Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och här skriver du att du inte ser något speciellt med rösterna första dagen men ändå är det just min som sticker ut? :confused:

Fortfarande vill jag veta dina tankar om Bumpo och varför hennes röst inte är minst lika misstänksam när hon gjorde så det blev lottning mellan tre st. Jag tror omöjligen hon hann se Paddingtons röständring.
Det tycker jag är skumt. Lägga en avgörande röst som ändå inte är avgörande så att säga. Men den hade skapat rysk roulette utan Paddingtons ändring.

Och här såg jag inte att det var du som skrev @Idahoe , måste skrollat för fort så jag såg fel nick, så du kan bortse från detta inlägget. Fast mina tankar kvarstår ju ändå dock inte riktade just mot dig utan i allmänhet istället :)

Och här såg jag inte att det var du som skrev @Idahoe , måste skrollat för fort så jag såg fel nick, så du kan bortse från detta inlägget. Fast mina tankar kvarstår ju ändå dock inte riktade just mot dig utan i allmänhet istället :)
Så du menar att du vill höra mina tankar om Bumpos röst? Eller allas tankar? Eller va? :)
Kan inte säga att jag tänkt mycket på henne men ska läsa igenom så fort kakan är i ugnen :)

Mina tankar så här långt, har tyvärr endast hunnit till sida 12. :( Jag vet att jag har lite fler tankar om det som hände efteråt, men det måste vänta tills jag underhållit gästen några timmar. Återkommer!

Koppen. Reagerar på att det varit tjafs mellan Niyama och lillelorden, men efter Niyamas påpekande ändrar hon till lobelia och lillelorden. Kommer med små kommentarer om att hon ”alltid är ond” och ”inte kan teoria” vilket gör mig fundersam. Jag vet ju att jag alltid brukar reagera på Koppen, men någon gång lär ju hon faktiskt vara ond också... Röstar på FiaM för att hon vill avvakta med att komma med teorier. Kan hålla med om att det är knepigt, men jag skulle gärna se lite teorier från Koppen också... Liiite åt det ondare hållet, främst för att hon känns ofokuserad och försöker ursäkta sig hela tiden.
Snurrfian. Röstar på mig för att jag tror att Klara kan vara ulv. Jag förstår rösten bättre efter att hon förklarat den, så jag försöker tänka på den som en typisk förstadagsröst. Något åt det ondare hållet, men mer neutral nu än innan DL.

Lillelorden. Röstar på bumpo då bumpo knappt skrivit något. Motiveringen att bumpo betett sig likadant som ond haltar lite, då bumpo sällan har hög aktivitet. Men svårt att säga om det gör Lillelorden till ulv för det. Får vara neutral tills vidare.

LenaH. Lanserade en intressant teori om Snurrfian, vilket ledde till att både hon och jag röstade på Snurrfian. Tycker det var klarsynt av henne att se detta, så just nu lite mer åt goda hållet.

Hedinn. Förstod sig på vad Snurrfian menade bättre än mig, men det säger förstås ingenting om hennes roll. Röstar på (goda) cirkus då hon upplever att cirkus är mer på hugget och verkar misstänka alla. Neutral just nu.

Lobelia. Ville att jag skulle rösta på LL så hon i sin tur kunde rösta på mig. Oklart om det gör henne ond eller god dock, förmodligen bara allmänt förvirrad innan första DL. Röstar på Lillelorden efter deras tjafs om öh...? Citeringar?

Niyama. Röstar på mig, med en motivering om att jag reagerade på Klara och inte på någon annan. Känns som en typisk förstadagsröst, även om jag tyckte Niyama gjorde det lätt för sig. Speciellt när hon ”garderade” sig med att jag kunde bli ett lätt offer. Får dock vara neutral tills vidare.

Paddington. Röstar på Idahoe med den mest konstiga motiveringen på länge. Att Idahoe skulle vara ond för att hon skriver god med stort G? Försvarar mig mot cirkus som tycker jag är skum som raderar ett inlägg. Känns trevligt med stöd från någon, men samtidigt blir jag misstänksam av det. En ulv som försöker ställa in sig? Hm... Nåja, skum men neutral så länge. Ändrar sedan sin röst till (goda) cirkus, men det säger inte heller något om hennes roll, bara att hon vill vara kvar och leka.

FiaM. Röstar på (goda) Klara då hon tycker det skulle vara lättare att ana sig till de goda än de onda. Ser inget konstigt i röstmotiveringen, så FiaM är neutral tills vidare.

Idahoe. Röstar på paddington då paddington röstar på henne. Jag förstår absolut varför Idahoe väljer att rösta på paddington, däremot tycker jag inte det säger något om hennes egen roll.

Lilltess. Röstade på paddington pga paddingtons röst på Idahoe. Samma här, jag blir inte klokare för det, utan Lilltess får vara neutral just nu.

Matmissbrukaren. Tycker det är konstigt med rösterna på paddington och röstar sedan på (goda) cirkus eftersom hon pratar mycket om tjuven. Inte heller det känns som en konstig röst, så matmissbrukaren får fortsätta vara neutral.
Bumpo. Gör det väldigt lätt för sig genom att rösta på mig, samt kalla det för påhopp när jag snokat reda på något jag trodde var ulvigt. Jag tycker att matmissbrukaren har en intressant teori om att bumpo inte såg paddingtons röständring utan hoppades att det skulle bli lottning mellan mig, cirkus och paddington. Lutar lite över åt ulvsidan just nu.

Så du menar att du vill höra mina tankar om Bumpos röst? Eller allas tankar? Eller va? :)
Kan inte säga att jag tänkt mycket på henne men ska läsa igenom så fort kakan är i ugnen :)

Jag trodde ju det var du som skrev att min röst var skum, när det egentligen var Lilltess som hade tankar om den. Och sen läste jag fel och trodde det var hon som skrivit inlägget du skrev som jag svarade på där du skriver att du inte tycker att förstadagensrösterna är så mycket att gå på, och jag tog fel på det och trodde det var Lilltess som skrivit det. Så det jag tyckte var skumt var att hon först tycker min röst är skum, och sen säga att det inte går att gå på förstadagensrösterna än. Hänger du med? :p

Sedan undrade jag då varför Bumpos röst isf inte skulle vara lika misstänkt och så skrev jag mina tankar om det. Men frågan blir ju mer allmän eftersom du skrev att man inte kan gå efter förstadagsrösterna när jag läst fel och tolkat det annorlunda pga ett inlägg Lilltess skrev.

Och vill någon framföra sina tankar om det så är det ju helt okej eftersom det fortfarande är en fundering jag har om det. Varför man vill lägga upp tre till lottning. Jag tänker ju direkt att det kan vara en ond bland dom som låg uppe och en röst till på Habina gjorde så tre kom för lottning och då är det större chans för kollegan att stanna kvar i leken. Eller så stod det mellan tre goda och då hade det inte spelat någon roll vem av dom som rök. Då blir det även svårare att gå på rösterna eftersom det är lottning och man inte vet hur det slutar. Men nu räddade Paddington sig själv så om det var en plan från ulvarnas sida så gick den ju i stöpet även om dom nu fick ut en god ändå.

Niyama Har det förhoppningsvis varmare nu - 14-15 grader inne låter Brrr. Använder inte Lotus Notes (som uppdaterar med F9 och loggar ut med F5) men har koll på Windows. Hon menar att flertalet godförklarar sig själva, något jag kan hålla med om då det ligger i lekens natur att vara god eller försöka framstå som god. Hon ifrågasätter Habinas superkänsliga selektiva ulvradar som denna gång slog ned på Klara och undrar om Lillelorden ´menar att Cirkus kan veta. Inte så mycket eget i skrivandet stund, men hon ifrågasätter ungefär det jag själv gör men inget som egentligen har med ond eller god att göra. Tills vidare håller jag henne neutral åt det goda hållet.

Matmissbrukaren
Bemöter mest Lilltess, är enig med mig om att det är skumt att vid första DL tro sig veta vem som är ond om man nu inte sitter i lyan förstås. Visst om någon klantar sig totalt men vanligen gör ingen det. Ägnar sedan sin tid åt att förklara sig och att rätta Lilltess. Hon ifrågasätter också Bumpos misstankar mot vissa medan andra som gjort samma sak inte är misstänkta. MM känns precis som vanligt, enveten som en terrier och vill ha svar. Jag får mycket lite vibbar, när det är så verkar hon oftare vara god.

Lilltess
- Lilltess aktivitet kan man inte klaga på, det sprutar inlägg från henne, ju mer man skriver dess fler missar kan man råka göra. Hon verkar fantiserar ihop vad MM skrivit och påstår att citatet där MM höll Habina som mest misstänkt försvunnit. Jag undrar om det kommer från någon hon får diskutera med (lyan/tvilling) eller om det är ett enkelt misstag. Radarvarning här

Idahoe - Idahoe berömer Paddan för att ha hittat hinten som inte var en hint. Förklaringen är att telefonen kör engelsk rättstavning och svensk text. Det låter som om Idahoe har en skum telefon åtminstone som inte kan skilja på språken men också som hon är onödigt fjäskig mot Paddan. Diskuterar lite här och där men kommer inte med mycket själv.

Habina har problem med internet, vill rösta på LL, ändrar inlägg, tycks ha en överkänslig ulvradar - hon har hittills prickat två goda som onda och menat sig vara säker på en -den borde uppenbarligen lämnas in på service. Det är bara Snurrfian som är kvar av första omgångens misstänkta. Detta om något pekar på att snurris är god, själv hade jag ingen som jag misstänkte något vidare starkt vid första omröstningen, ingen hade någon som helst extra info. Jag tycker alltid Habina är skum men denna gången tar nog priset.

Paddington Paddan luskar och går på, jag tyckte hon var genial som kom på "G" i god och önskade att jag sett det ända tills hon höll på att ryka och fick ta till röständringen för att hanka sig kvar. Jag kan inte se något ont i att lusläsa texten för att hitta något att haka upp sig på, i början blir det småsaker, men Paddan har en förmåga att hitta de små sprickorna. Tills vidare håller jag Paddan på den goda sidan, kan inte så något direkt skumt med agerandet.

Pust, del två kanske kommer lite senare.

Snurrfian
Koppen
LenaH
Klara
Lillelorden
Hedinn
FiaM
bumpo

Äh, vad 17! Jag läser och läser och snart kan jag alla inlägg utantill och det som sticker ut mest (även om det kan vara helt oskyldigt) är @Snurrfian s inlägg där hon är lite bekymrad över att ulvarna och spionen inte vet varför någon är skyddad och det säger ett svagt "ulv-alert!" i mina öron. Iaf idag. Så:

LenaH röstar på Snurrfian

Om jag var ulv så skulle jag väl knappats har funderat på det i tråden utan i lyan? :D Det verkar ju rätt dumt att som ulv fundera över det i tråden...
Att sen @Habina anser att det är en klarsynt och intressant teori känns lite märkligt när LenaH själv säger att det är en svag ulv-alert...

(...)
Och så FiaM. Dricker te och fryser och har hittat leken. Sedan vill hon avvakta lite innan hon lägger teorier. säker i sin roll? Måste prata med lyan? Ulv som väntar på nåt vagt inlägg att sätta klorna i?

Bästa jag har att komma med.
Koppen röstar på FiaM

Vad skulle hon behöva prata med lyan om?

Fast va?
Jag skrev mina tankar om Cirkus med och valde att rösta på henne av dom två.

Sen vet jag inte hur du tolkar att jag tror att Cirkus vet något?
Jag skrev klart och tydligt att hon skrev mycket om tjuven och kanske hade valt att vara ond och därför pratade mycket om tjuven för att hinta till ulvarna.
Förstår inte heller varför du väljer att klippa i mitt inlägg och inte ta med mina funderingar om Habina, när det ändå var henne du ville fråga mig om?

Om du kollar tiderna för när det kom röster på Cirkus så ser du att Klara röstade någon minut före mig och det visste inte jag när jag höll på att skriva mitt inlägg. Så jag trodde då att jag la andra rösten på Cirkus. Och sen kunde ju inte jag veta att Paddington skulle ändra sin röst i absolut sista sekund för att rädda sig själv. Hade jag valt att rösta på Habina så tror jag Paddington hade försökt rädda sig själv även då.

Och Bumpo. Hon la tredje rösten på Habina i sista sekund. Det gjorde alltså att hon trodde att några skulle komma upp för lottning för hennes och Paddingtons röster kom samtidigt och jag tror inte hon hann se det. Så varför skulle jag vara mest misstänkt mellan oss?

1. Det med att cirkus visste något var till koppen inte till dig

2. Det som var misstänkt var att det var du som reagerade på att det droppade in röster, inte någon annan.

3. Som jag skrev så borde du sett de andra som röstat men nu förklarar du ju att du inte sett den andra rösten.

Mina tankar så här långt, har tyvärr endast hunnit till sida 12. :( Jag vet att jag har lite fler tankar om det som hände efteråt, men det måste vänta tills jag underhållit gästen några timmar. Återkommer!

Paddington. Röstar på Idahoe med den mest konstiga motiveringen på länge. Att Idahoe skulle vara ond för att hon skriver god med stort G? Försvarar mig mot cirkus som tycker jag är skum som raderar ett inlägg. Känns trevligt med stöd från någon, men samtidigt blir jag misstänksam av det. En ulv som försöker ställa in sig? Hm... Nåja, skum men neutral så länge. Ändrar sedan sin röst till (goda) cirkus, men det säger inte heller något om hennes roll, bara att hon vill vara kvar och leka.

jag påstår inte att det var precis den bästa röstmotivering jag lagt i ulvlekssammanhang (utan nog mer åt motsatt håll ;) ) men något var jag ju tvungen att teoria om. Och eftersom jag själv aldrig spelar från mobil/padda så har jag inte sett att det blivit så för mig själv ngn gång heller (däremot när jag skickar sms så kan det bli en massa konstiga ordval om jag inte är uppmärksam)

Ang försvarandet, så gör jag det när jag tycker någon blir orättvist anklagad, eller jag inte håller med om vad någon skriver och det oavsett vilken roll jag själv.

Niyama Har det förhoppningsvis varmare nu - 14-15 grader inne låter Brrr. Använder inte Lotus Notes (som uppdaterar med F9 och loggar ut med F5) men har koll på Windows. Hon menar att flertalet godförklarar sig själva, något jag kan hålla med om då det ligger i lekens natur att vara god eller försöka framstå som god. Hon ifrågasätter Habinas superkänsliga selektiva ulvradar som denna gång slog ned på Klara och undrar om Lillelorden ´menar att Cirkus kan veta. Inte så mycket eget i skrivandet stund, men hon ifrågasätter ungefär det jag själv gör men inget som egentligen har med ond eller god att göra. Tills vidare håller jag henne neutral åt det goda hållet.

Matmissbrukaren
Bemöter mest Lilltess, är enig med mig om att det är skumt att vid första DL tro sig veta vem som är ond om man nu inte sitter i lyan förstås. Visst om någon klantar sig totalt men vanligen gör ingen det. Ägnar sedan sin tid åt att förklara sig och att rätta Lilltess. Hon ifrågasätter också Bumpos misstankar mot vissa medan andra som gjort samma sak inte är misstänkta. MM känns precis som vanligt, enveten som en terrier och vill ha svar. Jag får mycket lite vibbar, när det är så verkar hon oftare vara god.

Lilltess
- Lilltess aktivitet kan man inte klaga på, det sprutar inlägg från henne, ju mer man skriver dess fler missar kan man råka göra. Hon verkar fantiserar ihop vad MM skrivit och påstår att citatet där MM höll Habina som mest misstänkt försvunnit. Jag undrar om det kommer från någon hon får diskutera med (lyan/tvilling) eller om det är ett enkelt misstag. Radarvarning här

Idahoe - Idahoe berömer Paddan för att ha hittat hinten som inte var en hint. Förklaringen är att telefonen kör engelsk rättstavning och svensk text. Det låter som om Idahoe har en skum telefon åtminstone som inte kan skilja på språken men också som hon är onödigt fjäskig mot Paddan. Diskuterar lite här och där men kommer inte med mycket själv.

Habina har problem med internet, vill rösta på LL, ändrar inlägg, tycks ha en överkänslig ulvradar - hon har hittills prickat två goda som onda och menat sig vara säker på en -den borde uppenbarligen lämnas in på service. Det är bara Snurrfian som är kvar av första omgångens misstänkta. Detta om något pekar på att snurris är god, själv hade jag ingen som jag misstänkte något vidare starkt vid första omröstningen, ingen hade någon som helst extra info. Jag tycker alltid Habina är skum men denna gången tar nog priset.

Paddington Paddan luskar och går på, jag tyckte hon var genial som kom på "G" i god och önskade att jag sett det ända tills hon höll på att ryka och fick ta till röständringen för att hanka sig kvar. Jag kan inte se något ont i att lusläsa texten för att hitta något att haka upp sig på, i början blir det småsaker, men Paddan har en förmåga att hitta de små sprickorna. Tills vidare håller jag Paddan på den goda sidan, kan inte så något direkt skumt med agerandet.

Pust, del två kanske kommer lite senare.

Snurrfian
Koppen
LenaH
Klara
Lillelorden
Hedinn
FiaM

Meen. . Jag skrev i SAMMA inlägg att jag råkat radera det. Då är det ju bara att gå tillbaka till det inlägget och kolla för jag försöker ju inte dölja något eftersom jag påpekar det själv. Jag satt och citerade från paddan och tänkte att jag behövde inte ha med hela citatet och råkade ta bort något.av det viktigaste.

Hur kan det vara misstänkt att konstatera det uppenbara, átt det droppade in röster på cirkus?

Hon skrev ju att hon aldrig tycker att det känns bra, så händer ju samma sak med cirkus. Men nu har hon ju förklarat att hon inte sett den andra rösten på Cirkus och det förklarar ju en del :)

Om du kollar tiderna för när det kom röster på Cirkus så ser du att Klara röstade någon minut före mig och det visste inte jag när jag höll på att skriva mitt inlägg. Så jag trodde då att jag la andra rösten på Cirkus. Och sen kunde ju inte jag veta att Paddington skulle ändra sin röst i absolut sista sekund för att rädda sig själv. Hade jag valt att rösta på Habina så tror jag Paddington hade försökt rädda sig själv även då.
21:53 Klara röstar på cirkus
21:58 Matmissbrukaren röstar på Cirkus

5 minuter är ganska gott om tid i sammanhanget så särskilt självklart att du inte sett Klaras röst är det inte. Däremot är det nära deadline så det är högst förklarligt om man inte agerar på det.

1. Det med att cirkus visste något var till koppen inte till dig

2. Det som var misstänkt var att det var du som reagerade på att det droppade in röster, inte någon annan.

3. Som jag skrev så borde du sett de andra som röstat men nu förklarar du ju att du inte sett den andra rösten.

Angående punkt 1 så är uppenbarligen mitt huvud inte med idag :)

Punkt 2 så tyckte jag faktiskt det droppade in ett par enkla röster där i ett bräde. Jag må vara den enda som reagerade på det, men andra reagerade ju på att Habina fick flera röster på sig.

Punkt 3 så hade jag faktiskt inte sett rösten. Mitt internet är lite koko just nu så min täckning försvinner ibland vilket gör att jag kan ha skrivit ett inlägg men kan inte posta förens täckningen är tillbaka och det kan dröja några minuter och då kan jag inte heller uppdatera tråden och vanligtvis brukar jag göra det när det står att nya inlägg kommit in men det var lite bråttom igår med att få iväg rösten. Det är likadant idag om det skulle vara så att någon undrar varför jag är seg att svara ibland. Det går inte ringa till mig heller så det är väl något knas på masten. Jag spelar ju i princip till 99% på mobilen.

21:53 Klara röstar på cirkus
21:58 Matmissbrukaren röstar på Cirkus

5 minuter är ganska gott om tid i sammanhanget så särskilt självklart att du inte sett Klaras röst är det inte. Däremot är det nära deadline så det är högst förklarligt om man inte agerar på det.

Du får läsa mitt senaste svar till Lilltess där det står varför jag inte sett rösten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar