Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och om man är övertyga om att en viss person är ond och röstar på en annan så kan det mest bara betyda att den är lika misstänkt, minst.

Ja men just det! Hade tillfälligt glömt att Habina inte ens röstade på Cirkus.

@Habina hur kommer det sig att du röstade på Snurris när du var "ganska övertygad" om Cirkus ondhet? Har du redan förklarat det så får du gärna hänvisa mig till förklaringen :)

LenaH är ganska tyst i leken. Lite reagerar jag på hennes spekulationer om att rädda sig från att bli utröstad. Hon konstaterar att få onda vill hamna under luppen. Jag vill påstå att ingen oavsett roll vill hamna under luppen, en felaktig ordvändning så är det ajöss. De flesta tar förmodligen heller en granskning och får stanna kvar om man nu inte har koll på motpartens roll. Menar du att god hellre låter sig granskas eller @LenaH , och därför hellre tar till desperata röständringar för att få stanna?
Det är klart att en god tål en granskning bättre än en ond? En god är ju den den är medan en ond spelar god så det tycker jag är helt självklart.

F ö har jag också deklarerat att jag inte fäste mig vid röständringen igår utan svarade bara på en fråga från jag tror det var @Lilltess ?

Det är klart att en god tål en granskning bättre än en ond? En god är ju den den är medan en ond spelar god så det tycker jag är helt självklart.

F ö har jag också deklarerat att jag inte fäste mig vid röständringen igår utan svarade bara på en fråga från jag tror det var @Lilltess ?
Inte nödvändigt vis, då hade inte så många goda rykt medan onda stannar kvar. Och så är valet granskning eller bli lynchad.

Men jag gjorde ju inte alls samma sak.
Jag hade inte sett Klaras röst!
Jag trodde min var nr 2. Inte nr 3.
Sen kan inte jag hjälpa att Cirkus fick ytterligare en röst på sig så det var knappast jag som slog i sista spiken i kistan.

Jag vet skulle bara förtydliga för Lobelia vad jag reagerade på då :)

I mina ögon blir du bara mer och mer ulvig @Lilltess som hakar upp dig på något som inte ens stämmer. Snacka om att leta halmstrån.

Har verkligen inte hakat upp mig, förklarade bara vad jag menade. Sedan att Lobelia verkade haka upp sig och frågade flera gånger vad jag menade, så väljer jag att försöka förklara. Så nu släpper jag detta för du har förklarat dig och jag har för nu inga misstankar på dig pga detta.

• Gilla
Reactions: MM
Snurrfian - Har en poäng i att Habina verkar desperat i ulvjakten när hon hugger på Klara. Hon diskuterar roller vilket hon brukar, helt normalt. Det är mycket off topic snack och sedan hakar jag liksom flera andra upp mig på att Klara och MM skulle vara misstänkta för sina röster på Cirkus. Hur Klara som lade röst två när Paddan hade tre och Habina två skulle kunna förutsäga att Cirkus kommer att åka ut med 4 röster är för mig obegripligt. Det gick också så snabbt på slutet att det är rimligt att anta att man inte ändrar om det inte är panik såsom att man håller på att åka ut. Det tar lite tid att skriva en ny motivering och ännu längre om den ska vara hållbar. Jag undrar hur du tänker här @Snurrfian, var inte ensam om det så du kanske svara någon annan.
Om jag förstod din fråga rätt så var det från igår va? :D Efter lynchningen, det var mest en spontan fundering utan så mycket bakom, när jag tittade närmare på tidpunkterna så var det inte så troligt, men just där och då stack det lite i ögonen.

Inget, men att tycka att det är misstänkt och att göra samma sak själv?
Menar du att det är misstänkt att det mest bara blir så när många röstar samtidigt? Det är ju bara att se på röstlistan så inser man att det knappast var överlagt. Det ramlar in många avgörande röster på några minuter. De flesta ändrar sig inte bara så där för att det inte går som de tänkt sig, om det nu inte blir totalfel.

Hedinn, har inte varit inne här idag så vitt jag kan se. Kom under gårdagen med i mina ögon sunda tankar, inget som väckte mina misstankar i alla fall. Håller henne som neutral än så länge.

Koppen, är svår som alltid. Korta inlägg som jag inte alltid blir klok på eller förstår. Klagar på att hon alltid är ond, inget jag har reagerat på. Röstade på mig igår men jag tolkar det som en förstadagsröst och inget jag fäster mig vid i dagsläget. Även hon får gå som neutral än så länge.

Niyama och Lillelorden, för mig är dessa helt nya spelkompisar, tycker att båda har kommit med bra och tänkvärda inlägg än så länge. Ingen av dem har än så länge gjort att jag kan sätta dem som onda eller goda så här har vi ytterligare ett neutralt par.

Paddington, riskerade lynch igår och räddade sig själv vilket kan ha bidragit till att cirkus åkte. Kan inte säga att jag klandrar henne, hade det varit jag hade jag nog gjort samma sak, speciellt första dagen när man inte vet om de andras roller. Tycker att hon kommer med bra tankar så hon får hamna bland de goda än så länge.

Edit, hade missat ett ord...

Hedinn, har inte varit inne här idag så vitt jag kan se. Kom under gårdagen med i mina ögon sunda tankar, inget som väckte mina misstankar i alla fall. Håller henne som neutral än så länge.

Koppen, är svår som alltid. Korta inlägg som jag inte alltid blir klok på eller förstår. Klagar på att hon alltid är ond, inget jag har reagerat. Röstade på mig igår men jag tolkar det som en förstadagsröst och inget jag fäster mig vid i dagsläget. Även hon får gå som neutral än så länge.

Niyama och Lillelorden, för mig är dessa helt nya spelkompisar, tycker att båda har kommit med bra och tänkvärda inlägg än så länge. Ingen av dem har än så länge gjort att jag kan sätta dem som onda eller goda så här har vi ytterligare ett neutralt par.

Paddington, riskerade lynch igår och räddade sig själv vilket kan ha bidragit till att cirkus åkte. Kan inte säga att jag klandrar henne, hade det varit jag hade jag nog gjort samma sak, speciellt första dagen när man inte vet om de andras roller. Tycker att hon kommer med bra tankar så hon får hamna bland de goda än så länge.
Hur kommer det sig att @Paddington hamnar bland de goda och de andra är neutrala? Vad hos Paddan gör att du tycker hon känns god?

Hur kommer det sig att @Paddington hamnar bland de goda och de andra är neutrala? Vad hos Paddan gör att du tycker hon känns god?

Till stor del sällskapet som hon hamnade i :o. Av de som jag tog med i det inlägget är Paddington den som, just nu, känns mest som en god. Hedinn vill jag gärna sätta åt det hållet men eftersom hon inte har varit inne och skrivit idag vill jag avvakta och se vad som kommer. Koppen tycker jag är svår att säga något om och Lillelorden och Niyama vill jag avvakta med då jag inte "känner" dem än. När jag då kom till Paddington kändes det som att hm, här kan vi ha en god. Sedan spelar det givetvis in att hon har reagerat på samma saker som jag funderar på.

Det jag lite reagerar på just nu är Idahoe som skriver "God" med stor bokstav när hon talar om Ficktjuven och "ond" med liten bokstav. Det känns som om hon försöker lite diskret visa att hon är god

Jag kan inte riktigt släppa det här än. Ju mer jag funderar på det desto skummare blir det. Min kursivering i citatet, Paddis menar att när Idahoe talar om just ficktjuven så använder hon ond/God på olika sätt för att hinta. Jag tolkar detta som att Paddis menar att Idahoe skulle vara ficktjuven som hintar om sitt val av sida (som skulle ske innan DL igår). Varför annars dra in ficktjuven i resonemanget? Och DÅ tycker jag att en röst på en ficktjuv som hintar om att hen är god är underlig.
Annars hade jag möjligen kunnat köpa förklaringen om att låta påskina att en är god, men inte om en valt att vara ond och vill ha lyan på sin sida?

Jag tolkade även Paddis inledning på inlägget som att hon ändå reagerade lite på Habina och Snurrfian, men ville undvika att rösta på dem för att de kan bli lätta offer, vilket min erfarenhet säger att de ofta gör och därför vill jag också undvika en sån röst... Så jag förstår ändå att Paddi försökte hitta något annat att teoria om.

Fast en röstar väl på den en tycker är mest ulvig? Varför undvika ett "lätt offer" - om en inte är ulv och vill undvika att bli anklagad för att ha hakat på drevet...
Att "försöka hitta något annat att teoria om" känns ju snarare som ett ulvigt drag för att slippa dra till sig uppmärksamheten (även om det i Paddis fall misslyckades fatalt på den punkten ;) ).

Lobelia har teoriat en del idag, men under gårdagen mest under radarn. Kommenterar Habina, skriver sedan att "kvar blir Lillelorden" [...]. Ja, och 14 spelare till? Menar att hen ska återkomma med mer tankar men så sker inte. Rösten hamnar sedan också på mig. Noterar att hen redan efter 3 avlagda röster tycker att det "lutar åt lynchning av Habina" vilket jag tyckte var en liten tidigt dragen slutsats med såpass många spelare kvar. Det säger ju egentligen ingenting om ond/god men var någonting jag i alla fall noterade.

Så du menar att en rutinerad spelare som cirkus spelar annorlunda till den grad inför första DL att det motiverar en utröstning, inte för du röstade på henne? På vilket sätt var hon annorlunda förresten, jag märkte inget alls? Det är för kort tid för mig att bilda mig en sådan uppfattning om det inte är något exceptionellt.

Det här håller jag med om och reagerade också på när jag läste igenom leken nu.

Även Habinas snabba "var säker på att cirkus var ond" men röstade ändå inte på henne gör att jag drar åt mig öronen.

FiaM lägger en udda röst på (goda) klara utan mycket teoriande. Typisk förstadagsröst? Eller försök att slippa uppmärksamheten?

Matmissbrukaren skriver (fick inte med citatet, men kopierade) om cirkus:
Mycket prat om tjuven. Ulvradarn går igång där eftersom tjuven kan ha valt att vara ond och hon frågar mycket om rollen för att hinta?

Fattar inte hur att fråga om en roll skulle vara att hinta, än mindre hinta till en specifik sida?

Koppens slingrande under lekens senaste sidor gör mig också ytterst fundersam.

Detta var saker jag noterade/reagerade/funderade över vid genomläsning.

@bumpo saknar jag lite inlägg ifrån, det är svårt att sätta fingret på någon som knappt skriver, även @Hedinn har varit lite osynlig idag men skrev desto mer igår.
De som la udda röster igår var Koppen som röstade på FiaM, FiaM la en udda röst på Klara (som var god) Lobelia lägger in på Lillelorden. Ibland är det ulvar som lägger udda röster och ibland hänger de på ett drev istället så jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket jag ska läsa in i uddarösterna.
Koppen har svårt att få fram teorier, det säger inte så mycket om hennes roll just nu, det brukar vara så oavsett.
Matmissbrukaren verkar jobba på med att leta onda, känns helt som vanligt, möjligtvis lite mer på.

Jag tycker än så länge att det är skitsvårt. Ingen gör något jättemisstänkt och de som var mest aktiva igår är desto mindre idag och tvärtom vilket inte säger något om deras roller mer än att det är svårt att bilda sig en uppfattning. :arghh:

Jag saknar @bumpo helt och jag (i likhet med @Niyama ) skulle vilja höra mer om @Koppen s tankar idag eftersom hon sagt att hon har växlat spår från gårdagen.

Habina, många inlägg att läsa igenom. Tycker att hon känns som att hon aktivt letar efter ulvar, vilket hon i och för sig alltid verkar göra. De funderingar som hon har kommit med än så länge stämmer med mina egna så även hon sätts åt det goda hållet.

Snurrfian, funderar kring de röster som kom i slutet på cirkus men släppte det direkt. Hon har inte skrivit något som sticker ut för mig så även hon hamnar åt det goda hållet.

LenaH, ännu en som jag tycker har kommit med bra funderingar. Klagar över att det är svårt och jag håller med, helhjärtat!! :banghead:

Menar du att det är misstänkt att det mest bara blir så när många röstar samtidigt? Det är ju bara att se på röstlistan så inser man att det knappast var överlagt. Det ramlar in många avgörande röster på några minuter. De flesta ändrar sig inte bara så där för att det inte går som de tänkt sig, om det nu inte blir totalfel.

Nej det handlade inte ens o m detta. Som jag skrivit så har jag släppt det, även jag griper efter halmstrån, tycker att du varit väldigt på under denna konversationen vilket gör att jag blir misstänksam.. får känslan att du försöker starta något nu.

@Paddington s röst igår är nog en av de svagaste hon levererat men jag ser det mest som en förstadagsröst än så länge. Röständringen stör mig inte heller även om jag tyckte motiveringen var sisådär, skriv hellre att du räddar dig själv om det är det det handlar om! :p

@Hedinn saknar jag idag men hon dyker väl upp.

@Lobelia är rätt aktiv idag men jag hittar inget direkt matnyttigt (för mig!) och det säger mig inte heller något om hennes roll, hon har väl tid helt enkelt.

Nej det handlade inte ens o m detta. Som jag skrivit så har jag släppt det, även jag griper efter halmstrån, tycker att du varit väldigt på under denna konversationen vilket gör att jag blir misstänksam.. får känslan att du försöker starta något nu.
Vi försöker väl alla starta något för att hitta något att gå på?
Det gäller ju att provocera lite lagom så det dyker upp något att spinna vidare på. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025