Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är få saker som egentligen har stuckit ut ännu så länge. Jag tänker inte gå på rösterna från Dag 1 då de tycker jag sannolikt inte säger nåt särskilt.
Frånsett det har det varit en del kortare diskussioner, och framåt kvällen har det även börjat komma in teori-inlägg. :bow: till er som orkat sätta er och skriva om alla deltagare, men jag tycker inte direkt det framkommit så mycket i dessa inlägg heller. Kanske just för att det inte hänt så mycket misstänkt.

Just nu är Lilltess min starkast misstänkta, då jag tycker hennes "motivering" är ingen motivering alls egentligen. Och det känns skumt. OK för dag 1 att man kan ha konstiga teorier, men för dag 2 kändes det väldigt udda...

Nu hänger jag faktiskt inte med här om Lilltess och hennes röst.

Varför röstade hon på Koppen?

@Lilltess skriver jättemycket och det är hennes MO i de lekar jag spelat med henne. Har en tendens att dra på sig misstankar och hamnar ofta i försvarsläge. Påminner mig lite om @Habina s spelstil som åtminstone tidigare gärna drog på sig röster de första dagarna.
Sticker man ut drar man på sig misstankar, så är det ofta.
Jag lämnar henne tills vidare.

@Idahoe sammanfattar mest vad andra skriver men det känner jag också igen från tidigare lekar och säger mig inte så mycket heller.

Nähej, ingen idé att vänta. Framkommer nåt nytt kan man ju alltid ändra sig :)

Baserat på hennes usla "motivering" av röst idag, vilket känns ulvigt,

Idahoe röstar på Lilltess

Röstlista dag 2
21:12 Lilltess röstar på bumpo
21:21 Lillelorden röstar på Habina
21.33 Idahoe röstar på Lilltess

Okej, det är något av den svagast motivering jag sett hittills, utom förstadagsröster. Cirkus kan inte ha vetat något alls dessutom.
Nej, det var ju det Lilltess ifrågasatte? Hon har heller inte fått svar från Koppen om hennes tankar och det är vi ju flera som efterlyst.

• Gilla
Reactions: MM
Alltså - jag vet att det är trist att rösta på inaktiva spelare för att det inte för leken framåt men det för inte leken framåt nåt vidare när det till slut är mest inaktiva spelare kvar. Jag funderar därför på att rösta på @bumpo av ovanstående anledning.

Nej, det var ju det Lilltess ifrågasatte? Hon har heller inte fått svar från Koppen om hennes tankar och det är vi ju flera som efterlyst.

Precis. Koppen kom in och sa att hon har nya tankar. Utan att berätta om dom. Och sen försvann hon.

Nu hänger jag faktiskt inte med här om Lilltess och hennes röst.

Varför röstade hon på Koppen?

Två anledningar, att hon tycker koppen är skum utifrån uteblivna motiveringar (tala om att kasta sten i glashus) och dels för att cirkus tänkte titta närmre på koppen. Så har jag uppfattat det åtminstone.

Alltså - jag vet att det är trist att rösta på inaktiva spelare för att det inte för leken framåt men det för inte leken framåt nåt vidare när det till slut är mest inaktiva spelare kvar. Jag funderar därför på att rösta på @bumpo av ovanstående anledning.

Jag förstår hur du menar.

Två anledningar, att hon tycker koppen är skum utifrån uteblivna motiveringar (tala om att kasta sten i glashus) och dels för att cirkus tänkte titta närmre på koppen. Så har jag uppfattat det åtminstone.
Nej du har fattat fel. Koppen skrev att hon skulle titta närmare på cirkus tankar för att hon tyckte de var intressanta. Lilltess ifrågasatte varför eftersom cirkus inte hade någon extrainfo. Koppens svar uteblev.

Jag är inne på samma sak, jag har flera som är misstänkta men ingen riktig kandidat. Jag ser det som så att om @bumpo är ond är det minst förlust och om hon är god så gör det minst skada, hon tillför inget alls just nu. Det finns inte en chans att bilda en vettig teori om någon som inte deltar.

LenaH skriver det jag tänker vilket känns bra just nu, om hon sen lurar upp mig på läktaren, det får tiden utvisa...

Okej. Och Cirkus kunde ju omöjligen ha någon info :confused:

Ja, jag säger då det.

Men visst, Koppen är inte den som skriver långa teorier. Och jag tycker också hon är lite skum nu när hon kom och skrev att hon har andra tankar idag men inte skrev dom till oss, och sen försvann. Mysko.

Nej du har fattat fel. Koppen skrev att hon skulle titta närmare på cirkus tankar för att hon tyckte de var intressanta. Lilltess ifrågasatte varför eftersom cirkus inte hade någon extrainfo. Koppens svar uteblev.
Jag ska inte försöka förklara mer, det blir ju bara fel :).

Så blir det @Lilltess när man inte skriver i klarspråk :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar