Niyama Har det förhoppningsvis varmare nu - 14-15 grader inne låter Brrr. Använder inte Lotus Notes (som uppdaterar med F9 och loggar ut med F5) men har koll på Windows. Hon menar att flertalet godförklarar sig själva, något jag kan hålla med om då det ligger i lekens natur att vara god eller försöka framstå som god. Hon ifrågasätter Habinas superkänsliga selektiva ulvradar som denna gång slog ned på Klara och undrar om Lillelorden ´menar att Cirkus kan veta. Inte så mycket eget i skrivandet stund, men hon ifrågasätter ungefär det jag själv gör men inget som egentligen har med ond eller god att göra. Tills vidare håller jag henne neutral åt det goda hållet.
Matmissbrukaren Bemöter mest Lilltess, är enig med mig om att det är skumt att vid första DL tro sig veta vem som är ond om man nu inte sitter i lyan förstås. Visst om någon klantar sig totalt men vanligen gör ingen det. Ägnar sedan sin tid åt att förklara sig och att rätta Lilltess. Hon ifrågasätter också Bumpos misstankar mot vissa medan andra som gjort samma sak inte är misstänkta. MM känns precis som vanligt, enveten som en terrier och vill ha svar. Jag får mycket lite vibbar, när det är så verkar hon oftare vara god.
Lilltess - Lilltess aktivitet kan man inte klaga på, det sprutar inlägg från henne, ju mer man skriver dess fler missar kan man råka göra. Hon verkar fantiserar ihop vad MM skrivit och påstår att citatet där MM höll Habina som mest misstänkt försvunnit. Jag undrar om det kommer från någon hon får diskutera med (lyan/tvilling) eller om det är ett enkelt misstag. Radarvarning här
Idahoe - Idahoe berömer Paddan för att ha hittat hinten som inte var en hint. Förklaringen är att telefonen kör engelsk rättstavning och svensk text. Det låter som om Idahoe har en skum telefon åtminstone som inte kan skilja på språken men också som hon är onödigt fjäskig mot Paddan. Diskuterar lite här och där men kommer inte med mycket själv.
Habina har problem med internet, vill rösta på LL, ändrar inlägg, tycks ha en överkänslig ulvradar - hon har hittills prickat två goda som onda och menat sig vara säker på en -den borde uppenbarligen lämnas in på service. Det är bara Snurrfian som är kvar av första omgångens misstänkta. Detta om något pekar på att snurris är god, själv hade jag ingen som jag misstänkte något vidare starkt vid första omröstningen, ingen hade någon som helst extra info. Jag tycker alltid Habina är skum men denna gången tar nog priset.
Paddington Paddan luskar och går på, jag tyckte hon var genial som kom på "G" i god och önskade att jag sett det ända tills hon höll på att ryka och fick ta till röständringen för att hanka sig kvar. Jag kan inte se något ont i att lusläsa texten för att hitta något att haka upp sig på, i början blir det småsaker, men Paddan har en förmåga att hitta de små sprickorna. Tills vidare håller jag Paddan på den goda sidan, kan inte så något direkt skumt med agerandet.
Pust, del två kanske kommer lite senare.
Snurrfian - Har en poäng i att Habina verkar desperat i ulvjakten när hon hugger på Klara. Hon diskuterar roller vilket hon brukar, helt normalt. Det är mycket off topic snack och sedan hakar jag liksom flera andra upp mig på att Klara och MM skulle vara misstänkta för sina röster på Cirkus. Hur Klara som lade röst två när Paddan hade tre och Habina två skulle kunna förutsäga att Cirkus kommer att åka ut med 4 röster är för mig obegripligt. Det gick också så snabbt på slutet att det är rimligt att anta att man inte ändrar om det inte är panik såsom att man håller på att åka ut. Det tar lite tid att skriva en ny motivering och ännu längre om den ska vara hållbar. Jag undrar hur du tänker här
@Snurrfian, var inte ensam om det så du kanske svara någon annan.
Koppen - Beklagar sig över att hon blir misstänkt för ond för att hon inte kan teoria och skriva långa inlägg. Lite offerkofta här, hon väljer att inte teoria och skriva långa inlägg. Koppen kanske har svårt för det på något vis, men alla kan om de bara tar sig tid och vill, resultatet kan bli skiftande beroende på talang dock. Det är lätt att både misstänka den som inte skriver så mycket och att missa, vissa som är frispråkiga åker dit pga det, ju mer text dess mer misstag. I vilket fall är koppen neutral för mig än så länge inte mycket att gå på men nog tycks hon leta onda.
LenaH är ganska tyst i leken. Lite reagerar jag på hennes spekulationer om att rädda sig från att bli utröstad. Hon konstaterar att få onda vill hamna under luppen. Jag vill påstå att ingen oavsett roll vill hamna under luppen, en felaktig ordvändning så är det ajöss. De flesta tar förmodligen heller en granskning och får stanna kvar om man nu inte har koll på motpartens roll. Menar du att god hellre låter sig granskas eller
@LenaH , och därför hellre tar till desperata röständringar för att få stanna?
Lillelorden Har inte kommit med så värst mycket än så länge, hatar liksom jag att rösta första dagen. Lite småspekulationer men inte mycket att orda om. Om min minimala misstanke har någon grund vet jag inte men tillsvidare neutral för mig. Jag vill se mer av dig och inte bara ofullständiga citat
.
Hedinn Har inte skrivit något sen igår straks efter lynchningen och jag kunde inte hitta något jag reagerade alls på då. Har samma åsikt om att bli synad som jag, hellre synad än utröstad om man nu inte vet något mer om den som man petar ut i stället. Jag vill se mer av dig.
FiaM Inte mycket från FiaM, hon verkar tycka att Lilltess är skum, men vem gör inte det? Och kommenterar att andra börjar teoria, men var är dina egna?
bumpo Har kommit med absolut ingenting så om henne tycker jag just ingenting. Hittar jag ingen misstänkt så lägger jag gärna rösten på någon som inte skrivit något då jag hellre röstar ut någon som håller tyst än en som jag har mycket vaga misstankar mot. Nu är väl risken störst första dagen, just nu finns det lite att gå på åtminstone.