mest misstänkt mellan oss?

Åh, här droppar det in röster på Paddington och det gör mig alltid fundersam, speciellt som jag inte tycker det är så misstänksamt med hennes röst. Det är en förstadagensröst och går man inte på vad man hittar då?

Själv tycker jag Habina är det som utmärkt sig lite idag men sen spelar hon alltid lite skumt i början på lekarna..

Och Cirkus. Mycket prat om tjuven. Ulvradarn går igång där eftersom tjuven kan ha valt att vara ond och hon frågar mycket om rollen för att hinta?

Nåväl, det är det jag reagerat på än så länge och jag får gå lite på magkänslan eftersom det är svårt första dagen.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus

@Idahoe

Var skriver jag att jag håller Habina mest misstänkt?
Och sen ändå väljer att lägga min röst på Cirkus.

Svar= ingenstans.

Tycker du tolkar lite Hej vilt nu faktiskt.

Så du menar att en rutinerad spelare som cirkus spelar annorlunda till den grad inför första DL att det motiverar en utröstning, inte för du röstade på henne? På vilket sätt var hon annorlunda förresten, jag märkte inget alls? Det är för kort tid för mig att bilda mig en sådan uppfattning om det inte är något exceptionellt.

Edit, jag försöker bara komma på varför vissa är så tvärsäkra i början och jag inte har någon koll alls själv.

Njae, svårt att säga att det skulle motivera en utröstning. Jag röstade inte på henne, främst för att jag helt enkelt ville se mer av henne och se om min misstanke stärktes eller minskade. Hon var alldeles för "på" och hetsig på ett sätt som jag inte varit med om tidigare. Har inte heller något minne av hur hon spelar som ond, så därför steg min misstanke mot henne.

Tvärsäker kanske är fel ord, det kan man ju bara vara om man faktiskt VET någonting. Men kanske låter vissa av oss lite säkrare än vi egentligen är, för att vi är så glada att hitta någonting överhuvudtaget som inte stämmer innan första DL.

Så du menar att en rutinerad spelare som cirkus spelar annorlunda till den grad inför första DL att det motiverar en utröstning, inte för du röstade på henne? På vilket sätt var hon annorlunda förresten, jag märkte inget alls? Det är för kort tid för mig att bilda mig en sådan uppfattning om det inte är något exceptionellt.

Edit, jag försöker bara komma på varför vissa är så tvärsäkra i början och jag inte har någon koll alls själv.

Jag förstår inte heller hur folk kan vara så säkra första dagen?
Och sedan säga efteråt när det visade sig att det var en god som rök att man var så säker på att x var ond.

Själv får jag dåliga vibbar av sånt då jag själv kom på en ulv som skrivit exakt just så.

Ser att jag hade helt fel om Klara också. :( Skall läsa ikapp mig nu och se om jag kan få ihop några kloka teorier. Har fått oväntat besök, så ulvleksaktiviteten kommer att gå lite i vågor ikväll.

Njae, svårt att säga att det skulle motivera en utröstning. Jag röstade inte på henne, främst för att jag helt enkelt ville se mer av henne och se om min misstanke stärktes eller minskade. Hon var alldeles för "på" och hetsig på ett sätt som jag inte varit med om tidigare. Har inte heller något minne av hur hon spelar som ond, så därför steg min misstanke mot henne.

Tvärsäker kanske är fel ord, det kan man ju bara vara om man faktiskt VET någonting. Men kanske låter vissa av oss lite säkrare än vi egentligen är, för att vi är så glada att hitta någonting överhuvudtaget som inte stämmer innan första DL.

Där håller jag med dig, jag tycker Cirkus spelade lite annorlunda mot vad hon brukar, men helt säker på att hon vad ond var jag inte.
Första dagen känns i princip alla onda eftersom det är svårt att hitta något att gå på.

Illa att ulvarna lyckades få bort två goda redan första dygnet! :(

Jag säger som jag brukar såhär andra dagen: tycker inte det går att utläsa något av vikt från rösterna igår. Första dagen och många deltagare. Alla gör vad de kan för att hitta något som kan tolkas som misstänkt.
Men bra jobbat @Paddington att du var uppmärksam nog att se hur min telefon skriver God ;) Den "hinten" hade jag aldrig sett hos någon annan :)

Och här skriver du att du inte ser något speciellt med rösterna första dagen men ändå är det just min som sticker ut? :confused:

Fortfarande vill jag veta dina tankar om Bumpo och varför hennes röst inte är minst lika misstänksam när hon gjorde så det blev lottning mellan tre st. Jag tror omöjligen hon hann se Paddingtons röständring.
Det tycker jag är skumt. Lägga en avgörande röst som ändå inte är avgörande så att säga. Men den hade skapat rysk roulette utan Paddingtons ändring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar