Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget, men att tycka att det är misstänkt och att göra samma sak själv?

Men jag gjorde ju inte alls samma sak.
Jag hade inte sett Klaras röst!
Jag trodde min var nr 2. Inte nr 3.
Sen kan inte jag hjälpa att Cirkus fick ytterligare en röst på sig så det var knappast jag som slog i sista spiken i kistan.

Dag två, nu borde alltså tjuven ha gjort sitt val, någon som vågar sig på att gissa vad det blev? Det kommer onekligen att bli spännande i alla fall. :crazy:

Det har börjat komma lite mer teorier och funderingar med substans, jag tycker alltid att det är svårt att hitta något att skriva om dag ett, så vida ingen råkar göra en tabbe men den här gången var det svårt. Det är med två spelare som jag inte har spelat med än, Niyama och Lillelorden, kul med nya bekantskaper. :)

Habina har satt full fart, har gjort ett inlägg där hon funderar kring alla deltagare och de funderingarna stämmer bra med vad jag själv har noterat. Samma sak gäller även Lobelia, även om hon tog en paus efter halva startfältet :D.

Den som än så länge beter sig mest skumt i mina ögon är Lilltess men det är nog för att hon agerar på samma sätt som sist och då satt hon i lyan. Kommer att hålla ögonen öppna för att se vad som händer under kvällen. :)

Det vet jag inte :D hittade inget bättre ;)
Men hon är inte på onda sidan för mig längre. Har andra funderingar :)

Så du bara skrev nånting utan att veta själv vad du menade? Vad är dina funderingar nu då? (Ursäkta om du redan skrivit det, jag är på tre olika ställen i tråden och läser.)

Men hur som så tänker jag inte haka upp mig på dig @Lilltess för jag förstår att man vänder och vrider på saker och ting men jag blir sned när någon förvränger det jag skrivit.

Däremot undrar jag fortfarande över Bumpos sista minuten röst men vi vet ju att Cirkus var god och jag tycker Paddingtons räddning kändes som en desperat god som ville stanna kvar i leken. Man vet ju vad man själv har för roll och i det läget när hon inte visste Cirkus roll så ville hon hellre vara kvar själv. Hade hon däremot vetat om Cirkus roll och tyckt den var viktigare än hennes egen så hade hon säkert offrat sig. Så tänker iaf jag. Hade jag tex varit bybo och fattat att Cirkus var ängel så hade jag lätt offrat mig.
Självklart kan det vara en ond som räddat sig själv men det drar alltid blickarna till sig när man räddar sig själv. Då blir man ju granskad från topp till tå.

Och Habina. Henne vet jag inte var jag har just nu. Som jag skrev tidigare så kan det mycket väl ha varit tre goda uppe för lottning om Paddington inte räddat sig själv.
Vilket betyder att Bumpos röst är mest skum för mig just nu. Men samtidigt hade hon tidsbrist och tog det hon hittade?
Och i det läget, hade man som ulv velat ha upp flera för lottning när det ändå var givet att en god skulle ryka?
Men som jag skrev innan, en lottning mellan tre st gör det svårare att hitta ulvar genom ledtrådar genom rösterna.

Så ja, inte mycket klokare blev jag.

Så du bara skrev nånting utan att veta själv vad du menade? Vad är dina funderingar nu då? (Ursäkta om du redan skrivit det, jag är på tre olika ställen i tråden och läser.)
Nä det gjorde jag väl egentligen inte. Det var ju som alla redan sagt massa OT första DL och inte mycket att teoria eller direkt peka på, eller hur.
Men för att inte BOP' a var det den bästa teori jag kunde komma med.
Och jag tycker det är en ok teori då det faktiskt har hänt tidigare att någon spelat som jag "påstod" att hon gjort.

Bumpo verkar ha tidsbrist igen och jag behöver helt klart se mer av denne innan jag försöker bilda mig en uppfattning. Jag tycker det var bra att hon hann rösta igår och jag har funderat lite över vad hennes sena röst på just Habina innebar. Bumpo kan inte ha sett min röständring, så dennes röst gjorde att vi var tre personer m tre röster vardera och det var upplagt för lottning. Detta stack ut i mina ögon igår, men när jag går tillbaka i leken och läser igenom igen så ser jag att bumpos inlägg före själva rösten var vid 16. Allas röster började sedan dyka upp vid 19, så jag ser det som lite osannlikt att bumpo hade koll på röstningen när hon röstade och utgick därför för det hon sett i leken före 16 och det var Habinas teori. Så jag tycker inte att bumpos röstning visar på vilken sida denne ev står på.

Jag ska försöka gå igenom så många som möjligt, men vid genomläsning är det främst två jag reagerat på så jag börjar med dessa:

Paddington (och delvis Habina) - hennes röstmotivering igår var fullkomligt obegriplig. Vet inte om det behöver betyda att hon är ond. Paddan brukar kunna ha vettiga motiveringar oavsett roll så det är mest jättekonstigt. Sen känns det lite som att hon "försvarar" Habina (inlägg #195). Jag kan också försvara andra deltagare, oavsett roll, om jag tycker dom får konstiga misstankar mot sig. Men eftersom jag reagerat på både Habina och Paddan så skaver det lite. I inlägg #199 förtydligar Paddan sin röst såhär:
Nej, jag röstar på dig för att du vill påskina att du är god och det är i mina ögon misstänkt eftersom det blir en indirekt godförklaring av dig själv vilket är något jag reagerar på.
Vilket gör det ännu konstigare! Alla vill påskina att dom är goda.

Sen ändrar Paddan rösten (inlägg #226):
Paddington ändrar röst till Cirkus, eftersom jag tycker Cirkus försöker sprida misstankar omkring sig och jag håller inte med att Habinas ändrade röst är ulvigt.
Det är ju inte konstigt att ändra röst för att rädda sig själv, men motiveringen är ju även här jättekonstig tycker jag. Både det hon uppger som motivering till sin ändrade röst och det som Cirkus redan tagit upp, kan lyan ha pratat om att Habina ska ändra röst och Paddan råkade försäga sig för Habina ändrade aldrig rösten? Jag ser att Paddan har svarat på det, men hennes förklaring skulle ju naturligtvis låta likadant oavsett om det stämde eller ej.

Jag tycker att det är ovanligt mycket som är konstigt med Paddan i den här leken, och jag har även reagerat på Habina och det finns några "kopplingar" dom emellan. Kopplingen kan naturligtvis även bero på att dom känner till varandra men inte i lyan.

Bumpo verkar ha tidsbrist igen och jag behöver helt klart se mer av denne innan jag försöker bilda mig en uppfattning. Jag tycker det var bra att hon hann rösta igår och jag har funderat lite över vad hennes sena röst på just Habina innebar. Bumpo kan inte ha sett min röständring, så dennes röst gjorde att vi var tre personer m tre röster vardera och det var upplagt för lottning. Detta stack ut i mina ögon igår, men när jag går tillbaka i leken och läser igenom igen så ser jag att bumpos inlägg före själva rösten var vid 16. Allas röster började sedan dyka upp vid 19, så jag ser det som lite osannlikt att bumpo hade koll på röstningen när hon röstade och utgick därför för det hon sett i leken före 16 och det var Habinas teori. Så jag tycker inte att bumpos röstning visar på vilken sida denne ev står på.

Där har du en poäng!

Vilket med största sannolikhet innebär att Bumpo tog det hon hade sen innan. Men hon kan ju fortfarande vara ond, bara inte medveten om att hon la upp för lottning.

Nä det gjorde jag väl egentligen inte. Det var ju som alla redan sagt massa OT första DL och inte mycket att teoria eller direkt peka på, eller hur.
Men för att inte BOP' a var det den bästa teori jag kunde komma med.
Och jag tycker det är en ok teori då det faktiskt har hänt tidigare att någon spelat som jag "påstod" att hon gjort.

Har det hänt tidigare att lyan måste prata ihop sig innan teorier dag ett?!

Vad är dina tankar nu då?

Så här långt med lite hattigt läsning så sticker Lilltess och Habina ut lite för mig. Lilltess är väldigt på och verkar vilja tillskriva folk olika saker som inte riktigt stämmer, det kan vara missuppfattningar men gör mig ändå lite fundersam. Paddington gör ett förvirrat intryck, om det nu är felskrivningar eller annat vet jag inte riktigt... Jag ska sätta mig ner när jag har fixat mat och lite annat och försöka få lite rätsida på det hela...

Niyama Har det förhoppningsvis varmare nu - 14-15 grader inne låter Brrr. Använder inte Lotus Notes (som uppdaterar med F9 och loggar ut med F5) men har koll på Windows. Hon menar att flertalet godförklarar sig själva, något jag kan hålla med om då det ligger i lekens natur att vara god eller försöka framstå som god. Hon ifrågasätter Habinas superkänsliga selektiva ulvradar som denna gång slog ned på Klara och undrar om Lillelorden ´menar att Cirkus kan veta. Inte så mycket eget i skrivandet stund, men hon ifrågasätter ungefär det jag själv gör men inget som egentligen har med ond eller god att göra. Tills vidare håller jag henne neutral åt det goda hållet.

Matmissbrukaren
Bemöter mest Lilltess, är enig med mig om att det är skumt att vid första DL tro sig veta vem som är ond om man nu inte sitter i lyan förstås. Visst om någon klantar sig totalt men vanligen gör ingen det. Ägnar sedan sin tid åt att förklara sig och att rätta Lilltess. Hon ifrågasätter också Bumpos misstankar mot vissa medan andra som gjort samma sak inte är misstänkta. MM känns precis som vanligt, enveten som en terrier och vill ha svar. Jag får mycket lite vibbar, när det är så verkar hon oftare vara god.

Lilltess
- Lilltess aktivitet kan man inte klaga på, det sprutar inlägg från henne, ju mer man skriver dess fler missar kan man råka göra. Hon verkar fantiserar ihop vad MM skrivit och påstår att citatet där MM höll Habina som mest misstänkt försvunnit. Jag undrar om det kommer från någon hon får diskutera med (lyan/tvilling) eller om det är ett enkelt misstag. Radarvarning här

Idahoe - Idahoe berömer Paddan för att ha hittat hinten som inte var en hint. Förklaringen är att telefonen kör engelsk rättstavning och svensk text. Det låter som om Idahoe har en skum telefon åtminstone som inte kan skilja på språken men också som hon är onödigt fjäskig mot Paddan. Diskuterar lite här och där men kommer inte med mycket själv.

Habina har problem med internet, vill rösta på LL, ändrar inlägg, tycks ha en överkänslig ulvradar - hon har hittills prickat två goda som onda och menat sig vara säker på en -den borde uppenbarligen lämnas in på service. Det är bara Snurrfian som är kvar av första omgångens misstänkta. Detta om något pekar på att snurris är god, själv hade jag ingen som jag misstänkte något vidare starkt vid första omröstningen, ingen hade någon som helst extra info. Jag tycker alltid Habina är skum men denna gången tar nog priset.

Paddington Paddan luskar och går på, jag tyckte hon var genial som kom på "G" i god och önskade att jag sett det ända tills hon höll på att ryka och fick ta till röständringen för att hanka sig kvar. Jag kan inte se något ont i att lusläsa texten för att hitta något att haka upp sig på, i början blir det småsaker, men Paddan har en förmåga att hitta de små sprickorna. Tills vidare håller jag Paddan på den goda sidan, kan inte så något direkt skumt med agerandet.

Pust, del två kanske kommer lite senare.

Snurrfian - Har en poäng i att Habina verkar desperat i ulvjakten när hon hugger på Klara. Hon diskuterar roller vilket hon brukar, helt normalt. Det är mycket off topic snack och sedan hakar jag liksom flera andra upp mig på att Klara och MM skulle vara misstänkta för sina röster på Cirkus. Hur Klara som lade röst två när Paddan hade tre och Habina två skulle kunna förutsäga att Cirkus kommer att åka ut med 4 röster är för mig obegripligt. Det gick också så snabbt på slutet att det är rimligt att anta att man inte ändrar om det inte är panik såsom att man håller på att åka ut. Det tar lite tid att skriva en ny motivering och ännu längre om den ska vara hållbar. Jag undrar hur du tänker här @Snurrfian, var inte ensam om det så du kanske svara någon annan.

Koppen - Beklagar sig över att hon blir misstänkt för ond för att hon inte kan teoria och skriva långa inlägg. Lite offerkofta här, hon väljer att inte teoria och skriva långa inlägg. Koppen kanske har svårt för det på något vis, men alla kan om de bara tar sig tid och vill, resultatet kan bli skiftande beroende på talang dock. Det är lätt att både misstänka den som inte skriver så mycket och att missa, vissa som är frispråkiga åker dit pga det, ju mer text dess mer misstag. I vilket fall är koppen neutral för mig än så länge inte mycket att gå på men nog tycks hon leta onda.

LenaH är ganska tyst i leken. Lite reagerar jag på hennes spekulationer om att rädda sig från att bli utröstad. Hon konstaterar att få onda vill hamna under luppen. Jag vill påstå att ingen oavsett roll vill hamna under luppen, en felaktig ordvändning så är det ajöss. De flesta tar förmodligen heller en granskning och får stanna kvar om man nu inte har koll på motpartens roll. Menar du att god hellre låter sig granskas eller @LenaH , och därför hellre tar till desperata röständringar för att få stanna?

Lillelorden Har inte kommit med så värst mycket än så länge, hatar liksom jag att rösta första dagen. Lite småspekulationer men inte mycket att orda om. Om min minimala misstanke har någon grund vet jag inte men tillsvidare neutral för mig. Jag vill se mer av dig och inte bara ofullständiga citat :).

Hedinn Har inte skrivit något sen igår straks efter lynchningen och jag kunde inte hitta något jag reagerade alls på då. Har samma åsikt om att bli synad som jag, hellre synad än utröstad om man nu inte vet något mer om den som man petar ut i stället. Jag vill se mer av dig.

FiaM Inte mycket från FiaM, hon verkar tycka att Lilltess är skum, men vem gör inte det? Och kommenterar att andra börjar teoria, men var är dina egna?

bumpo Har kommit med absolut ingenting så om henne tycker jag just ingenting. Hittar jag ingen misstänkt så lägger jag gärna rösten på någon som inte skrivit något då jag hellre röstar ut någon som håller tyst än en som jag har mycket vaga misstankar mot. Nu är väl risken störst första dagen, just nu finns det lite att gå på åtminstone.

LL går nu till sitt gästabud. Åter här strax efter kl 22 och förväntar mig då en fullständig röstlista fix och färdig. Kom ihåg att jag är Morta!

DL2: kl 22
Natt-DL2: 31/12 kl 10
DL3: 31/12 kl 17 (OBS!)

Habina - den jag reagerat på när jag la min röst igår då hon "högg" lite väl snabbt och framför allt ologiskt (alltså varför inte hugga på oss som gjort typ samma sak som Klara?). Vet att Habina kan spela lite kantigt oavsett roll, så vet inte om det egentligen betyder något. Sen reagerar jag på samma sak som Lobelia ifrågasatte, att Habina var "ganska övertygad" om Cirkus ondhet. Det är ganska underliga formuleringar från Habina tycker jag.

Habina - den jag reagerat på när jag la min röst igår då hon "högg" lite väl snabbt och framför allt ologiskt (alltså varför inte hugga på oss som gjort typ samma sak som Klara?). Vet att Habina kan spela lite kantigt oavsett roll, så vet inte om det egentligen betyder något. Sen reagerar jag på samma sak som Lobelia ifrågasatte, att Habina var "ganska övertygad" om Cirkus ondhet. Det är ganska underliga formuleringar från Habina tycker jag.
Och om man är övertyga om att en viss person är ond och röstar på en annan så kan det mest bara betyda att den är lika misstänkt, minst.

Koppen - Tycker jag beter sig lite skumt nu. Jag förstår inte alls vad hon menar och trots upprepade frågor om vad hennes funderingar är nu så svarar hon på mina inlägg men inte den frågan :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Kattbilder #10