Morta? Död?LL går nu till sitt gästabud. Åter här strax efter kl 22 och förväntar mig då en fullständig röstlista fix och färdig. Kom ihåg att jag är Morta!
DL2: kl 22
Natt-DL2: 31/12 kl 10
DL3: 31/12 kl 17 (OBS!)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Morta? Död?LL går nu till sitt gästabud. Åter här strax efter kl 22 och förväntar mig då en fullständig röstlista fix och färdig. Kom ihåg att jag är Morta!
DL2: kl 22
Natt-DL2: 31/12 kl 10
DL3: 31/12 kl 17 (OBS!)
Och om man är övertyga om att en viss person är ond och röstar på en annan så kan det mest bara betyda att den är lika misstänkt, minst.
Jo det tycker jag allt jag har gjort @Niyama
Det är klart att en god tål en granskning bättre än en ond? En god är ju den den är medan en ond spelar god så det tycker jag är helt självklart.LenaH är ganska tyst i leken. Lite reagerar jag på hennes spekulationer om att rädda sig från att bli utröstad. Hon konstaterar att få onda vill hamna under luppen. Jag vill påstå att ingen oavsett roll vill hamna under luppen, en felaktig ordvändning så är det ajöss. De flesta tar förmodligen heller en granskning och får stanna kvar om man nu inte har koll på motpartens roll. Menar du att god hellre låter sig granskas eller @LenaH , och därför hellre tar till desperata röständringar för att få stanna?
Inte nödvändigt vis, då hade inte så många goda rykt medan onda stannar kvar. Och så är valet granskning eller bli lynchad.Det är klart att en god tål en granskning bättre än en ond? En god är ju den den är medan en ond spelar god så det tycker jag är helt självklart.
F ö har jag också deklarerat att jag inte fäste mig vid röständringen igår utan svarade bara på en fråga från jag tror det var @Lilltess ?
Men jag gjorde ju inte alls samma sak.
Jag hade inte sett Klaras röst!
Jag trodde min var nr 2. Inte nr 3.
Sen kan inte jag hjälpa att Cirkus fick ytterligare en röst på sig så det var knappast jag som slog i sista spiken i kistan.
I mina ögon blir du bara mer och mer ulvig @Lilltess som hakar upp dig på något som inte ens stämmer. Snacka om att leta halmstrån.
Om jag förstod din fråga rätt så var det från igår va? Efter lynchningen, det var mest en spontan fundering utan så mycket bakom, när jag tittade närmare på tidpunkterna så var det inte så troligt, men just där och då stack det lite i ögonen.Snurrfian - Har en poäng i att Habina verkar desperat i ulvjakten när hon hugger på Klara. Hon diskuterar roller vilket hon brukar, helt normalt. Det är mycket off topic snack och sedan hakar jag liksom flera andra upp mig på att Klara och MM skulle vara misstänkta för sina röster på Cirkus. Hur Klara som lade röst två när Paddan hade tre och Habina två skulle kunna förutsäga att Cirkus kommer att åka ut med 4 röster är för mig obegripligt. Det gick också så snabbt på slutet att det är rimligt att anta att man inte ändrar om det inte är panik såsom att man håller på att åka ut. Det tar lite tid att skriva en ny motivering och ännu längre om den ska vara hållbar. Jag undrar hur du tänker här @Snurrfian, var inte ensam om det så du kanske svara någon annan.
Menar du att det är misstänkt att det mest bara blir så när många röstar samtidigt? Det är ju bara att se på röstlistan så inser man att det knappast var överlagt. Det ramlar in många avgörande röster på några minuter. De flesta ändrar sig inte bara så där för att det inte går som de tänkt sig, om det nu inte blir totalfel.Inget, men att tycka att det är misstänkt och att göra samma sak själv?
Hur kommer det sig att @Paddington hamnar bland de goda och de andra är neutrala? Vad hos Paddan gör att du tycker hon känns god?Hedinn, har inte varit inne här idag så vitt jag kan se. Kom under gårdagen med i mina ögon sunda tankar, inget som väckte mina misstankar i alla fall. Håller henne som neutral än så länge.
Koppen, är svår som alltid. Korta inlägg som jag inte alltid blir klok på eller förstår. Klagar på att hon alltid är ond, inget jag har reagerat. Röstade på mig igår men jag tolkar det som en förstadagsröst och inget jag fäster mig vid i dagsläget. Även hon får gå som neutral än så länge.
Niyama och Lillelorden, för mig är dessa helt nya spelkompisar, tycker att båda har kommit med bra och tänkvärda inlägg än så länge. Ingen av dem har än så länge gjort att jag kan sätta dem som onda eller goda så här har vi ytterligare ett neutralt par.
Paddington, riskerade lynch igår och räddade sig själv vilket kan ha bidragit till att cirkus åkte. Kan inte säga att jag klandrar henne, hade det varit jag hade jag nog gjort samma sak, speciellt första dagen när man inte vet om de andras roller. Tycker att hon kommer med bra tankar så hon får hamna bland de goda än så länge.
Hur kommer det sig att @Paddington hamnar bland de goda och de andra är neutrala? Vad hos Paddan gör att du tycker hon känns god?
Det jag lite reagerar på just nu är Idahoe som skriver "God" med stor bokstav när hon talar om Ficktjuven och "ond" med liten bokstav. Det känns som om hon försöker lite diskret visa att hon är god
Jag tolkade även Paddis inledning på inlägget som att hon ändå reagerade lite på Habina och Snurrfian, men ville undvika att rösta på dem för att de kan bli lätta offer, vilket min erfarenhet säger att de ofta gör och därför vill jag också undvika en sån röst... Så jag förstår ändå att Paddi försökte hitta något annat att teoria om.
Så du menar att en rutinerad spelare som cirkus spelar annorlunda till den grad inför första DL att det motiverar en utröstning, inte för du röstade på henne? På vilket sätt var hon annorlunda förresten, jag märkte inget alls? Det är för kort tid för mig att bilda mig en sådan uppfattning om det inte är något exceptionellt.
Mycket prat om tjuven. Ulvradarn går igång där eftersom tjuven kan ha valt att vara ond och hon frågar mycket om rollen för att hinta?
Menar du att det är misstänkt att det mest bara blir så när många röstar samtidigt? Det är ju bara att se på röstlistan så inser man att det knappast var överlagt. Det ramlar in många avgörande röster på några minuter. De flesta ändrar sig inte bara så där för att det inte går som de tänkt sig, om det nu inte blir totalfel.
Vi försöker väl alla starta något för att hitta något att gå på?Nej det handlade inte ens o m detta. Som jag skrivit så har jag släppt det, även jag griper efter halmstrån, tycker att du varit väldigt på under denna konversationen vilket gör att jag blir misstänksam.. får känslan att du försöker starta något nu.