Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej. Och Cirkus kunde ju omöjligen ha någon info :confused:

Ja, jag säger då det.

Men visst, Koppen är inte den som skriver långa teorier. Och jag tycker också hon är lite skum nu när hon kom och skrev att hon har andra tankar idag men inte skrev dom till oss, och sen försvann. Mysko.
Men hon är här åtminstone, alla har inte så lätt att utrycka sig, men lite kan man väl försöka.

• Gilla
Reactions: MM
Det är roligt med oväntade gäster, men jag fick göra en @cirkus och smyga in på toaletten för att kunna rösta.

Jag har inte läst ikapp mig, vet att någon/några taggat mig, lovar svara så fort jag blivit själv.

Habina röstar på bumpo

Då jag tycker det är misstänksamt att hon röstade så det höll på att bli tre personer till lottning.

Röstlista dag 2
21:12 Lilltess röstar på Koppen
21:21 Lillelorden röstar på Habina
21.33 Idahoe röstar på Lilltess
21.45 Habina röstar på bumpo

Jag är inne på samma sak, jag har flera som är misstänkta men ingen riktig kandidat. Jag ser det som så att om @bumpo är ond är det minst förlust och om hon är god så gör det minst skada, hon tillför inget alls just nu. Det finns inte en chans att bilda en vettig teori om någon som inte deltar.

Jag håller med, har hellre med en aktiv ond som tillslut förhoppningsvis avslöjar sig själv en en potentiell god som inte säger flaska. Där får jag ju ingen hjälp alls!

Ok mina tankar ikväll baserat på gårdagen samt dagens.
Jag röstade på FiaM igår, som röstade på Klara, som var god.
Dock tycker jag inte att FiaM sagt något som sticker ut, och jag kan idag inte sätta fingret på var jag vill ha henne trots att hin röstade på Klara. Tror att det helt enkelt var en förstadagsröst vilket gör att jag sätter FiaM på neutrala sidan fn.
Och min röst på henne var det samma.

Jag som flera andra har reagerat på Habina. Men jag vill inte sätta henne som ond ännu. Dels för att jag tycker hon tillför leken mycket med hennes teorier, och för att hon helt enkelt inte känns ond. Jag gillar inte att blicka tillbaka på gamla lekar för jag tycker inte det säger nåt om vilken roll man har. jag är inte tvärsäker på att Habina lutar åt onda hållet. Inte just nu. Hennes engagemang säger annat. Just nu. Men som sagt...

Jag känner att jag delar @Lillelorden s funderingar. Och när hon la sin röst på Bumpo kände jag att jag kanske inte är ensam med mina tankar. Även om teorierna inte stämmer.

Fö tycker jag det har varit mycket OT. Alla håller med alla och pratar om roller och dividerar om samma saker. Ingen vågar sticka ut, och om nån hittar minsta lilla så hänger alla på.

Vad som stör mig dock är Bumpos röst igår. Hon har knappt skrivit något och lägger en sen sistaminutenröst på Habina utan nån direkt teori. Liftar på de andra. Pratar lite löst om roller... Det är att glra det för lätt för sig. Att glra inlägg utan att sticka ut och jag tycker sånt är ulvigt. Att desutom lägga rösten i sista minut med den teorin...

Koppen röstar på Bumpo

Det är roligt med oväntade gäster, men jag fick göra en @cirkus och smyga in på toaletten för att kunna rösta.

Jag har inte läst ikapp mig, vet att någon/några taggat mig, lovar svara så fort jag blivit själv.

Habina röstar på bumpo

Då jag tycker det är misstänksamt att hon röstade så det höll på att bli tre personer till lottning.
Det tror jag iofs inte att hon var medveten om utan hon tog den enda hon hade haft ett teorifragment om under dagen. Tror jag.

Lobelia röstar på bumpo

I brist på en klar kandidat även om jag har fler misstänkta på samma nivå så finns det en viss ulvighet i att inte vara aktiv, ett sätt att undvika allas radar. För det goda laget så är det en nödvändig komponent i ulvjakten.

Om bumpo åter blir aktiv kommer jag eventuellt att ändra

Röstlista dag 2
21.47 FiaM röstar på bumpo
21.47 Koppen röstar på Bumpo
21.48 Lobelia röstar på bumpo

Jag tycker att det är trist med någon som inte skriver alls och det gör det helt omöjligt att föra leken framåt, eftersom alla andra i min hjärna vacklar fram och tillbaka mellan god och ond så hamnar min röst idag på @bumpo.
Snurrfian röstar på Bumpo

Nu ska jag klargöra för alla vad jag menade.

Jag röstade på koppen för att

1. Hon hade en skum kommentar om att hon alltid blir misstänkt för att vara ond för att hon inte har några teorier

2. För att hon skrev att hon skulle titta närmare på det som cirkus kunde ha skrivit. Som jag fattade det verkade det som koppen menade att cirkus skulle veta något, vilket hon omöjligt kunde veta. Sedan frågar jag om detta och får inget ordentligt svar.

Röstlista dag 2
21.47 FiaM röstar på bumpo
21.47 Koppen röstar på Bumpo

21:48 Lobelia röstar på bumpo
21:50 Snurrfian röstar på Bumpo

Koppen 1
Habina 1
Lilltess 1
Bumpo 5

Enligt inlägg #409 och faktiskt för att LL uttryckte önskemål om att slippa kicka spelare så:

LenaH röstar på bumpo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar