Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi försöker väl alla starta något för att hitta något att gå på?
Det gäller ju att provocera lite lagom så det dyker upp något att spinna vidare på. :)

Ja men varför starta något om man inte är säker. Att starta.ett drev menar jag då. Enda gången man vinner på det är som ulv och lyckas få ut en god eller om man är god och försöker få ut en ond. Lobelia kan omöjligt veta var jag står såvida hon inte är ulv eller siare. Och det är större chans (risk) att hon är ulv.

Ingen är väl speciellt säker just nu? Jag syftade inte på ett drev utan att man genom att pressa lite lagom kan hitta saker att dra slutsatser av.

Jag skulle verkligen vilja se mer från Koppen, Hedinn Och Bumpo. Hoppas dom hinner komma in en sväng och delge sina tankar :)

Lilltess röstar på koppen

Måste rösta nu för att inte riskera.att missa. Motivering hittar ni i citaten:

Reagerar lite på detta, kan vara att jag bara är nojjig men detta känns lite att "misstänk inte mig för att jag inte kan komma med teorier"

Här menar du att det är skumt att det droppar in röster på Paddington medan du är den tredje att rösta på cirkus? Dessutom så pass sent att du borde sett de andra två rösterna på henne..

Sedan skriver du (råkade dock radera det i citatet) att det är @Habina som är mest misstänkt men varför röstar du inte på henne då?

Vad är det du ska fundera över? Cirkus kunde omöjligt veta något..
Eller hur tänker du? :)

Jag kan inte riktigt släppa det här än. Ju mer jag funderar på det desto skummare blir det. Min kursivering i citatet, Paddis menar att när Idahoe talar om just ficktjuven så använder hon ond/God på olika sätt för att hinta. Jag tolkar detta som att Paddis menar att Idahoe skulle vara ficktjuven som hintar om sitt val av sida (som skulle ske innan DL igår). Varför annars dra in ficktjuven i resonemanget? Och DÅ tycker jag att en röst på en ficktjuv som hintar om att hen är god är underlig.
Annars hade jag möjligen kunnat köpa förklaringen om att låta påskina att en är god, men inte om en valt att vara ond och vill ha lyan på sin sida?
Jag tog det som genialt att komma på idén så hon hade någon att rösta på Paddis och önskade att jag kommit på den först ;) Jag tar det bara som en svag förstadagsröst, en bland många.

Fast en röstar väl på den en tycker är mest ulvig? Varför undvika ett "lätt offer" - om en inte är ulv och vill undvika att bli anklagad för att ha hakat på drevet...
Att "försöka hitta något annat att teoria om" känns ju snarare som ett ulvigt drag för att slippa dra till sig uppmärksamheten (även om det i Paddis fall misslyckades fatalt på den punkten ;) ).
Det förutsätter att man tycker någon är ulvig, nedan fallerar jag kapitalt, kan inte hitta någon ulvighet att tala om hos någon utom dig och Habina, många hade skrivit om Habina och jag trodde att hon skulle få fler röster sedan kom det lite nytt och intresset för Habina falnade för stunden.

Lobelia har teoriat en del idag, men under gårdagen mest under radarn. Kommenterar Habina, skriver sedan att "kvar blir Lillelorden" [...]. Ja, och 14 spelare till? Menar att hen ska återkomma med mer tankar men så sker inte. Rösten hamnar sedan också på mig. Noterar att hen redan efter 3 avlagda röster tycker att det "lutar åt lynchning av Habina" vilket jag tyckte var en liten tidigt dragen slutsats med såpass många spelare kvar. Det säger ju egentligen ingenting om ond/god men var någonting jag i alla fall noterade.
Som sagt, just då såg det ut att luta mot det, jag vill gärna ha mer spridda röster och vill motverka lynchar. Dels gömmer sig onda lätt i mobben dels säger det så lita om 5-10 röstar på samma. De 14 andra hittade jag inget alls och kunde inte komma på någon teori därför fick jag falla tillbaks till tidigare teorier.

Idahoe, har skrivit ett par inlägg men jag hittar egentligen inga teorier/funderingar utan det är mest svar på direkta frågor. Jag vill se mer härifrån!

Bumpo, ännu en jag vill se mer av! Den sena rösten med klen motivering gör mig fundersam, visst kan vara dåligt med tid men varför inte nämna det tidigare i så fall?

Lilltess, här har vi istället en som skriver mycket :bow:. En hel del av hennes inlägg är sådana som inte för leken framåt vilket gör mig fundersam. Tycker att spelsättet liknar det från förra leken och då var hon ond, visst det behöver inte vara så den här gången men jag håller ögonen öppna.

Eftersom vi är många i leken så går jag på det jag har just nu.

Lobelia verkar på att vilja reda ut saker och ting. Känns som att hon letar onda.

Paddington kan jag faktiskt inte se något ulvigt med? Men jag kanske har missat något?
Hennes röst igår, ja, den var långsökt men det var för tusan alla andras med. Man tar vad man hittar helt enkelt.
Nu räddade hon sig för att hon ville vara kvar i leken. Det förstår jag. Jag hade också gjort så.

Lilltess och jag har rett ut lite frågor idag och hon är neutral i mina ögon för tillfället. Hon är nog lite som mig själv. Frågar, vänder och vrider på saker och ting för att söka svar.

Min uppkoppling är extremt svajig, så för att inte riskera att missa att rösta så gör jag det redan nu.

Jag tycker fortfarande att det är svårt. En del små saker kommer upp men inga solida teorier och bara saker jag noterat som lite skumt, inte direkt avgörande för ond/godhet. Det som i mina ögon just nu känns konstigast är Habinas vändning. Skriver efteråt att hon var nästan säker på att cirkus var ond - ändå la hon en andra röst på Snurrfian som när den kom egentligen inte betydde någonting eftersom den inte var udda men heller inte del i ett pågående drev. Motiveringen dessutom vad jag kunde se helt grundad i en annan spelares (vaga) misstanke?

Lillelorden röstar på Habina

Ja men varför starta något om man inte är säker. Att starta.ett drev menar jag då. Enda gången man vinner på det är som ulv och lyckas få ut en god eller om man är god och försöker få ut en ond. Lobelia kan omöjligt veta var jag står såvida hon inte är ulv eller siare. Och det är större chans (risk) att hon är ulv.
Det finns betydligt fler roller som kan ha en viss koll nu. Men vad får dig att tro att jag vill starta ett drev?

Håller på att gå igenom leken ordentligt nu när jag äntligen kommit till en dator.
Men spontant (innan jag läst klart) är det två som sticker ut (Kan bli flera vartefter jag läser).

@bumpo som lyser med sin frånvaro. Hon gjorde detta även förra spelet och då var hon ond. Kan såklart vara tidsbrist, men som sagt, det stör mig lite...

@Lilltess har å andra sidan skrivit mycket. Men jag tycker ändå inte det är jättemycket som fört leken framåt utan mest lite diskussioner.
Framförallt reagerar jag på hennes röst nu på Koppen.
De citat hon använder som motivering är:
"Vad är det du ska fundera över? Cirkus kunde omöjligt veta något..
Eller hur tänker du? :)"
och
"Reagerar lite på detta, kan vara att jag bara är nojjig men detta känns lite att "misstänk inte mig för att jag inte kan komma med teorier""
Känns väldigt mycket som en ulv som kanske har lite ont om tid men som desperat försöker komma på en motivering till att rösta på en god?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10